Tato práce pojednává o amerických Otcích zakladatelích a jejich názorech na otroctví. Zejména se zabývá rozpory v jejich slovech a činech. V období Americké revoluce získali Otcové zakladatelé svobodu pro Američany, ale následně jí odepřeli černochům. Proč tak učinili je tématem této práce. Ta na konci dojde k závěru, že se Otcové zakladatelé rozhodli zachovat otroctví, protože věděli, že americký národ by ve svých začátcích nemohl přežít občanskou vállku.
Annotation in English
This thesis concerns with the U.S. Founding Fathers and their opinions about slavery. It especially focuses on contradictions between their words and actions. During the American Revolutionary Era, the Founding Fathers won freedom for all Americans but then denied it to blacks. Why they did so is the topic of this thesis. Ultimately, this thesis concludes that the Founding Fathers chose to maintain slavery because they knew American nation would not be able to endure the civil war in its early stages.
Keywords
Otcové zakladatelé, otroctví, Americká revoluce, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Keywords in English
Founding Fathers, slavery, American Revolution, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Length of the covering note
39 stran
Language
AN
Annotation
Tato práce pojednává o amerických Otcích zakladatelích a jejich názorech na otroctví. Zejména se zabývá rozpory v jejich slovech a činech. V období Americké revoluce získali Otcové zakladatelé svobodu pro Američany, ale následně jí odepřeli černochům. Proč tak učinili je tématem této práce. Ta na konci dojde k závěru, že se Otcové zakladatelé rozhodli zachovat otroctví, protože věděli, že americký národ by ve svých začátcích nemohl přežít občanskou vállku.
Annotation in English
This thesis concerns with the U.S. Founding Fathers and their opinions about slavery. It especially focuses on contradictions between their words and actions. During the American Revolutionary Era, the Founding Fathers won freedom for all Americans but then denied it to blacks. Why they did so is the topic of this thesis. Ultimately, this thesis concludes that the Founding Fathers chose to maintain slavery because they knew American nation would not be able to endure the civil war in its early stages.
Keywords
Otcové zakladatelé, otroctví, Americká revoluce, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Keywords in English
Founding Fathers, slavery, American Revolution, Thomas Jefferson, James Madison, John Jay, George Washington, Benjamin Franklin, Alexander Hamilton, John Adams, James Monroe
Research Plan
Shromáždění odborných materiálů k tématu Otců zakladatelů a otroctví
Nastudování daných materiálů k tématu
Formulace cílů práce dle informací čerpaných z odborných zdrojů
Analýza a interpretace informací týkajících se tématu
Vyvození a formulace závěrů práce
Research Plan
Shromáždění odborných materiálů k tématu Otců zakladatelů a otroctví
Nastudování daných materiálů k tématu
Formulace cílů práce dle informací čerpaných z odborných zdrojů
Analýza a interpretace informací týkajících se tématu
Vyvození a formulace závěrů práce
Recommended resources
Appleby, Joyce, and Terence Ball, eds. Jefferson: Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Finkelman, Paul. Slavery and the Founders: Race and Liberty in the Age of Jefferson. New York: M. E. Sharpe, 2001.
Franklin, Benjamin. The Autobiography of Benjamin Franklin. Boston: Digireads, 2005.
Newton, Michael E. Angry Mobs and Founding Fathers: The Fight for Control of the American Revolution. Phoenix: Elefhteria Publishing, 2011.
Morgan, Edmund S. The Challenge of the American Revolution. New York: Norton, 1978.
Recommended resources
Appleby, Joyce, and Terence Ball, eds. Jefferson: Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press, 1999.
Finkelman, Paul. Slavery and the Founders: Race and Liberty in the Age of Jefferson. New York: M. E. Sharpe, 2001.
Franklin, Benjamin. The Autobiography of Benjamin Franklin. Boston: Digireads, 2005.
Newton, Michael E. Angry Mobs and Founding Fathers: The Fight for Control of the American Revolution. Phoenix: Elefhteria Publishing, 2011.
Morgan, Edmund S. The Challenge of the American Revolution. New York: Norton, 1978.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
The student presented her bachelor thesis.
Q, : On page 33, you state that ''slavery was not a phenomenon that could last forever.‘‘ Defend this assertion. A: (the student provided three reasons)
Q, Drábková: How do historians know the mentioned men held anti-slavery opinions (since they did not present them much in public)? Are the anti-slavery ideas reflected in their personal writings? What primary sources could you use? A: (explained and answered based on sources written by scholars)