Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací vysokoškolských studentů prezenčního a kombinovaného studia oboru Sociální pedagogika Fakulty humanitních studií a studentů prezenčního studia Fakulty managementu a ekonomiky ve Zlíně. Teoretická část práce vymezuje pojem hodnota z hlediska společenských věd, definuje hodnotové typologie, popisuje situaci vysokoškolských studentů a předkládá výzkumy hodnotové orientace v ČR. Praktická část seznamuje s dotazníkovým šetřením, které proběhlo mezi zmíněnými vysokoškolskými studenty. Cílem praktické části bylo zjištění hodnotových orientací studentů FAME a FHS na základě koncepce S. H. Schwartze pomocí dotazníku PVQ.
Annotation in English
This master thesis deals with value orientations of both full and part-time students of Social pedagogy at the Faculty of Humanities and full-time students of the Faculty of Man-agement and Economics, both faculties being part of Tomas Bata University in Zlin. Theo-retical part of the thesis defines the term value from the point of view of social sciences, introduces the value typology, describes life conditions of university students and presents relevant value orientations researches in the Czech Republic. In the practical part the author interprets results of their survey among aforementioned students based on S. H. Schwartz concept and using PVQ questionnaire.
Keywords
Hodnotová orientace, hodnotový systém, vysokoškolští studenti, S. H. Schwartz, PVQ
Keywords in English
value orientation, value system, university students, S. H. Schwartz, PVQ
Length of the covering note
97 s. (174 217 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací vysokoškolských studentů prezenčního a kombinovaného studia oboru Sociální pedagogika Fakulty humanitních studií a studentů prezenčního studia Fakulty managementu a ekonomiky ve Zlíně. Teoretická část práce vymezuje pojem hodnota z hlediska společenských věd, definuje hodnotové typologie, popisuje situaci vysokoškolských studentů a předkládá výzkumy hodnotové orientace v ČR. Praktická část seznamuje s dotazníkovým šetřením, které proběhlo mezi zmíněnými vysokoškolskými studenty. Cílem praktické části bylo zjištění hodnotových orientací studentů FAME a FHS na základě koncepce S. H. Schwartze pomocí dotazníku PVQ.
Annotation in English
This master thesis deals with value orientations of both full and part-time students of Social pedagogy at the Faculty of Humanities and full-time students of the Faculty of Man-agement and Economics, both faculties being part of Tomas Bata University in Zlin. Theo-retical part of the thesis defines the term value from the point of view of social sciences, introduces the value typology, describes life conditions of university students and presents relevant value orientations researches in the Czech Republic. In the practical part the author interprets results of their survey among aforementioned students based on S. H. Schwartz concept and using PVQ questionnaire.
Keywords
Hodnotová orientace, hodnotový systém, vysokoškolští studenti, S. H. Schwartz, PVQ
Keywords in English
value orientation, value system, university students, S. H. Schwartz, PVQ
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti filozofie a psychologie hodnot, způsobů zkoumání hodnot a vysokoškolské pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti filozofie a psychologie hodnot, způsobů zkoumání hodnot a vysokoškolské pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2009. ISBN 978-80-244-2295-4.
DVOŘÁKOVÁ, Jana. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: Masarykova univerzita. 2008. ISBN 978-80-210-4751-8.
PRUDKÝ, Libor. Inventura hodnot: výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia, Novověk. 2009. ISBN 978-80-200-1751-2.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie]: přepracované vydání.Praha: Portál. 2004. ISBN 80-7367-124-7.
SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4054-6.
Recommended resources
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2009. ISBN 978-80-244-2295-4.
DVOŘÁKOVÁ, Jana. Morální usuzování: vliv hodnot, osobnosti a morální identity. Brno: Masarykova univerzita. 2008. ISBN 978-80-210-4751-8.
PRUDKÝ, Libor. Inventura hodnot: výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia, Novověk. 2009. ISBN 978-80-200-1751-2.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie]: přepracované vydání.Praha: Portál. 2004. ISBN 80-7367-124-7.
SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4054-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila téma diplomové práce, její cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na výsledky uvedené v posudcích diplomové práce.
Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. Jak téma souvisí se sociální pedagogikou? Studentka odpověděla velmi obecně. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. komentoval výbornou kvalitu diplomové práce.