Diplomová práce se věnuje jednomu z trendů v moderní marketingové komunikaci event marketingu. Tématem práce jsou event marketingové aktivity v konkrétní organizaci. Objektem zkoumání je regionální rozhlasová stanice Radio Čas. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů event a event marketing, jejich specifikům a charakteristice jednotlivých typů a forem eventů. Dále bude pozornost věnována rozhlasovému trhu a metodám měření poslechovosti rozhlasových médií a úvodu do problematiky. Obsahem praktické části je event marketing v Radiu Čas a analýza jeho aktivit v této oblasti. Na základě skutečností zjištěných kvalitativní obsahovou analýzou budou popsány typy eventů,které stanice realizuje, a jejich vliv na výsledky poslechovosti. Projektová část navrhuje realizaci vhodného eventu, který lze v rádiu aplikovat do jeho marketingové strategie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with one of the modern trends in marketing communication event marketing. The theme of the thesis is The event marketing activities in a particular organization.The object of the research is a regional radio station Radio Čas. The theoretical part is focused on the definition of keywords: event and event marketing, their specifics, characteristics of various types and forms of events. Furthermore, attention will be paid to the radio market and methods of measurement of radio listening and introduction to the topic.The practical part examines event marketing activities in the Radio Čas and analysis of its activities in the field. On the basis of the facts found out by qualitative analysis the types of events that radio implements will described as well as their influence on the results of the radio listening research. The project part will propose the implementation of a suitable event that can be applied on the radio's marketing strategy.
event, event marketing, marketing commuciation, marketing mix, promotional
mix, radio, radio listening index, marketing research, communication efficiency testing, research tools, qualitative and quantitative approach
Rozsah průvodní práce
119 s., přílohy 14 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje jednomu z trendů v moderní marketingové komunikaci event marketingu. Tématem práce jsou event marketingové aktivity v konkrétní organizaci. Objektem zkoumání je regionální rozhlasová stanice Radio Čas. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů event a event marketing, jejich specifikům a charakteristice jednotlivých typů a forem eventů. Dále bude pozornost věnována rozhlasovému trhu a metodám měření poslechovosti rozhlasových médií a úvodu do problematiky. Obsahem praktické části je event marketing v Radiu Čas a analýza jeho aktivit v této oblasti. Na základě skutečností zjištěných kvalitativní obsahovou analýzou budou popsány typy eventů,které stanice realizuje, a jejich vliv na výsledky poslechovosti. Projektová část navrhuje realizaci vhodného eventu, který lze v rádiu aplikovat do jeho marketingové strategie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with one of the modern trends in marketing communication event marketing. The theme of the thesis is The event marketing activities in a particular organization.The object of the research is a regional radio station Radio Čas. The theoretical part is focused on the definition of keywords: event and event marketing, their specifics, characteristics of various types and forms of events. Furthermore, attention will be paid to the radio market and methods of measurement of radio listening and introduction to the topic.The practical part examines event marketing activities in the Radio Čas and analysis of its activities in the field. On the basis of the facts found out by qualitative analysis the types of events that radio implements will described as well as their influence on the results of the radio listening research. The project part will propose the implementation of a suitable event that can be applied on the radio's marketing strategy.
event, event marketing, marketing commuciation, marketing mix, promotional
mix, radio, radio listening index, marketing research, communication efficiency testing, research tools, qualitative and quantitative approach
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy.
2. Definujte cíl a metodický postup práce, stanovte výzkumnou otázku.
3. Analyzujte event marketing v Radiu Čas, realizujte výzkumné šetření u zvolené cílové skupin, vyvoďte vliv eventů na poslechovost rádia.
4. Ze zjištěných dat navrhněte model efektivního event marketingu realizovatelného v Radiu Čas.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy.
2. Definujte cíl a metodický postup práce, stanovte výzkumnou otázku.
3. Analyzujte event marketing v Radiu Čas, realizujte výzkumné šetření u zvolené cílové skupin, vyvoďte vliv eventů na poslechovost rádia.
4. Ze zjištěných dat navrhněte model efektivního event marketingu realizovatelného v Radiu Čas.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
ŠINDLER, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
ŠESTÁK, P. Event marketing. In. HORŇÁK, P. (ed.) a kol. Marketingová komunikácia. Bratislava : Book&Book, 2007. ISBN 978-80-969099-5-7.
LATTENBERG, V. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2397-3.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s., ISBN 978-80-247-6371-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 260 s. ISBN: 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
ŠINDLER, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
ŠESTÁK, P. Event marketing. In. HORŇÁK, P. (ed.) a kol. Marketingová komunikácia. Bratislava : Book&Book, 2007. ISBN 978-80-969099-5-7.
LATTENBERG, V. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2397-3.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s., ISBN 978-80-247-6371-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 260 s. ISBN: 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
"Na základě jakých podkladů byly zpracovány SWOT analýzy (s. 49, s. 101)? Jednalo se pouze o subjektivní hodnocení autorky? Jelikož SWOT analýza (s. 49) není blíže specifikována, zajímalo by mne přiblížení slabých stránek - velká fluktuace zaměstnanců, vzájemné využívání marketingových nástrojů a stárnoucí technické vybavení pro eventy.
"Z rozhovoru s výkonným ředitelem Radia Čas vyplývá, že mimo mediální partnerství je pořádáno cca 10 eventů ročně. Současně uvádí, že "eventy mají pozitivní dopad na výsledky poslechovosti a některé z nich jsou dokonce realizovány a zařazovány do časové osy tak, aby byl maximalizován jejich efekt ve vztahu k dotazování Radio projektu." Vy uvádíte, že u prezentovaných nejúspěšnějších eventů realizovaných v průběhu roku ukazatele poslechovosti dál klesaly - že nelze zjistit, jak se promítají do poslechovosti rádia. Je možné uvést realizaci zmíněných eventů v konfrontaci s poslechovostí v daném časovém období?
"Dále uvádíte, že v průběhu roku dochází v marketingovém plánu k selekci některých eventů. Na základě jakých ukazatelů k této selekci dochází? A bude dostačující suma 3.430 Kč na jeden event dle Vašeho návrhu?
Studentka připraveně reagovala na položené otázky.