Informace o kvalifikační práci An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company Elektro Euro Plus in order to Increase Competitiveness
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Analýza marketingového komunikačního mixu ve společnosti ELEKTRO EURO Plus s.r.o. se zaměřením na zákazníka za účelem zvýšení konkurenceschopnosti
Hlavní téma v angličtině
An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company ELEKTRO EURO Plus s.r.o. Focusing on Customer in order to Increase Competitiveness
Název dle studenta
An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company Elektro Euro Plus in order to Increase Competitiveness
Název dle studenta v angličtině
An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company Elektro Euro Plus in order to Increase Competitiveness
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového komunikačního mixu ve společnosti ELEKTRO EURO PLUS s. r. o. Obsah této práce je rozdělen na teoretickou a analytickou část. V teoretické části je zde obecný pohled na tyto složky: konkurenceschopnost, marketingový mix, komunikační mix. V analytické části jsou tyto složky aplikovány na vybranou firmu. Na základě zjištění současného stavu firmy a dotazníkového výzkumu jsou na závěr práce navrhnuta patřičná doporučení. Cílem této práce je naleznout taková doporučení, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti za účelem získání vice zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on an analysis of the marketing communications mix in the selected company Elektro Euro Plus. The content of this thesis is divided into two parts - the theoretical part and the analytical part. In the theoretical part, there is a general view of the following items: competitiveness, marketing mix, communications mix. In the analytical part, the items are displayed in the selected company. Based on the findings of a current situation in the firm and also the survey research, there are suggested some appropriate recommendations. The aim of this thesis is to come up with the recommendations which will lead to increase competitiveness in order to gain more customers.
Klíčová slova
Marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, konkurenceschopnost, business-to-customers, Elektro Euro Plus s.r.o.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing Mix, Marketing Communication, Communications Mix, Competitiveness, Business-to-customers, Elektro Euro Plus
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového komunikačního mixu ve společnosti ELEKTRO EURO PLUS s. r. o. Obsah této práce je rozdělen na teoretickou a analytickou část. V teoretické části je zde obecný pohled na tyto složky: konkurenceschopnost, marketingový mix, komunikační mix. V analytické části jsou tyto složky aplikovány na vybranou firmu. Na základě zjištění současného stavu firmy a dotazníkového výzkumu jsou na závěr práce navrhnuta patřičná doporučení. Cílem této práce je naleznout taková doporučení, která povedou ke zvýšení konkurenceschopnosti za účelem získání vice zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on an analysis of the marketing communications mix in the selected company Elektro Euro Plus. The content of this thesis is divided into two parts - the theoretical part and the analytical part. In the theoretical part, there is a general view of the following items: competitiveness, marketing mix, communications mix. In the analytical part, the items are displayed in the selected company. Based on the findings of a current situation in the firm and also the survey research, there are suggested some appropriate recommendations. The aim of this thesis is to come up with the recommendations which will lead to increase competitiveness in order to gain more customers.
Klíčová slova
Marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, konkurenceschopnost, business-to-customers, Elektro Euro Plus s.r.o.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing Mix, Marketing Communication, Communications Mix, Competitiveness, Business-to-customers, Elektro Euro Plus
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídající literatury věnující se problematice komunikace se zákazníky
Studium odborné literatury, třídění dat a formulace cílů práce
Shromáždění údajů ze společnosti ELEKTRO EURO Plus s.r.o.
Analýza získaných dat ze společnosti ELEKTRO EURO Plus s.r.o.
Interpretace výsledků a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídající literatury věnující se problematice komunikace se zákazníky
Studium odborné literatury, třídění dat a formulace cílů práce
Shromáždění údajů ze společnosti ELEKTRO EURO Plus s.r.o.
Analýza získaných dat ze společnosti ELEKTRO EURO Plus s.r.o.
Interpretace výsledků a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
East, Robert, Malcolm Wright, and Marc Vanhuele. 2013. Consumer Behavior: Applications in Marketing. 2nd ed. London: SAGE Publications.
Feinberg, Fred M., Thomas C. Kinnear, and James R. Taylor. 2013. Modern Marketing Research: Concepts, Methods, and Cases. Boston: Cengage Learning.
Kerpen, Dave. 2015. Likeable Social Media: How to Delight Your Customers, Create an Irresistible Brand, and Be Amazing on Facebook, Twitter, Linkedln, Instagram, Pinterest, and More. Columbus: McGraw-Hill.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th ed. Harlow: Pearson.
East, Robert, Malcolm Wright, and Marc Vanhuele. 2013. Consumer Behavior: Applications in Marketing. 2nd ed. London: SAGE Publications.
Feinberg, Fred M., Thomas C. Kinnear, and James R. Taylor. 2013. Modern Marketing Research: Concepts, Methods, and Cases. Boston: Cengage Learning.
Kerpen, Dave. 2015. Likeable Social Media: How to Delight Your Customers, Create an Irresistible Brand, and Be Amazing on Facebook, Twitter, Linkedln, Instagram, Pinterest, and More. Columbus: McGraw-Hill.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2014. Principles of Marketing. 15th ed. Harlow: Pearson.
Q: What are the cost for implementing the suggestions?
A: Hiring one marketing director, let's say 15 000 CZK. Videos, 20 000 CZK. Store selling approximately 3 000 CZK a month to rent the premises. Sponsorship 16 000 CZK a year.
Q: What was the reaction of the owners about these suggestions?
A: Daniel's reaction was very positive. They told me I am a creative person and that the recommendation seem positive.
Q: What is the target customer group? What other marketing tools could be used?
A: Whole Jeseníky region, income level with low income and also high income level. Online, the whole Czech Republic, and no age restrictions. I think I suggested the best marketing tools. I spoke to the store manager, and they are the best for the future development for them.
Q: Did author consult his recommendations with the company management?
A: (The student answered well.)
Q: (the student is presented with pages of his essay where figures are missing) Where are the pictures?
A: It's magic. I don't know. It's a big surprise for me.