Tato bakalářská práce se zabývá vlivem televizích reklam pro děti, a je postavena na základě průzkumu oblíbenosti vybraného vzorku reklam a jejich prvků na potraviny a nápoje mezi dětmi. Teoretická část uvádí čtenáře do úvodu teorie reklamy a problematiky cílení reklam na děti. Praktická část využívá zjištěných poznatků z předchozího výzkumu a dat z teoretické části a přináší poznatky z nového výzkumu s dětmi. Výzkum byl vytvořen se záměrem analýzy použitých prvků v reklamách na potraviny a nápoje pro děti. Dále se praktická část této práce zaměřuje na porovnávání oblíbenosti těchto prvků v reklamách mezi dětmi různých věkových skupin. Poslední část výzkumu nahlíží do problematiky sledování televize dětmi z časového faktoru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is dealing with the influence of television commercials on children and it is based on a research about the popularity of the selected sample of food advertisements targeted at children among a group of children. The theoretical part introduces the reader to the theory of advertising and problematics of advertising to children. The analytical part utilizes the acquired knowledge from a previous research and data from the theoretical part and conducts a contemporary research with children. The main aim of the research was to analyze the elements used in commercials on food and beverages for children. Furthermore, the analytical part focuses on the comparison of those elements used in commercials among children from various age groups. The last part of the research takes a look into problematics of children watching television from the aspect of time.
Klíčová slova
Reklama, média, děti jako spotřebitelé, vliv dětí, televizí reklamy
Klíčová slova v angličtině
Advertising, Media, Children as Consumers, Children Influence, Television Commercials
Rozsah průvodní práce
59 s. (80322 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem televizích reklam pro děti, a je postavena na základě průzkumu oblíbenosti vybraného vzorku reklam a jejich prvků na potraviny a nápoje mezi dětmi. Teoretická část uvádí čtenáře do úvodu teorie reklamy a problematiky cílení reklam na děti. Praktická část využívá zjištěných poznatků z předchozího výzkumu a dat z teoretické části a přináší poznatky z nového výzkumu s dětmi. Výzkum byl vytvořen se záměrem analýzy použitých prvků v reklamách na potraviny a nápoje pro děti. Dále se praktická část této práce zaměřuje na porovnávání oblíbenosti těchto prvků v reklamách mezi dětmi různých věkových skupin. Poslední část výzkumu nahlíží do problematiky sledování televize dětmi z časového faktoru.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is dealing with the influence of television commercials on children and it is based on a research about the popularity of the selected sample of food advertisements targeted at children among a group of children. The theoretical part introduces the reader to the theory of advertising and problematics of advertising to children. The analytical part utilizes the acquired knowledge from a previous research and data from the theoretical part and conducts a contemporary research with children. The main aim of the research was to analyze the elements used in commercials on food and beverages for children. Furthermore, the analytical part focuses on the comparison of those elements used in commercials among children from various age groups. The last part of the research takes a look into problematics of children watching television from the aspect of time.
Klíčová slova
Reklama, média, děti jako spotřebitelé, vliv dětí, televizí reklamy
Klíčová slova v angličtině
Advertising, Media, Children as Consumers, Children Influence, Television Commercials
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury na téma bakalářské práce
Stanovení cílů práce a vymezení metodologických postupů
Vymezení pojmů a zpracování teoretických poznatků
Příprava a realizace panelové diskuze s náhodně vybraným vzorkem respondentů
Vyhodnocení dat z panelové diskuze a formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury na téma bakalářské práce
Stanovení cílů práce a vymezení metodologických postupů
Vymezení pojmů a zpracování teoretických poznatků
Příprava a realizace panelové diskuze s náhodně vybraným vzorkem respondentů
Vyhodnocení dat z panelové diskuze a formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Blades, Mark. 2014. Advertising to Children: New Directions, New Media. Houndmills: Palgrave Macmillan.
Dhar, Sangeeta, and P. K. Sharma. 2014. "Catalytic Effect of TV Advertisements on Children." Journal of Hospitality Application and Research 9, no. 2: 25-45, http://search.proquest.com/docview/1733209714?accountid=15518.
Hallmann, Anna L. 2014. Food Advertising to Children: A Critical Evaluation of Public, Governmental and Corporate Responsibilities in Germany. Place of Publication Not Identified: Anchor Academic Publishing.
Saraf, Vikas. 2013. "Impact of Celebrity Endorsement on Children through TV Advertisements." International Journal of Marketing and Business Communication 2, no. 2: 53-64, http://search.proquest.com/docview/1478016706?accountid=15518.
Strasburger, Victor C., Barbara J. Wilson, and Amy B. Jordan. 2014. Children, Adolescents, and the Media. Los Angeles: Sage.
Seznam doporučené literatury
Blades, Mark. 2014. Advertising to Children: New Directions, New Media. Houndmills: Palgrave Macmillan.
Dhar, Sangeeta, and P. K. Sharma. 2014. "Catalytic Effect of TV Advertisements on Children." Journal of Hospitality Application and Research 9, no. 2: 25-45, http://search.proquest.com/docview/1733209714?accountid=15518.
Hallmann, Anna L. 2014. Food Advertising to Children: A Critical Evaluation of Public, Governmental and Corporate Responsibilities in Germany. Place of Publication Not Identified: Anchor Academic Publishing.
Saraf, Vikas. 2013. "Impact of Celebrity Endorsement on Children through TV Advertisements." International Journal of Marketing and Business Communication 2, no. 2: 53-64, http://search.proquest.com/docview/1478016706?accountid=15518.
Strasburger, Victor C., Barbara J. Wilson, and Amy B. Jordan. 2014. Children, Adolescents, and the Media. Los Angeles: Sage.
Přílohy volně vložené
Záznamový arch pro výzkum
Televizní reklamy použité pro výzkum
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q, Benyahya: What do you think is the biggest problem of nowadays commercials focusing on young children? A: (answered)
Q, Novák: Please explain the methodology of your research. Could you be more specific about the qualitative and quantitative research methods? A: (answered)
Q, Novák: Sum up the results of your research. What do they imply? A: (answered)