Bakalářská práce se zabývá zkoumáním úrovně sociální gramotnosti žáků na středních od-borných školách a odborných učilištích. Teoretická část je věnována vymezení jednotlivých oblastí gramotností a seznámení s nimi. Věnujeme se osobnosti žáka a specifiky vzdělání na středních odborných školách a učilištích a vzdělávacím programů. Praktická část se zabývá samotným výzkumem úrovně sociální gramotnosti žáků na školách v České republice. Vý-zkum je kvantitativní a je realizován metodou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the study of the level of social literacy of pupils at vocatio-nal schools and vocational trainings. The theoretical part is devoted to defining individual areas of literacy and familiarizing with it. We are focused on pupils' personalities and speci-fics of education at vocational schools and vocational trainings, and on educational pro-grams. The practical part deals with the research of the level of pupils' social literacy at schools in the Czech republic. The research is quantitative and is implemented by the que-stionnaire survey method.
Klíčová slova
gramotnost, sociální gramotnost, sociální pedagogika, sociální kompetence, sociální inteli-gence, emoční inteligence
Klíčová slova v angličtině
literacy, social literacy, social pedagogy, social competence, social intelligence, emotional intelligence
Rozsah průvodní práce
42 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním úrovně sociální gramotnosti žáků na středních od-borných školách a odborných učilištích. Teoretická část je věnována vymezení jednotlivých oblastí gramotností a seznámení s nimi. Věnujeme se osobnosti žáka a specifiky vzdělání na středních odborných školách a učilištích a vzdělávacím programů. Praktická část se zabývá samotným výzkumem úrovně sociální gramotnosti žáků na školách v České republice. Vý-zkum je kvantitativní a je realizován metodou dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the study of the level of social literacy of pupils at vocatio-nal schools and vocational trainings. The theoretical part is devoted to defining individual areas of literacy and familiarizing with it. We are focused on pupils' personalities and speci-fics of education at vocational schools and vocational trainings, and on educational pro-grams. The practical part deals with the research of the level of pupils' social literacy at schools in the Czech republic. The research is quantitative and is implemented by the que-stionnaire survey method.
Klíčová slova
gramotnost, sociální gramotnost, sociální pedagogika, sociální kompetence, sociální inteli-gence, emoční inteligence
Klíčová slova v angličtině
literacy, social literacy, social pedagogy, social competence, social intelligence, emotional intelligence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních a komunikačních dovedností, školního prostředí a klimatu školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních a komunikačních dovedností, školního prostředí a klimatu školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LÄNGLE, Alfried. Smysluplně žít: aplikovaná existenciální analýza. Brno: Cesta, 2002. ISBN 80-7295-037-1.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ (eds.). Vztahy v dospívání. 2. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-46-4.
MACHÁČEK, Ladislav. Občianska participácia a mládež. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 1996. ISBN 80-85447-04-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
LÄNGLE, Alfried. Smysluplně žít: aplikovaná existenciální analýza. Brno: Cesta, 2002. ISBN 80-7295-037-1.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ (eds.). Vztahy v dospívání. 2. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-46-4.
MACHÁČEK, Ladislav. Občianska participácia a mládež. Bratislava: Sociologický ústav SAV, 1996. ISBN 80-85447-04-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student od obhajoby kvalifikační práce odstoupil. Vzhledem k posudkům práce bylo doporučeno přepracování práce v původním zadání.