Diplomová práce s názvem "Vnímání virálních videí u dětí v nízkoprahových zařízeních" se zabývá tím, jak děti mladšího a staršího školního věku vnímají virální videa kolující po internetu. V první části si popíšeme média a masmédia, jejich funkce, vliv a působení na děti. Dále si charakterizujeme virální video, prank, server youtube.com a fenomén Youtu-berů. Nakonec se zabýváme cílovou skupinou, kterou tvoří děti mladšího a staršího školní-ho věku, klasifikací emocí dle Milana Nakonečného a také Nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež.
Ve druhé části se seznámíme se samotným výzkumem, jeho analýzou a zjištěnými výsled-ky. Cílem našeho zkoumání je zjistit, jak děti mladšího a staršího školního věku z NZDM, vnímají virální videa a jakou primární emoci u nich sledování virálních videí vyvolává.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled "Perception of viral videos by children in outreach centers" deals with the fact how children of younger and older school age perceive the viral videos circu-lating on the Internet. In the first part, we will describe the media and the mass media, their functions, influence and effect they have on children.
Furthermore, we will characterize the concepts of the viral video, prank, youtube.com ser-ver and the YouTuber phenomenon. In the end, we deal with the target group consisting of children of younger and older school age, the classification of emotions according to Milan Nakonečný as well as with the drop-in facility for children and youth.
In the second part, we will introduce the research itself, its analysis and observed results. The aim of our research is to find out how children of younger and older school age from the drop-in facility perceive the viral videos and which primary emotion watching the viral videos evokes in them.
Klíčová slova
Média, virální video, prank, Youtubeři, děti, mladší a starší školní věk, klasifikace emocí, Nízkoprahové zařízení.
Klíčová slova v angličtině
Media, viral video, prank, YouTubers, children, younger and older school age, classification of emotions, outreach center.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Vnímání virálních videí u dětí v nízkoprahových zařízeních" se zabývá tím, jak děti mladšího a staršího školního věku vnímají virální videa kolující po internetu. V první části si popíšeme média a masmédia, jejich funkce, vliv a působení na děti. Dále si charakterizujeme virální video, prank, server youtube.com a fenomén Youtu-berů. Nakonec se zabýváme cílovou skupinou, kterou tvoří děti mladšího a staršího školní-ho věku, klasifikací emocí dle Milana Nakonečného a také Nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež.
Ve druhé části se seznámíme se samotným výzkumem, jeho analýzou a zjištěnými výsled-ky. Cílem našeho zkoumání je zjistit, jak děti mladšího a staršího školního věku z NZDM, vnímají virální videa a jakou primární emoci u nich sledování virálních videí vyvolává.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled "Perception of viral videos by children in outreach centers" deals with the fact how children of younger and older school age perceive the viral videos circu-lating on the Internet. In the first part, we will describe the media and the mass media, their functions, influence and effect they have on children.
Furthermore, we will characterize the concepts of the viral video, prank, youtube.com ser-ver and the YouTuber phenomenon. In the end, we deal with the target group consisting of children of younger and older school age, the classification of emotions according to Milan Nakonečný as well as with the drop-in facility for children and youth.
In the second part, we will introduce the research itself, its analysis and observed results. The aim of our research is to find out how children of younger and older school age from the drop-in facility perceive the viral videos and which primary emotion watching the viral videos evokes in them.
Klíčová slova
Média, virální video, prank, Youtubeři, děti, mladší a starší školní věk, klasifikace emocí, Nízkoprahové zařízení.
Klíčová slova v angličtině
Media, viral video, prank, YouTubers, children, younger and older school age, classification of emotions, outreach center.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kyberšikaně, rizikovému chování a prevenci.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kyberšikaně, rizikovému chování a prevenci.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Petr, Zdeněk BROM a Irena KELLEROVÁ. Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-222-6.
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: ve spolupráci s Masarykovou univerzitou vydala Grada Publishing a.s., 2015. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
HOLLÁ, Katarína. Elektronické šikanovanie: nová forma agresie. Bratislava: Iris, 2010. ISBN 978-80-89256-58-7.
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Petr, Zdeněk BROM a Irena KELLEROVÁ. Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-222-6.
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: ve spolupráci s Masarykovou univerzitou vydala Grada Publishing a.s., 2015. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
HOLLÁ, Katarína. Elektronické šikanovanie: nová forma agresie. Bratislava: Iris, 2010. ISBN 978-80-89256-58-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta diplomové práce. Proběhla diskuse.
Mgr. Eva Šalenová upozornila na problematické body zvolené metody pozorování.
Mgr. Jana Krausová, Ph.D. diskutovala nedostatečnou interpretaci dat a na nižší kvalitu teoretické části práce.