Diplomová práce představuje Českou správu sociálního zabezpečení jako moderní instituci, která reaguje na potřeby dnešní společnosti vytvořením nové profese pracovníků call centra pro nemocenské pojištění. Práce shrnuje požadavky na tyto pracovníky a věnuje pozornost rizikům, která s touto profesí souvisí. Výše uvedené oblasti dává do souvislosti s prací jako důležitou součástí lidského života, pracovní spokojeností a profesním sebepojetím. Cílem kvantitativního výzkumu bude zjistit jaká je míra celkové pracovní spokojenosti a zda osobnostní charakteristiky pracovníků ovlivňují jejich pracovní spokojenost. Současně také zjistit zda existují rozdíly v profesním sebepojetí pracovníků zmiňovaného call centra. Přínosem této práce v návaznosti na výše uvedená zjištění bude navrhnout doporučení pro zvýšení pracovní spokojenosti a zmírnění fluktuace pracovníků této profese.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the Czech Social Security Administration as a modern institution that responds to the needs of today's society by creating a new profession of call centre health insurance workers. This thesis summarizes the requirements for these workers and pays attention to the risks inherent in this profession. The above-mentioned areas are associated with the work as an important part of human life, job satisfaction and professional self-concept. The objective of quantitative research will be to determine the level of overall job satisfaction, and whether workers' personality traits affect their job satisfaction. At the same time the task is to determine whether there are differences in professional self-concept of the aforementioned call centre workers. The benefit of this work in relation to the above findings will be to propose recommendations to increase job satisfaction and reduce staff turnover in this profession.
Klíčová slova
práce, pracovní spokojenost, profesní sebepojetí, sebepojetí
Klíčová slova v angličtině
work, job satisfaction, professional self-concept, self-concept
Rozsah průvodní práce
151 s. (254 567 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce představuje Českou správu sociálního zabezpečení jako moderní instituci, která reaguje na potřeby dnešní společnosti vytvořením nové profese pracovníků call centra pro nemocenské pojištění. Práce shrnuje požadavky na tyto pracovníky a věnuje pozornost rizikům, která s touto profesí souvisí. Výše uvedené oblasti dává do souvislosti s prací jako důležitou součástí lidského života, pracovní spokojeností a profesním sebepojetím. Cílem kvantitativního výzkumu bude zjistit jaká je míra celkové pracovní spokojenosti a zda osobnostní charakteristiky pracovníků ovlivňují jejich pracovní spokojenost. Současně také zjistit zda existují rozdíly v profesním sebepojetí pracovníků zmiňovaného call centra. Přínosem této práce v návaznosti na výše uvedená zjištění bude navrhnout doporučení pro zvýšení pracovní spokojenosti a zmírnění fluktuace pracovníků této profese.
Anotace v angličtině
The thesis introduces the Czech Social Security Administration as a modern institution that responds to the needs of today's society by creating a new profession of call centre health insurance workers. This thesis summarizes the requirements for these workers and pays attention to the risks inherent in this profession. The above-mentioned areas are associated with the work as an important part of human life, job satisfaction and professional self-concept. The objective of quantitative research will be to determine the level of overall job satisfaction, and whether workers' personality traits affect their job satisfaction. At the same time the task is to determine whether there are differences in professional self-concept of the aforementioned call centre workers. The benefit of this work in relation to the above findings will be to propose recommendations to increase job satisfaction and reduce staff turnover in this profession.
Klíčová slova
práce, pracovní spokojenost, profesní sebepojetí, sebepojetí
Klíčová slova v angličtině
work, job satisfaction, professional self-concept, self-concept
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti, sebepojetí a profese pracovníka call centra ČSSZ.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zjišťování míry pracovní spokojenosti a profesního sebepojetí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti, sebepojetí a profese pracovníka call centra ČSSZ.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření zjišťování míry pracovní spokojenosti a profesního sebepojetí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3434-7.
DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-717-8134-7.
KASTOVÁ, Verena. Být sám sebou: pocit vlastní hodnoty a zkušenost identity. Brno: Emitos, 2012. ISBN 978-80-87171-35-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí: současný stav poznání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4436-0.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6.vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3434-7.
DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-717-8134-7.
KASTOVÁ, Verena. Být sám sebou: pocit vlastní hodnoty a zkušenost identity. Brno: Emitos, 2012. ISBN 978-80-87171-35-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí: současný stav poznání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4436-0.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6.vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, design výzkumu a její metodologii. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce.
Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. komentoval problematiku analýzy hypotéz, které byly uvedeny i v posudcích a také výbornou kvalitu závěrečné práce.