Tato bakalářská práce ukazuje, že lze jednoduše a lehce sestavit marketingový komunikační mix za účelem získání zákazníků, aniž by bylo třeba vynakládat finanční prostředky, stačí pouze čas. Teoretická část práce obsahuje marketingový mix, marketingový komunikační mix a analýzy, které by měly společnostem pomoci odhalit jejich přednosti a zápory. Analytická část sestává ze zkoumání firmy LIMEX-TECHNIK s.r.o. a jejích konkurentů. Na základě analýz jsou firmě LIMEX-TECHNIK s.r.o. navrhnuta řešení, některá z nich dokonce popsána, jak fungovaly v případě LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Anotace v angličtině
This thesis proves that the marketing communications mix in order to gain customers could be done simply and easily, without necessity to spent financial means but time. The theoretical part provides information on the marketing mix, marketing communication mix and analyses, that should help the company to reveal its the advantages and disadvantages. In the analytical part, the thesis goes through the analyses of the LIMEX-TECHNIK s.r.o. company and its competition. Consequently, the thesis offers the solutions to LIMEX-TECHNIK s.r.o. and some of those solutions are described how they worked in case of LIMEX-TECHNIK s.r.o
Klíčová slova
zákazník, společnost, marketing, online, SWOT, PESTLE, benchmarking, sociální sítě, e-mail
Tato bakalářská práce ukazuje, že lze jednoduše a lehce sestavit marketingový komunikační mix za účelem získání zákazníků, aniž by bylo třeba vynakládat finanční prostředky, stačí pouze čas. Teoretická část práce obsahuje marketingový mix, marketingový komunikační mix a analýzy, které by měly společnostem pomoci odhalit jejich přednosti a zápory. Analytická část sestává ze zkoumání firmy LIMEX-TECHNIK s.r.o. a jejích konkurentů. Na základě analýz jsou firmě LIMEX-TECHNIK s.r.o. navrhnuta řešení, některá z nich dokonce popsána, jak fungovaly v případě LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Anotace v angličtině
This thesis proves that the marketing communications mix in order to gain customers could be done simply and easily, without necessity to spent financial means but time. The theoretical part provides information on the marketing mix, marketing communication mix and analyses, that should help the company to reveal its the advantages and disadvantages. In the analytical part, the thesis goes through the analyses of the LIMEX-TECHNIK s.r.o. company and its competition. Consequently, the thesis offers the solutions to LIMEX-TECHNIK s.r.o. and some of those solutions are described how they worked in case of LIMEX-TECHNIK s.r.o
Klíčová slova
zákazník, společnost, marketing, online, SWOT, PESTLE, benchmarking, sociální sítě, e-mail
Shromáždění odpovídající literatury věnující se problematice komunikace se zákazníky
Studium literatury a formulace cílů práce
Shromáždění dat ze společnosti LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Analýza konkurence a její porovnání se společností LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Výsledky analýzy a formulace doporučení pro zlepšení
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídající literatury věnující se problematice komunikace se zákazníky
Studium literatury a formulace cílů práce
Shromáždění dat ze společnosti LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Analýza konkurence a její porovnání se společností LIMEX-TECHNIK s.r.o.
Výsledky analýzy a formulace doporučení pro zlepšení
Seznam doporučené literatury
Clow, Kenneth E., and Donald Baack. 2016. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. 7th edition. Boston: Pearson.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th edition. Boston: Pearson.
Laudon, Kenneth C., and Carol Guercio Traver. 2016. E-Commerce: Business, Technology, Society. 12th edition. Boston: Pearson.
Smith, P. R., and Ze Zook. 2016. Marketing Communications: Offline and Online Integration, Engagement and Analytics. 6th edition. London: KoganPage.
Přílohy volně vložené
6× screenshot webových stránek
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q: Is the company applying some of your recommendations right now or already has implemented?
A: Yes, many.
Q: What is your future in the company?
A: They said firstly school and education, after that they would be happy if I joined them permanently.
Q: Could you specify the environmental factors that might have impact on the analysed company?
A: It is just a middle person. Therefore it is rather an office, so I'm not sure if the environmental factors may influence it, but I think they may influence the manufacturers.
Q: What kinds of events would you recommend to realise?
A: We agreed on real show off and let the customers try those products and see how they work. (The student answered well.)
Q: How do you evaluate already realised objectives? How does the company management evaluate them?
A: My personal evaluation is that I am happy the newsletter worked and we were able to sell something. But there is a lot of work ahead of us. It is harder in B2B. It's going to take more than a year to make it work. Management is open to new ideas.