práci je řešena problematika výběru optimálního dodavatele pro vybrané produkty,
následná kalkulace a srovnání prodejních cen. Vybranými produkty se rozumí mosazné
zboží, na které je každého půl roku vyhlášen tendr. Dodavatelé jsou vyzvání k zasílání
nabídek s nákupními cenami a po důkladném rozboru je vybrán dodavatel, který se stane
na následujících 6 měsíců optimální.
V další části je pomocí vnitropodnikových kalkulací stanovena prodejní cena. Poté dochází
k cenovému srovnání vybraných produktů s cenami konkurence. Na základě nabídky, která
je konkurenční firmou vystavena, je vyjádřen procentuální rozdíl mezi prodejními cenami
obou firem. V poslední řadě je vyhodnoceno postavení firmy na trhu a návrh na možná
řešení.
Annotation in English
The goal of this work is to find an optimal supplier for selected products, the subsequent
calculation of sales and price comparison.
Selected product are brass products, on which a tender is announced every six month.
Suppliers will be invited to sending their offers to purchase prices and the best supplier
is then chosen after thorough analysis. This supplier will be selected as the optimal for the
next six month.
The selling price will be selected via internal calculations in the next part. The cost
comparison of selected products with chosen competitors will follow after this prices
determination. The difference between company's prices and competitors prices in percents
will be computed according to the competitor's proposals. The company's market position
will be evaluated at the end together with possible solutions for its better position. Finally,
recommendations for rise or decrease of selected products prices will be formulated for
better competitiveness of the company.
práci je řešena problematika výběru optimálního dodavatele pro vybrané produkty,
následná kalkulace a srovnání prodejních cen. Vybranými produkty se rozumí mosazné
zboží, na které je každého půl roku vyhlášen tendr. Dodavatelé jsou vyzvání k zasílání
nabídek s nákupními cenami a po důkladném rozboru je vybrán dodavatel, který se stane
na následujících 6 měsíců optimální.
V další části je pomocí vnitropodnikových kalkulací stanovena prodejní cena. Poté dochází
k cenovému srovnání vybraných produktů s cenami konkurence. Na základě nabídky, která
je konkurenční firmou vystavena, je vyjádřen procentuální rozdíl mezi prodejními cenami
obou firem. V poslední řadě je vyhodnoceno postavení firmy na trhu a návrh na možná
řešení.
Annotation in English
The goal of this work is to find an optimal supplier for selected products, the subsequent
calculation of sales and price comparison.
Selected product are brass products, on which a tender is announced every six month.
Suppliers will be invited to sending their offers to purchase prices and the best supplier
is then chosen after thorough analysis. This supplier will be selected as the optimal for the
next six month.
The selling price will be selected via internal calculations in the next part. The cost
comparison of selected products with chosen competitors will follow after this prices
determination. The difference between company's prices and competitors prices in percents
will be computed according to the competitor's proposals. The company's market position
will be evaluated at the end together with possible solutions for its better position. Finally,
recommendations for rise or decrease of selected products prices will be formulated for
better competitiveness of the company.
Zpracujte literární prameny týkající se dané problematiky.
II. Praktická část
Představte společnost Gienger s.r.o.
Popište stávající proces výběru optimálního dodavatele ve společnosti.
Proveďte kalkulaci prodejní ceny u vybraných produktů.
Proveďte cenové srovnání produktů.
Navrhněte možnosti řešení daného problému.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny týkající se dané problematiky.
II. Praktická část
Představte společnost Gienger s.r.o.
Popište stávající proces výběru optimálního dodavatele ve společnosti.
Proveďte kalkulaci prodejní ceny u vybraných produktů.
Proveďte cenové srovnání produktů.
Navrhněte možnosti řešení daného problému.
Závěr
Recommended resources
NENADÁL, Jaroslav. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-726-1152-6.
STROUHAL, Jiří. Ekonomika podniku. 1. vyd. Praha: Institut certifikace účetních, 2012. ISBN 978-80-86716-83-1.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
What Are The '4 Pricing Methods'? 4 Pricing Methods - The Personal MBA [online]. 2005-2016 [cit. 2016-03-02]. Dostupné z: https://personalmba.com/4-pricing-methods/
ZÁBOJ, Marek. Obchodní operace. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2007. ISBN 978-80-87071-40-3.
Recommended resources
NENADÁL, Jaroslav. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-726-1152-6.
STROUHAL, Jiří. Ekonomika podniku. 1. vyd. Praha: Institut certifikace účetních, 2012. ISBN 978-80-86716-83-1.
SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
What Are The '4 Pricing Methods'? 4 Pricing Methods - The Personal MBA [online]. 2005-2016 [cit. 2016-03-02]. Dostupné z: https://personalmba.com/4-pricing-methods/
ZÁBOJ, Marek. Obchodní operace. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2007. ISBN 978-80-87071-40-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí BP: 48 bodů
Oponent BP: 32 bodů
Ing. Eva Heczková, Ph.D.:
1. Na čem závisí množství spotřebovaných produktů? (odpověděla zcela)
2. Proč je při srovnání konkurence vybrána jen jedna firma? Vyberta pro potřeby obhajoby ještě alespoň jednoho konkurenta. (odpověděla zcela)
3. Co vyjadřuje Netto/netto na straně 47? (odpověděla zcela)