Tato bakalářská práce popisuje rozhodovací proces oběti domácího násilí. Vychází z filosofické, psychologické a sociální podstaty člověka. Zaměřuje se na agresi v domácím násilí a rozhodování oběti, jakým způsobem chce svou životní situaci řešit. Hlavním cílem je odhalit podmínky ovlivňující rozhodovací proces oběti domácího násilí. Cílem bakalářské práce je ozřejmit rozhodnutí oběti řešit svou životní situaci určitým způsobem po zvážení vlastních možností. Záměrem je objasnit důvody proč přestat být obětí domácího násilí.
Anotace v angličtině
This thesis describes decision-making process of the victim of domestic violence. It proce-eds from a philosophical, psychological and social essence of human. It is focused on aggression in domestic violence and on decision making of the victim about the fact, how he wants to solve his life situation. The main goal is to reveal factors which can influence the decision-making process of the victim of domestic violence. The next goal is to clarify the decision of the victim to solve his life situation in a specific way after considering his own possibilities. The purpose is to clarify the reasons, why quit being the victim of domes-tic violence.
Klíčová slova
Domácí násilí, etika, rozhodovací proces, altruismus, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, ethics, decision-making process, altruism, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje rozhodovací proces oběti domácího násilí. Vychází z filosofické, psychologické a sociální podstaty člověka. Zaměřuje se na agresi v domácím násilí a rozhodování oběti, jakým způsobem chce svou životní situaci řešit. Hlavním cílem je odhalit podmínky ovlivňující rozhodovací proces oběti domácího násilí. Cílem bakalářské práce je ozřejmit rozhodnutí oběti řešit svou životní situaci určitým způsobem po zvážení vlastních možností. Záměrem je objasnit důvody proč přestat být obětí domácího násilí.
Anotace v angličtině
This thesis describes decision-making process of the victim of domestic violence. It proce-eds from a philosophical, psychological and social essence of human. It is focused on aggression in domestic violence and on decision making of the victim about the fact, how he wants to solve his life situation. The main goal is to reveal factors which can influence the decision-making process of the victim of domestic violence. The next goal is to clarify the decision of the victim to solve his life situation in a specific way after considering his own possibilities. The purpose is to clarify the reasons, why quit being the victim of domes-tic violence.
Klíčová slova
Domácí násilí, etika, rozhodovací proces, altruismus, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Domestic violence, ethics, decision-making process, altruism, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychologické obrany proti domácímu násilí, prevence a sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti psychologické obrany proti domácímu násilí, prevence a sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Erich. Mít, nebo být? Praha: AURORA, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu, Základy kvantitativního výzkumu. Praha: GRADA, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: TRITON, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
MARCEL, Gabriel. Hodnoty v existenciální filosofii. Praha: ACADEMIA, 2003. ISBN 80-200-1070-X.
NASH, Tina. Out of the Darkness. London: Simon and Schuster, 2012. ISBN 978-1-47111-466-3.
ŠEVČÍK, Drahomír a kol. Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-690-2.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Erich. Mít, nebo být? Praha: AURORA, 2001. ISBN 80-7299-036-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu, Základy kvantitativního výzkumu. Praha: GRADA, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: TRITON, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
MARCEL, Gabriel. Hodnoty v existenciální filosofii. Praha: ACADEMIA, 2003. ISBN 80-200-1070-X.
NASH, Tina. Out of the Darkness. London: Simon and Schuster, 2012. ISBN 978-1-47111-466-3.
ŠEVČÍK, Drahomír a kol. Domácí násilí: kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-690-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce, její hlavní cíle, výzkumný design a metodologii. Následně prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Student odpověděl na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Mgr. Šalenová upozornila na nesrovnalosti týkající se výzkumného souboru a možnosti generalizace výsledků výzkumu.
dr. Hladík komentoval metodologickou část bakalářské práce, zejména intuitivní zpracování výzkumu.