Diplomová práce s názvem Nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika, se zabývá klíčovými procesy, které probíhají v procesu autoregulace učení u studentů. Stěžejním tématem jsou zde právě nonkognitivní procesy a subjektivní vnímání studentů jejich procesu autoregulace učení. Teoretická část diplomové práce je tvo-řena teoretickými východisky z oblasti procesu učení, autoregulace a autoregulace učení, faktorů, které ovlivňují autoregulaci učení a věnuje se dále i výzkumnému souboru, což jsou studenti oboru Sociální pedagogika. V praktické části popisujeme námi realizovaný výzkum procesu autoregulace učení. Naším cílem je zjistit, jakým způsobem probíhají nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
The thesis with title Non-Cognitive Processes of Self-Regulated Learning in Students of subject Social pedagogy, deals with key processes, which takes place in process of self-regulated learning at students. The main topics are the non-cognitive processes and stu-dents subjective perception of their process of self-regulated learning. The Theoretical part of thesis is formed by theoretical resources from learning procesess, self-regulation and self-regulated learning, circumstances which affects self-regulated learning and follow up also research file, thus students of subject Social pedagogy. In the practical part, we describe our research of self-regulated learning. Our goal is detect how does non-cognitive processes take place in self-regulated learning in Students of subject Social pedagogy.
Klíčová slova
autoregulace, autoregulace učení, proces učení, sociální pedagog, nonkognitivní procesy
Klíčová slova v angličtině
self-regulatation, self-regulated learning, learning process, social pedagogy, non-cognitive processes
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika, se zabývá klíčovými procesy, které probíhají v procesu autoregulace učení u studentů. Stěžejním tématem jsou zde právě nonkognitivní procesy a subjektivní vnímání studentů jejich procesu autoregulace učení. Teoretická část diplomové práce je tvo-řena teoretickými východisky z oblasti procesu učení, autoregulace a autoregulace učení, faktorů, které ovlivňují autoregulaci učení a věnuje se dále i výzkumnému souboru, což jsou studenti oboru Sociální pedagogika. V praktické části popisujeme námi realizovaný výzkum procesu autoregulace učení. Naším cílem je zjistit, jakým způsobem probíhají nonkognitivní procesy autoregulace učení u studentů oboru Sociální pedagogika.
Anotace v angličtině
The thesis with title Non-Cognitive Processes of Self-Regulated Learning in Students of subject Social pedagogy, deals with key processes, which takes place in process of self-regulated learning at students. The main topics are the non-cognitive processes and stu-dents subjective perception of their process of self-regulated learning. The Theoretical part of thesis is formed by theoretical resources from learning procesess, self-regulation and self-regulated learning, circumstances which affects self-regulated learning and follow up also research file, thus students of subject Social pedagogy. In the practical part, we describe our research of self-regulated learning. Our goal is detect how does non-cognitive processes take place in self-regulated learning in Students of subject Social pedagogy.
Klíčová slova
autoregulace, autoregulace učení, proces učení, sociální pedagog, nonkognitivní procesy
Klíčová slova v angličtině
self-regulatation, self-regulated learning, learning process, social pedagogy, non-cognitive processes
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na procesy učení, faktory ovlivňující proces autoregulace učení a specifika pomáhajících profesí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na procesy učení, faktory ovlivňující proces autoregulace učení a specifika pomáhajících profesí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HALL, Nathan a Thomas GOETZ. Emotion, motivation and self-regulation. A handbook for teachers. Emerald Group Publishing, 2013. ISBN 978-1-78190-710-8.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Velký psychologický slovník. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
HRBÁČKOVÁ, Karla. Rozvoj autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-18-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HALL, Nathan a Thomas GOETZ. Emotion, motivation and self-regulation. A handbook for teachers. Emerald Group Publishing, 2013. ISBN 978-1-78190-710-8.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Velký psychologický slovník. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
HRBÁČKOVÁ, Karla. Rozvoj autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-18-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření a výsledky výzkumu diplomové práce.
Dají se Vaše výsledky více shrnout (než abychom si popisovali jednotlivé kategorie) do výzkumného sdělení? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) Studentka výsledky shrnula v bodech. Jsou Vaše závěry překvapivé? Uvedené by bylo možné zjistit dotazníkem na širším výzkumném vzorku. Komise uvedla speifika selektivního kódování a zakotvené teorie. Studentka zodpověděla otázky uvedené v posudcích práce. Komise ocenila sebereflektivní deníky a výběr tématu.