ABSTRAKT
Diplomová práce pojednává o kulturním a sociálním kapitálu studentů sociální pedagogiky Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic dané problematiky. Dále formulujeme indikátory, kterými lze kulturní a sociální kapitál uchopit a představujeme sociální pedagogiku jako studijní obor Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Empirická část zkoumá velikost a distinkci kulturního a sociálního kapitálu studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a faktory, které tuto velikost a distinkci ovlivňují za pomoci kvantitativně orientovaného výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkové šetření. Závěr práce patří prezentaci výsledků a doporučení pro praxi, která z výzkumného šetření vyplynula.
Anotace v angličtině
Tis diploma thesis deals with cultural and social capital of social pedagogy students at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín. The theoretical part of the diploma thesis aims at the definition of basic data and the given problems definitions. Further on, we formulate indicators that the cultural and social capital can be grasped and we introduce the social pedagogy as a field of study at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín and the factors that influence this extent and distinction with the help of quantitative-oriented research carried out through an interview survey. The thesis conclusion is devoted to results presentation and recommendations for practice that resulted from the research survey.
Klíčová slova
Klíčová slova: kulturní kapitál, habitus, sociální pole, sociální kapitál, sociální sítě, studijní obor sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Key words: cultural capital, habitat, social field, social capital, social networks, social pedagogy field of study.
Rozsah průvodní práce
96 s.(153590)
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Diplomová práce pojednává o kulturním a sociálním kapitálu studentů sociální pedagogiky Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení základních pojmů a definic dané problematiky. Dále formulujeme indikátory, kterými lze kulturní a sociální kapitál uchopit a představujeme sociální pedagogiku jako studijní obor Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Empirická část zkoumá velikost a distinkci kulturního a sociálního kapitálu studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a faktory, které tuto velikost a distinkci ovlivňují za pomoci kvantitativně orientovaného výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkové šetření. Závěr práce patří prezentaci výsledků a doporučení pro praxi, která z výzkumného šetření vyplynula.
Anotace v angličtině
Tis diploma thesis deals with cultural and social capital of social pedagogy students at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín. The theoretical part of the diploma thesis aims at the definition of basic data and the given problems definitions. Further on, we formulate indicators that the cultural and social capital can be grasped and we introduce the social pedagogy as a field of study at the Faculty of Humanities of Tomas Bata University in Zlín and the factors that influence this extent and distinction with the help of quantitative-oriented research carried out through an interview survey. The thesis conclusion is devoted to results presentation and recommendations for practice that resulted from the research survey.
Klíčová slova
Klíčová slova: kulturní kapitál, habitus, sociální pole, sociální kapitál, sociální sítě, studijní obor sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Key words: cultural capital, habitat, social field, social capital, social networks, social pedagogy field of study.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studim odborné literatury.
Vymezení terminologických východisek z oblasti sociální pedagogiky, výchovy, kulturního a sociálního kapitálu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studim odborné literatury.
Vymezení terminologických východisek z oblasti sociální pedagogiky, výchovy, kulturního a sociálního kapitálu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BOURDIEU Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
DOPITA Miroslav. Pierre Bourdieu o umění, výchově a společnosti: reflexe sociologie praxe Pierra Bordieua v sociologii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1650-2.
CHRÁSKA Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
ŠAFR Jiří a Markéta SEDLÁČKOVÁ. Sociální kapitál. Koncepty, teorie a metody měření. Praha: Sociologický ústav AVČR, 2006. ISBN 80-7330-095-8.
TIŽÍK, Miroslav. Pierre Bourdieu ako inšpirácia pre sociologický výskum. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2013. ISBN 978-80-85544-77-0.
Seznam doporučené literatury
BOURDIEU Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
DOPITA Miroslav. Pierre Bourdieu o umění, výchově a společnosti: reflexe sociologie praxe Pierra Bordieua v sociologii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1650-2.
CHRÁSKA Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
ŠAFR Jiří a Markéta SEDLÁČKOVÁ. Sociální kapitál. Koncepty, teorie a metody měření. Praha: Sociologický ústav AVČR, 2006. ISBN 80-7330-095-8.
TIŽÍK, Miroslav. Pierre Bourdieu ako inšpirácia pre sociologický výskum. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 2013. ISBN 978-80-85544-77-0.
Přílohy volně vložené
2 kusy CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska, uvedla strukturu práce a blíže se věnovala prezentaci praktické části práce. Studentka uvedla zahraniční výzkum, ze kterého vycházela a mnoho dalších, kterými se nechala inspirovat. Definovány byly také hypotézy. Dále studentka pohovořila o výsledcích výzkumu. Na závěr odpovídala na otázky k obhajobě. Celkově byla studentka na obhajobu velmi dobře připravená. Komise konstatovala, že studentka prostudovala velké množství literatury a má značný přehled ve zkoumané oblasti.