Práce je zaměřena na srovnání oboru Sociální pedagogika v České republice a Slovinsku z hlediska kvality výuky a kurikula. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol - v prvních dvou se zabývá sociální pedagogikou jako oborem studia na českých a slovinských vyso-kých školách. Třetí kapitola teoreticky vymezuje pojmy pedagogická evaluace a kvalita výuky se zaměřením na studentské hodnocení a jeho specifické aspekty. V empirické časti, jsou
shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, provedeného na základě dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The focus of this work is a comparison of Social pedagogy as a field of study in Czech Republic and Slovenia in terms of instructional quality and curriculum. The theoretical part is divided into three chapters, the first and second chapter is about social pedagogy as a field of study on Czech and Slovenian universities. Third chapter defines terms connected to
pedagogical evaluation, instructional quality with focus on student evaluation and its speci-fic aspects. The empirical part summarizes the results of quantitative research which was carried out through a questionaire.
Klíčová slova
Kvalita výuky, Evaluace, Sociální pedagogika, Studentské hodnocení výuky, Srovnávací výzkum
Klíčová slova v angličtině
Instructional quality, Evaluation, Social pedagogy, Student evaluation, Comparative
research
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na srovnání oboru Sociální pedagogika v České republice a Slovinsku z hlediska kvality výuky a kurikula. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol - v prvních dvou se zabývá sociální pedagogikou jako oborem studia na českých a slovinských vyso-kých školách. Třetí kapitola teoreticky vymezuje pojmy pedagogická evaluace a kvalita výuky se zaměřením na studentské hodnocení a jeho specifické aspekty. V empirické časti, jsou
shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, provedeného na základě dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The focus of this work is a comparison of Social pedagogy as a field of study in Czech Republic and Slovenia in terms of instructional quality and curriculum. The theoretical part is divided into three chapters, the first and second chapter is about social pedagogy as a field of study on Czech and Slovenian universities. Third chapter defines terms connected to
pedagogical evaluation, instructional quality with focus on student evaluation and its speci-fic aspects. The empirical part summarizes the results of quantitative research which was carried out through a questionaire.
Klíčová slova
Kvalita výuky, Evaluace, Sociální pedagogika, Studentské hodnocení výuky, Srovnávací výzkum
Klíčová slova v angličtině
Instructional quality, Evaluation, Social pedagogy, Student evaluation, Comparative
research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kurikula sociální pedagogiky, hodnocení kvality vysokoškolské výuky a sociálně pedagogických přístupů v České republice a Slovinsku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kurikula sociální pedagogiky, hodnocení kvality vysokoškolské výuky a sociálně pedagogických přístupů v České republice a Slovinsku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANÍKOVÁ, Marcela a Kateřina VLČKOVÁ. Výzkum výuky - tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5.
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Milan KUBIATKO a Petr BLAŽEJ. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-5705-0.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
Seznam doporučené literatury
JANÍKOVÁ, Marcela a Kateřina VLČKOVÁ. Výzkum výuky - tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5.
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Milan KUBIATKO a Petr BLAŽEJ. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-5705-0.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce a dále se věnovala praktické části práce. Studentka uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle a popsala zvolenou výzkumnou strategii. Stěžejní část prezentace byla tvořena prezentací výsledků výzkumu. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě a uvedla doporučení pro praxi. Na závěr studentka reagovala na otázky členů komise. Předsedkyně komise ocenila výběr tématu i zvolenou výzkumnou strategii.