Bakalářská práce je zaměřena na analýzu faktorů chování spotřebitelů u vybraných věkových skupin. Cílem bylo zjistit, co nejvíce ovlivňuje zákazníky při nakupování na internetu. Zvolený problém byl řešen pomocí kvantitativního šetření a bylo provedeno vyhodnocení na základě dotazníku. Bakalářská práce byla rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá hlavními faktory ovlivňující chování spotřebitele, nákupním chováním a nákupním rozhodovacím procesem. V praktické části byly vyhodnoceny údaje, zjištěné z dotazníkového šetření. Na základě zjištěných skutečností bylo možné podat a definovat návrhy a doporučení na zlepšení internetových obchodů. Doporučení vede k zlepšení internetových služeb a jednání internetových obchodů s cílem získání většího počtu zákazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused to analyze the factors affecting consumer bahavior of selected age groups. The goal was to find out what has the greatest impact on costumers when shopping on the Internet. The solution to the chosen problem was aided by quantitative enquiry and based on the evaluation of questionaires. The bachelor assesment has been divided into two parts. The theoretical part is aimed at the main factors influencing the behaviour of the consumer, by shopping habbits and by shopping decision-making proccesss. The practical part consist of the evaluation of the data from questionaire. On the basis of the emergent facts is possible to raise and define propositions for the improvement of online retailer. The advice leads to the improvement of the internet services and strategies acting of internet retailer aimed at the expansion of their costumer base.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, internetový obchod, internet, kupní role
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, consumer, internet retailer, internet, purchasing roles
Rozsah průvodní práce
64 s. (85 624 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu faktorů chování spotřebitelů u vybraných věkových skupin. Cílem bylo zjistit, co nejvíce ovlivňuje zákazníky při nakupování na internetu. Zvolený problém byl řešen pomocí kvantitativního šetření a bylo provedeno vyhodnocení na základě dotazníku. Bakalářská práce byla rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá hlavními faktory ovlivňující chování spotřebitele, nákupním chováním a nákupním rozhodovacím procesem. V praktické části byly vyhodnoceny údaje, zjištěné z dotazníkového šetření. Na základě zjištěných skutečností bylo možné podat a definovat návrhy a doporučení na zlepšení internetových obchodů. Doporučení vede k zlepšení internetových služeb a jednání internetových obchodů s cílem získání většího počtu zákazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused to analyze the factors affecting consumer bahavior of selected age groups. The goal was to find out what has the greatest impact on costumers when shopping on the Internet. The solution to the chosen problem was aided by quantitative enquiry and based on the evaluation of questionaires. The bachelor assesment has been divided into two parts. The theoretical part is aimed at the main factors influencing the behaviour of the consumer, by shopping habbits and by shopping decision-making proccesss. The practical part consist of the evaluation of the data from questionaire. On the basis of the emergent facts is possible to raise and define propositions for the improvement of online retailer. The advice leads to the improvement of the internet services and strategies acting of internet retailer aimed at the expansion of their costumer base.
Klíčová slova
nákupní chování, spotřebitel, internetový obchod, internet, kupní role
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, consumer, internet retailer, internet, purchasing roles
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se nákupního chování spotřebitelů na internetu.
Praktická část
Proveďte kvantitativní šetření zaměřené na analýzu faktorů ovlivňujících nákupní chování z pohledu vlivu věku zákazníků.
Analyzujte a interpretujte data zjištěná kvantitativním šetřením a zhodnoťte přednosti a nedostatky nakupování na internetu.
Na základě výsledků analýzy vyslovte doporučení na zlepšení služeb a prodeje internetových obchodů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické a metodické poznatky týkající se nákupního chování spotřebitelů na internetu.
Praktická část
Proveďte kvantitativní šetření zaměřené na analýzu faktorů ovlivňujících nákupní chování z pohledu vlivu věku zákazníků.
Analyzujte a interpretujte data zjištěná kvantitativním šetřením a zhodnoťte přednosti a nedostatky nakupování na internetu.
Na základě výsledků analýzy vyslovte doporučení na zlepšení služeb a prodeje internetových obchodů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 9788024715452.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. vyd. Boston: Pearson, 2016, 832 s. ISBN 9781292092621.
PROCHÁZKA, David. První kroky s internetem. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 112 s. ISBN 978-80-247-3255-8.
SZMIGIN, Isabelle a Maria G. PIACENTINI. Consumer Behaviour. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2015, 472 s. ISBN 9780199646449.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 9788024715452.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. vyd. Boston: Pearson, 2016, 832 s. ISBN 9781292092621.
PROCHÁZKA, David. První kroky s internetem. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 112 s. ISBN 978-80-247-3255-8.
SZMIGIN, Isabelle a Maria G. PIACENTINI. Consumer Behaviour. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2015, 472 s. ISBN 9780199646449.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 9788024735283.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., 20 bodů
Otázka: Mohla byste doplnit Vaši práci přehledem hlavních faktorů, které ovlivňují nákupní chování zákazníků? - otázka zodpovězena
Oponent: Ing. Jana Durďáková, 19 bodů
Otázka: Na základě čeho jste se ve své práci zaměřila právě na respondenty ve věku 20-35 let? - otázka zodpovězena
doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: ''Proč jste zjišťovala v dotazníkovém šetření velikost bydliště?'', ''Jak byste sledovala splátkový kalendář a počítala s nulovým úrokem?'' - otázky zodpovězeny
Ing. David Homola: ''Jak byste financovala a obhájila natáčení videí produktů?'' - otázka zodpovězena
prof. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D.: ''Popište Vámi vytvořenou tabulku a výsledky chí kvadrátu.'' - otázka zodpovězena