Tato bakalářská práce je zaměřená na analýzy marketingového mixu obzvláště na služby jedné konkrétní firmy a to Effect studia, které se zaměřuje na fitness a zdravý životní styl. Cílem je analyzovat aspekty firemního marketingového mixu a také doporučit zlepšení za účelem vyššího zisku a lepšího udržení na trhu, který je plný konkurence. Teoretická část se zaměřuje na aspekty marketingového mixu a různými marketingovými analýzami, které poodhalí možnosti a zlepšení. Praktická část této práce je zaměřená na marketingový mix fitness centra a také na přímou konkurenci. Marketingové analýzy obou těchto fitness center mohou poodhalit rozdíly mezi nimi a skryté možnosti. Závěr této práce je zaměřený na doporučení pro prvně zmíněné fitness studio.
Anotace v angličtině
This thesis is oriented on analyses of marketing mix specifically on services of one particular company Effect studio which is dedicated to fitness and healthy life style. The aim is to analyse aspects of company´s marketing mix and also to recommend improvements in order to be more profitable and sustainable on the market full of competition. The theoretical part is focusing on aspects of marketing mix and various marketing analyses which can find out the opportunities or improvements. The analytical part is dedicated to fitness´s marketing mix and is also focused on direct competitor and it´s marketing analysis. Marketing analyses of both fitness centres may show the differences and hidden opportunities for each of them. The conclusion of this thesis is dedicated to recommendations for the fitness centre.
Tato bakalářská práce je zaměřená na analýzy marketingového mixu obzvláště na služby jedné konkrétní firmy a to Effect studia, které se zaměřuje na fitness a zdravý životní styl. Cílem je analyzovat aspekty firemního marketingového mixu a také doporučit zlepšení za účelem vyššího zisku a lepšího udržení na trhu, který je plný konkurence. Teoretická část se zaměřuje na aspekty marketingového mixu a různými marketingovými analýzami, které poodhalí možnosti a zlepšení. Praktická část této práce je zaměřená na marketingový mix fitness centra a také na přímou konkurenci. Marketingové analýzy obou těchto fitness center mohou poodhalit rozdíly mezi nimi a skryté možnosti. Závěr této práce je zaměřený na doporučení pro prvně zmíněné fitness studio.
Anotace v angličtině
This thesis is oriented on analyses of marketing mix specifically on services of one particular company Effect studio which is dedicated to fitness and healthy life style. The aim is to analyse aspects of company´s marketing mix and also to recommend improvements in order to be more profitable and sustainable on the market full of competition. The theoretical part is focusing on aspects of marketing mix and various marketing analyses which can find out the opportunities or improvements. The analytical part is dedicated to fitness´s marketing mix and is also focused on direct competitor and it´s marketing analysis. Marketing analyses of both fitness centres may show the differences and hidden opportunities for each of them. The conclusion of this thesis is dedicated to recommendations for the fitness centre.
Rešerše odborné literatury
Definování teorie marketingového mixu
Zpracování vybraných informací o konkrétní firmě
Analýza současného stavu konkrétní firmy
Doporučení pro zlepšení
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury
Definování teorie marketingového mixu
Zpracování vybraných informací o konkrétní firmě
Analýza současného stavu konkrétní firmy
Doporučení pro zlepšení
Seznam doporučené literatury
Goi, Chai Lee. 2009. "A Review of Marketing Mix: 4Ps or More?" International Journal of Marketing Studies 1(1): 1-14.
Jain, Manoj Kumar. 2013. "An Analysis of Marketing Mix: 7Ps or More." Asian Journal of Multidisciplinary Studies 1(4): 1-6.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th ed. Harlow: Pearson.
Perreault, William D., Joseph P. Cannon, and E. Jerome McCarthy. 2010. Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach. 12th ed. New York: McGran-Hill/Irwin.
Singh, Meera. 2012. "Marketing Mix of 4P's for Competitive Advantage." IOSR Journal of Business and Management 3(6): 40-45.
Seznam doporučené literatury
Goi, Chai Lee. 2009. "A Review of Marketing Mix: 4Ps or More?" International Journal of Marketing Studies 1(1): 1-14.
Jain, Manoj Kumar. 2013. "An Analysis of Marketing Mix: 7Ps or More." Asian Journal of Multidisciplinary Studies 1(4): 1-6.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th ed. Harlow: Pearson.
Perreault, William D., Joseph P. Cannon, and E. Jerome McCarthy. 2010. Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach. 12th ed. New York: McGran-Hill/Irwin.
Singh, Meera. 2012. "Marketing Mix of 4P's for Competitive Advantage." IOSR Journal of Business and Management 3(6): 40-45.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Benyahya: How will you gather the references from the customers to support the web sites? A: (answered)
Q, Novák: Why did you choose these two fitness centers? A: (answered)