Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace učení u žáků osmých a devátých tříd základní školy. Jejím záměrem je zjistit, zda existují souvislosti mezi autoregulací učení a životní aspirací těchto žáků.
Teoretická část vymezuje pojem autoregulace učení, životní a vzdělanostní aspirace. Popisuje determinanty autoregulace učení, zaměřuje se na životní aspiraci a to především na aspiraci profesní a na vzdělanostní dráhu vzdělávání žáků. Vymezuje pojem dospívání.
Praktická část zjišťuje úroveň autoregulace učení a životní aspirace. Výzkum jsme zaměřili na zjištění existence souvislosti mezi autoregulací učení, životní a vzdělanostní aspirací.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with a problem of pupils´ self-regulated learning of eighth and ninth grades at primary school. Its aim is to determine whether there are links between self-regulated learning and life aspiration of these pupils.
The theoretical part defines the concept of self-regulated learning, life and educational as-piration. It describes determinants of self-regulated learning, focusing on the life aspiration of pupils, especially the professional and educational one. It defines the term of adolescence.
The practical part reveals the level of self-regulated learning and life aspiration. The re-search focuses on finding relationship between self-regulated learning, life and educational aspiration.
self-regulated learning, determinants of self-regulated learning, motivation, adolescence, aspiration.
Rozsah průvodní práce
74s. (117081)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace učení u žáků osmých a devátých tříd základní školy. Jejím záměrem je zjistit, zda existují souvislosti mezi autoregulací učení a životní aspirací těchto žáků.
Teoretická část vymezuje pojem autoregulace učení, životní a vzdělanostní aspirace. Popisuje determinanty autoregulace učení, zaměřuje se na životní aspiraci a to především na aspiraci profesní a na vzdělanostní dráhu vzdělávání žáků. Vymezuje pojem dospívání.
Praktická část zjišťuje úroveň autoregulace učení a životní aspirace. Výzkum jsme zaměřili na zjištění existence souvislosti mezi autoregulací učení, životní a vzdělanostní aspirací.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with a problem of pupils´ self-regulated learning of eighth and ninth grades at primary school. Its aim is to determine whether there are links between self-regulated learning and life aspiration of these pupils.
The theoretical part defines the concept of self-regulated learning, life and educational as-piration. It describes determinants of self-regulated learning, focusing on the life aspiration of pupils, especially the professional and educational one. It defines the term of adolescence.
The practical part reveals the level of self-regulated learning and life aspiration. The re-search focuses on finding relationship between self-regulated learning, life and educational aspiration.
self-regulated learning, determinants of self-regulated learning, motivation, adolescence, aspiration.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti autoregulace učení, životní aspirace dětí a jejich motivace k učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti autoregulace učení, životní aspirace dětí a jejich motivace k učení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Dominik, 2005. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál. ISBN 8071785563.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
HLADÍK, Jakub a Soňa VÁVROVÁ, 2011. Mechanismy fungování rozvoje autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-17-2.
HRBÁČKOVÁ, Karla, 2010 Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů: Karla Hrbáčková a kolektiv autorů. Brno: Paido. ISBN 978-807315-214-7.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. ISBN 8071782467.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Dominik, 2005. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál. ISBN 8071785563.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. Vyd. 2. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
HLADÍK, Jakub a Soňa VÁVROVÁ, 2011. Mechanismy fungování rozvoje autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-17-2.
HRBÁČKOVÁ, Karla, 2010 Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů: Karla Hrbáčková a kolektiv autorů. Brno: Paido. ISBN 978-807315-214-7.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. ISBN 8071782467.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření diplomové práce. Blíže se věnovala výsledkům výzkumu. Studentka byla na prezentaci pečlivě připravená, zodpověděla otázky z posudků. Prokázala orientaci v tématu.