- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Střih v českém animovaném filmu 1920-1945.
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Editing in Czech Animated Films 1920-1945.
2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 mins, Editing.
Bakalářská práce pojednává o české animované tvorbě mezi lety 1920 - 1945. Toto období je zmapováno a zasazeno do kontextu v teoretické části a poté detailněji zkoumáno v analytické části, a to jak z kvantitativního, tak kvalitativního hlediska. Důraz je kladen primárně na střihovou skladbu a vývoj filmové řeči animovaných filmů v tomto období.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with early Czech animation between years 1920-1945. Theoretic part of this thesis is about animated production in this period in general and analytic part is divided into quantitative and qualitative sections. Main emphasis is layed on the editing and the cinematographic techniques progress.
Klíčová slova
Český animovaný film, Střih, 1920 - 1945, Karel Dodal
Klíčová slova v angličtině
Czech animation films, Editing, 1920 - 1945, Karel Dodal
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o české animované tvorbě mezi lety 1920 - 1945. Toto období je zmapováno a zasazeno do kontextu v teoretické části a poté detailněji zkoumáno v analytické části, a to jak z kvantitativního, tak kvalitativního hlediska. Důraz je kladen primárně na střihovou skladbu a vývoj filmové řeči animovaných filmů v tomto období.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with early Czech animation between years 1920-1945. Theoretic part of this thesis is about animated production in this period in general and analytic part is divided into quantitative and qualitative sections. Main emphasis is layed on the editing and the cinematographic techniques progress.
Klíčová slova
Český animovaný film, Střih, 1920 - 1945, Karel Dodal
Klíčová slova v angličtině
Czech animation films, Editing, 1920 - 1945, Karel Dodal
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Český animovaný film I 1920-1945: Czech animated film I 1920-1945. Praha: Národní filmový archiv, 2012. ISBN 978-80-7004-148-2.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
JANÍKOVÁ, Jana a Lukáš GREGOR. Ateliér Hermíny Týrlové. První vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016. ISBN 978-80-7454-593-1.
STRUSKOVÁ, Eva. Dodalovi: průkopníci českého animovaného filmu. 1. vyd. Praha: Národní filmový archiv, 2013. ISBN 978-80-7004-152-9.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
ULVER, Stanislav (ed.). Animace a doba: sborník textů z časopisu Film a doba, 1955-2000. Vyd. 1. Praha: Sdružení přátel odborného filmového tisku, 2004.
CHANDLER, Gael. Cut by cut: editing your film or video. 2nd ed. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2012. ISBN 978-1-61593-090-6.
Seznam doporučené literatury
Český animovaný film I 1920-1945: Czech animated film I 1920-1945. Praha: Národní filmový archiv, 2012. ISBN 978-80-7004-148-2.
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
JANÍKOVÁ, Jana a Lukáš GREGOR. Ateliér Hermíny Týrlové. První vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016. ISBN 978-80-7454-593-1.
STRUSKOVÁ, Eva. Dodalovi: průkopníci českého animovaného filmu. 1. vyd. Praha: Národní filmový archiv, 2013. ISBN 978-80-7004-152-9.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 3. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
ULVER, Stanislav (ed.). Animace a doba: sborník textů z časopisu Film a doba, 1955-2000. Vyd. 1. Praha: Sdružení přátel odborného filmového tisku, 2004.
CHANDLER, Gael. Cut by cut: editing your film or video. 2nd ed. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2012. ISBN 978-1-61593-090-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího Pč: B - velmi dobře
Hodnocení oponenta Pč: B - velmi dobře
Student po zodpovězení doplňujícíh otázek obhájil svou bakalářskou práci.