Bakalářská práce je zaměřena na etiku a morálku při výchově dětí v rodině a ve společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část popisuje výchovu v rodině, výchovné styly, etiku a morálku při výchově, přístupy účastníků ve výchově. Praktická část je zpracována prostřednictvím kvalitativního výzkumu, který byl proveden formou rozhovoru. Rozhovor měl za úkol zjistit, jak probíhá výchova v rodině.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is on ethics and morality during child education in family and society. Theory part describes child upbringing in a family, possible ways of education ethics and morality during child education process, and approaches of the participants in the process. Practical part consists of qualitative research conducted by interview. The intervierw target was to find out how the education in family is approached.
Children, family, education ethics morality, ways of education
Rozsah průvodní práce
71 s. (129 018 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na etiku a morálku při výchově dětí v rodině a ve společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část popisuje výchovu v rodině, výchovné styly, etiku a morálku při výchově, přístupy účastníků ve výchově. Praktická část je zpracována prostřednictvím kvalitativního výzkumu, který byl proveden formou rozhovoru. Rozhovor měl za úkol zjistit, jak probíhá výchova v rodině.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is on ethics and morality during child education in family and society. Theory part describes child upbringing in a family, possible ways of education ethics and morality during child education process, and approaches of the participants in the process. Practical part consists of qualitative research conducted by interview. The intervierw target was to find out how the education in family is approached.
Children, family, education ethics morality, ways of education
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vymezení jednotlivých pojmů;
- styly výchovy v rodině;
- rodinu a její funkce;
- morální hodnoty;
- možné příčiny selhávání tradičních hodnot v rodinách.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum (kazuistiky) na přiblížení vztahů mezi dětmi a rodiči.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vymezení jednotlivých pojmů;
- styly výchovy v rodině;
- rodinu a její funkce;
- morální hodnoty;
- možné příčiny selhávání tradičních hodnot v rodinách.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum (kazuistiky) na přiblížení vztahů mezi dětmi a rodiči.
Seznam doporučené literatury
EYRE, R., EYRE, L. 2000. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál.
KUNZE, P., SALAMANDER C. 2011. Malé děti potřebují rituály. Brno: Computer Press.
MATĚJČEK, Z. 1986. Rodiče a děti. Praha: Avicenum.
MATĚJČEK, Z. 1992. Dítě a rodina. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
MATĚJČEK, Z. 2007. Co kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál.
MATOUŠEK, O. 1993. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
Zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník v platném znění.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
EYRE, R., EYRE, L. 2000. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál.
KUNZE, P., SALAMANDER C. 2011. Malé děti potřebují rituály. Brno: Computer Press.
MATĚJČEK, Z. 1986. Rodiče a děti. Praha: Avicenum.
MATĚJČEK, Z. 1992. Dítě a rodina. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
MATĚJČEK, Z. 2007. Co kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál.
MATOUŠEK, O. 1993. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství.
Zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník v platném znění.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Neslušanová- Jak vidíte socializaci dětí v případě jejich domácího vzdělávání?- odpověděla vyčerpávajícím způsobem