Tématem diplomové práce je navržení komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko. Cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační strategii, jejíž aplikací v praxi dojde ke kvalitnější informovanosti návštěvníků turistické oblasti Opavské Slezsko o turistické nabídce a místních produktech, k jejich motivaci k delšímu pobytu v této destinaci, a také k podpoře podnikatelských subjektů v oblasti cestovního ruchu v turistické oblasti Opavské Slezsko. Značení je určeno návštěvníkům regionu, turistům, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem. Místním obyvatelům značení umožňuje lepší orientaci v místních výrobcích a podporu regionálních podnikatelů. Výrobci díky značení získávají množství výhod, zejména jed-notnou propagaci svých výrobků, nové kontakty a také možnost účelné vzájemné spolupráce. Smyslem značení je zviditelnit jednotlivé regiony, propagovat místní produkty a pomoci regionálním výrobcům.
Anotace v angličtině
The topic of the present diploma thesis is a proposal of a communication strategy for the Regional Product Opavian Silesia. The aim of this thesis is to suggest a communication strategy the application of which will result in the tourists being provided with more information about the region Opavian Silesia, tourist offers, as well as the local products. It will motivate the tourists to stay in the region for a longer period of time, which will then sup-port the businesses in the area of the Opavian Silesia Region. The proposed brand is designed to help the tourists and visitors in the region to enjoy its atmosphere in a new, unconventional way. The locals can follow the labels to learn about local products and support regional producers. The producers using the brand can exploit a number of benefits, specifically unified advertising of their products, new contacts, and the possibility of mutual cooperation. The purpose of the brand is to make the individual regions visible, promote local products, and support regional producers.
Klíčová slova
Regionální produkt Opavské Slezsko, komunikační strategie, venkovský cestovní ruch, regionální značka, destinační management
Tématem diplomové práce je navržení komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko. Cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační strategii, jejíž aplikací v praxi dojde ke kvalitnější informovanosti návštěvníků turistické oblasti Opavské Slezsko o turistické nabídce a místních produktech, k jejich motivaci k delšímu pobytu v této destinaci, a také k podpoře podnikatelských subjektů v oblasti cestovního ruchu v turistické oblasti Opavské Slezsko. Značení je určeno návštěvníkům regionu, turistům, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem. Místním obyvatelům značení umožňuje lepší orientaci v místních výrobcích a podporu regionálních podnikatelů. Výrobci díky značení získávají množství výhod, zejména jed-notnou propagaci svých výrobků, nové kontakty a také možnost účelné vzájemné spolupráce. Smyslem značení je zviditelnit jednotlivé regiony, propagovat místní produkty a pomoci regionálním výrobcům.
Anotace v angličtině
The topic of the present diploma thesis is a proposal of a communication strategy for the Regional Product Opavian Silesia. The aim of this thesis is to suggest a communication strategy the application of which will result in the tourists being provided with more information about the region Opavian Silesia, tourist offers, as well as the local products. It will motivate the tourists to stay in the region for a longer period of time, which will then sup-port the businesses in the area of the Opavian Silesia Region. The proposed brand is designed to help the tourists and visitors in the region to enjoy its atmosphere in a new, unconventional way. The locals can follow the labels to learn about local products and support regional producers. The producers using the brand can exploit a number of benefits, specifically unified advertising of their products, new contacts, and the possibility of mutual cooperation. The purpose of the brand is to make the individual regions visible, promote local products, and support regional producers.
Klíčová slova
Regionální produkt Opavské Slezsko, komunikační strategie, venkovský cestovní ruch, regionální značka, destinační management
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, se zaměřením na specifika marketingu cestovního ruchu a nástroje marketingové komunikace, které jsou vhodné v oblasti propagace regionálních produktů a rozvoje cestovního ruchu v destinaci.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt certifikace Regionální produkt Opavské Slezsko a jeho současnou situaci.
4. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte cílové skupiny projektu, jejich motivaci participovat na projektu a nastavení efektivní komunikace s těmito cílovými skupinami.
5. Zpracujte návrh komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko na období let 2017 2018.
6. Vymezte závěry, doporučení, možnosti a limity Vámi navrhovaného projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, se zaměřením na specifika marketingu cestovního ruchu a nástroje marketingové komunikace, které jsou vhodné v oblasti propagace regionálních produktů a rozvoje cestovního ruchu v destinaci.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt certifikace Regionální produkt Opavské Slezsko a jeho současnou situaci.
4. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte cílové skupiny projektu, jejich motivaci participovat na projektu a nastavení efektivní komunikace s těmito cílovými skupinami.
5. Zpracujte návrh komunikační strategie pro Regionální produkt Opavské Slezsko na období let 2017 2018.
6. Vymezte závěry, doporučení, možnosti a limity Vámi navrhovaného projektu.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R a J RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014, xviii, 545 s. ISBN 978-80-265-0298-2.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014, ii, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4576-2.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles R a J RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014, xviii, 545 s. ISBN 978-80-265-0298-2.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014, ii, 630 s. ISBN 978-1-29202-003-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
ZÁVODNÁ, Lucie Sára. Udržitelný cestovní ruch: principy, certifikace a měření. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4576-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Otázky k obhajobě:
"Ve své práci uvádíte: "Destinační management TO OS je v rámci oddělení Magistrátu města Opavy ve svých začátcích. Je řešen v rámci projektu Regionálního operačního programu (ROP), ze kterého je také z větší části financován. Destinační management TO OS řeší 1 pracovník - koordinátor destinačního managementu, TO Opavské Slezsko, který je zaměstnán v rámci výše uvedeného projektu." Dále se pak zmiňujete o destinační skupině. - Mohla byste upřesnit, co znamená "ve svých začátcích" a blíže specifikovat vyznačené pojmy?
"Do jaké míry souvisí výzkumné otázky na str. 37 a na str. 55, které uvádíte pod stejným názvem? Přestože v Závěrečném shrnutí analýz bychom mohli částečně nalézt odpovědi na některé z šíře VO, zajímaly by mne současně i odpovědi na výzkumné otázky: Jaká je hlavní motivace ke koupi těchto produktů? Mají lidé ve výrobky označené regionální certifikací větší důvěru než ve výrobky bez certifikace?
"Podle Vašeho zvážení, podařilo se Vám naplnit stanovený cíl práce vytýčený na str. 15, 36: "Cílem mé diplomové práce je - navrhnout komunikační strategii, jejíž aplikací v praxi dojde ke kvalitnější informovanosti návštěvníků turistické oblasti Opavské Slezsko o turistické nabídce a místních produktech, k jejich motivaci k delšímu pobytu v této destinaci, a také k podpoře podnikatelských subjektů v oblasti cestovního ruchu, a to nejen v oblasti propagace, ale také v oblasti vzdělávání zaměstnanců a celkové zaměstnanosti v turistické oblasti Opavské Slezsko." - a v jaké míře k jednotlivým stanoveným aspektům?
Studentka reagovala na veškeré dotazy velmi připraveně.