Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti salonu krásy Vital Centrum. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako marketing malých a středních podniků, marketingový mix či konkurence a konkurenceschopnost. V praktické části byla provedena analýza konkurenceschopnosti s využitím benchmarkingu, PESTLE analýzy, SWOT analýzy a matic EFE a IFE. Na závěr byla navržena doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti salonu.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with a competitive analysis of the beauty salon Vital Centrum. In theoretical part, issues concerning marketing of small and medium businesses, marketing mix, competition and competitiveness are explained. In the analytical part, the competitiveness was analysed using benchmarking, PESTLE analysis, SWOT analysis and EFE and IFE matrices. At the end of the thesis, recommendations for improving the competitiveness were suggested.
Klíčová slova
marketingový mix, malý a střední podnik, konkurenceschopnost, konkurence, benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza, EFE matice, IFE matice
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, small and medium business, competitiveness, competition, benchmarking, PESTLE analysis, SWOT analysis, EFE matrix, IFE matrix
Rozsah průvodní práce
74 s. (86 909 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti salonu krásy Vital Centrum. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako marketing malých a středních podniků, marketingový mix či konkurence a konkurenceschopnost. V praktické části byla provedena analýza konkurenceschopnosti s využitím benchmarkingu, PESTLE analýzy, SWOT analýzy a matic EFE a IFE. Na závěr byla navržena doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti salonu.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with a competitive analysis of the beauty salon Vital Centrum. In theoretical part, issues concerning marketing of small and medium businesses, marketing mix, competition and competitiveness are explained. In the analytical part, the competitiveness was analysed using benchmarking, PESTLE analysis, SWOT analysis and EFE and IFE matrices. At the end of the thesis, recommendations for improving the competitiveness were suggested.
Klíčová slova
marketingový mix, malý a střední podnik, konkurenceschopnost, konkurence, benchmarking, PESTLE analýza, SWOT analýza, EFE matice, IFE matice
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, small and medium business, competitiveness, competition, benchmarking, PESTLE analysis, SWOT analysis, EFE matrix, IFE matrix
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury
Vymezení pojmu konkurenceschopnost
Analýza současného stavu konkurenceschopnosti salonu krásy
Analýza konkurenčního prostředí salonu krásy
Návrh na zlepšení konkurenceschopnosti salonu krásy
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury
Vymezení pojmu konkurenceschopnost
Analýza současného stavu konkurenceschopnosti salonu krásy
Analýza konkurenčního prostředí salonu krásy
Návrh na zlepšení konkurenceschopnosti salonu krásy
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Huggins, Robert, and Hiro Izushi. 2011. Competition, Competitive Advantage, and Clusters: The Ideas of Michael Porter. Oxford: Oxford University Press.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. Boston: Pearson.
Vaštíková, Miroslava. 2014. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 2nd revised ed. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck.
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Huggins, Robert, and Hiro Izushi. 2011. Competition, Competitive Advantage, and Clusters: The Ideas of Michael Porter. Oxford: Oxford University Press.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. Boston: Pearson.
Vaštíková, Miroslava. 2014. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 2nd revised ed. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q: What is the main focus of the company now? Choose one of your suggestions and say why.
A: The main focus is to contribute to the overall satisfaction of customers and providing good quality services. I would choose recommendations.
Q, Bell: Isn't it the focus of every company to have customer satisfaction?
A: Yes. But from this, everything unfolds.
Q: Do you think the competition will react on your suggestions after implementation?
A: (The student answered well.)
Q: How would you promote the events suggested in the chapter 16.2 Recommendations?
A: I would promote them on Facebook and also on their website and then distribute leaflets in the town and place a notice in the building with the saloon.
Q: What would be the draft cost of all of your recommendations?
A: All recommendations about 6 000 CZK. Lockers 4 000 CZK. Event about 1 000 CZK, considering refreshments. Facebook would only cost their time. Men's days for free. Other costs considering other promotion, leaflets. Other recommendation. Slevíci.cz, there they pay a commission. Discounts would have reduced prices, but this will bring more customers.
Q: Did you consult them with the salon´s co-owners?
A: I did and we talked about the Facebook promotion, lockers and the event.
Q, Bell: Are you taking into account that you are going to lose profitability?
A: I was considering the fact that these recommendations will attract more customers.