Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sextingu a happy slappingu u uživatelů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež ve Zlínském kraji. V teoretické části charakterizuje tři důležité oblasti týkající se tématu bakalářské práce dospívání, sexting a happy slapping a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Praktická část práce je zaměřena na zjišťování zkušeností uživatelů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež se sextingem a happy slappingem a na to, jak hodnotí rizikovost těchto jevů.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the phenomenon of sexting and happy slapping at clients of low-threshold centres for children and youth in Zlin region. In the theoretical part of the bachelor´s thesis are characterized three important parts adolescence, sexting and happy slapping and low-threshold centres for children and youth. The practical part is aimed to finding which experience with sexting and happy slapping clients of low-threshold have and i tis aimed to finding how they assesm risk of these phenomenons.
Klíčová slova
Sexting, happy slapping, období dospívání, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Sexting, Happy Slapping, Adolescence, Low-Threshold Centres for Children and Youth
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sextingu a happy slappingu u uživatelů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež ve Zlínském kraji. V teoretické části charakterizuje tři důležité oblasti týkající se tématu bakalářské práce dospívání, sexting a happy slapping a nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Praktická část práce je zaměřena na zjišťování zkušeností uživatelů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež se sextingem a happy slappingem a na to, jak hodnotí rizikovost těchto jevů.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the phenomenon of sexting and happy slapping at clients of low-threshold centres for children and youth in Zlin region. In the theoretical part of the bachelor´s thesis are characterized three important parts adolescence, sexting and happy slapping and low-threshold centres for children and youth. The practical part is aimed to finding which experience with sexting and happy slapping clients of low-threshold have and i tis aimed to finding how they assesm risk of these phenomenons.
Klíčová slova
Sexting, happy slapping, období dospívání, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
Sexting, Happy Slapping, Adolescence, Low-Threshold Centres for Children and Youth
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období dospívání, sextingu, happy slappingu a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového období dospívání, sextingu, happy slappingu a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena a kol. Kyberšikana - průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4577-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna a kol. Děti a dospívající online: Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5010-1.
VAŠUTOVÁ, Maria a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Repronis, 2010. ISBN 978-80-7368-858-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena a kol. Kyberšikana - průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4577-0.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna a kol. Děti a dospívající online: Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5010-1.
VAŠUTOVÁ, Maria a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. Ostrava: Repronis, 2010. ISBN 978-80-7368-858-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala obsah bakalářské práce, věnovala se blíže praktické části práce a výsledkům výzkumu.
Na základě jakých skutečností jste formulovala hypotézy? (Mgr. Eva Šalenová) Studentka uvedla jako východiska jiné výzkumy. Vymezte pojem sexting a happy slapping (doc. PhDr.Mgr. Jaroslav Balvín CSc.). Studentka pojmy adekvátně objasnila. Proč jste spojila tyto dva jevy? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) Studentka rámcově objasnila.
Studentka zodpověděla otázky vedoucí a oponentky práce, formulovala doporučení pro praxi.