V současné době je situace na mezinárodním trhu mezi producenty automobilů nezávislé producenty spíše konkurenční a to je povzbuzuje najít nové způsoby a nástroje, aby přilákali zákazníky. Většina automobilek zvolila strategii šetrnou k životnímu prostředí, založenou na světové ekologické situaci. Více než to, že nedávný skandál s emisemi u Volkswagenu donutil téměř všichni hráče trhu věnovat velkou pozornost otázce životního prostředí. Navíc úspěch Tesly dokázal, že je zde vysoká možnost masového zavedení elektromobilů na trh. Společnosti jako BMW, Volkswagen, Renault Group atd. investovali miliardy do rozvoje hybridů či elektromobilů (EV).
Potenciální jedničkou na českém trhu je Škoda Auto se svými novými koncepty elektromo-bilů a hybridních automobilů. Společnost se těší velké oblibě po celém světě díky svým vysokým standardům kvality a modernímu designu. Cílem projektu je identifikovat správný způsob rozvoje společnosti v oblasti trhu s EV v České republice.
Anotace v angličtině
Nowadays there is rather competitive situation on the international market among Auto producers, which encourages them to find new ways and tools to attract customers. Most of the Automakers chose environment-friendly strategy, based on the ecological situation worldwide. More than that, recent Volkswagen's emission scandal forced almost all players to pay significant attention to the environment question. Furthermore, Tesla's success proved that there is high possibility to introduce electric cars on the mass market. Such corporations as BMW, Volkswagen Group, Renault Group etc. invest billions in develop-ment of hybrids or electric vehicles (EV).
One of the potential leader for Czech Market is Škoda Auto with their new concepts of electric and hybrid cars. The company enjoys great popularity around the world due to its high quality standards and modern design. The aim of the project is to identify the correct way of company's development to occupy the part of EV' market in the Czech Republic.
Klíčová slova
Český trh, marketingová strategie, elektromobil, Škoda Auto, automobilky, globalní konku-rence
Klíčová slova v angličtině
Czech market, marketing strategy, electric vehicle, electric car, Škoda Auto, Automakers, global competition
Rozsah průvodní práce
106
Jazyk
AN
Anotace
V současné době je situace na mezinárodním trhu mezi producenty automobilů nezávislé producenty spíše konkurenční a to je povzbuzuje najít nové způsoby a nástroje, aby přilákali zákazníky. Většina automobilek zvolila strategii šetrnou k životnímu prostředí, založenou na světové ekologické situaci. Více než to, že nedávný skandál s emisemi u Volkswagenu donutil téměř všichni hráče trhu věnovat velkou pozornost otázce životního prostředí. Navíc úspěch Tesly dokázal, že je zde vysoká možnost masového zavedení elektromobilů na trh. Společnosti jako BMW, Volkswagen, Renault Group atd. investovali miliardy do rozvoje hybridů či elektromobilů (EV).
Potenciální jedničkou na českém trhu je Škoda Auto se svými novými koncepty elektromo-bilů a hybridních automobilů. Společnost se těší velké oblibě po celém světě díky svým vysokým standardům kvality a modernímu designu. Cílem projektu je identifikovat správný způsob rozvoje společnosti v oblasti trhu s EV v České republice.
Anotace v angličtině
Nowadays there is rather competitive situation on the international market among Auto producers, which encourages them to find new ways and tools to attract customers. Most of the Automakers chose environment-friendly strategy, based on the ecological situation worldwide. More than that, recent Volkswagen's emission scandal forced almost all players to pay significant attention to the environment question. Furthermore, Tesla's success proved that there is high possibility to introduce electric cars on the mass market. Such corporations as BMW, Volkswagen Group, Renault Group etc. invest billions in develop-ment of hybrids or electric vehicles (EV).
One of the potential leader for Czech Market is Škoda Auto with their new concepts of electric and hybrid cars. The company enjoys great popularity around the world due to its high quality standards and modern design. The aim of the project is to identify the correct way of company's development to occupy the part of EV' market in the Czech Republic.
Klíčová slova
Český trh, marketingová strategie, elektromobil, Škoda Auto, automobilky, globalní konku-rence
Klíčová slova v angličtině
Czech market, marketing strategy, electric vehicle, electric car, Škoda Auto, Automakers, global competition
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the theoretical information with literature research about marketing strategy.
Practical part
Analyze readiness and marketing strategies of Skoda Auto for launching of electric cars.
Prepare the electric cars' launching timeline for Skoda, including necessary marketing actions.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the theoretical information with literature research about marketing strategy.
Practical part
Analyze readiness and marketing strategies of Skoda Auto for launching of electric cars.
Prepare the electric cars' launching timeline for Skoda, including necessary marketing actions.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
BLANEY, Bill. B2B A to Z: marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. Louisiana: Denham Publishing, c2013, 231 p. ISBN 978-0-9884977-0-2.
PISTOIA, Gianfranco. Electric and Hybrid Vehicles: Elsevier, c2016, 670 p. ISBN 9780444638250.
PRITCHARD, Carl L. Risk management: concepts and guidance. Fifth edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor and Francis Group, c2015, 474 p. ISBN 978-1-4822-5845-5.
TUMMINELLI, Paolo. Car design America: myths, brands, people. Kempen: TeNeues, c2012, 391 p. ISBN 978-3-8327-9596-2.
VANCE, Ashlee. Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future: Ecco, c2015, 400 p. ISBN 978-0062301239.
Seznam doporučené literatury
BLANEY, Bill. B2B A to Z: marketing tools and strategies that generate leads for your Business-to-Business company. Louisiana: Denham Publishing, c2013, 231 p. ISBN 978-0-9884977-0-2.
PISTOIA, Gianfranco. Electric and Hybrid Vehicles: Elsevier, c2016, 670 p. ISBN 9780444638250.
PRITCHARD, Carl L. Risk management: concepts and guidance. Fifth edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor and Francis Group, c2015, 474 p. ISBN 978-1-4822-5845-5.
TUMMINELLI, Paolo. Car design America: myths, brands, people. Kempen: TeNeues, c2012, 391 p. ISBN 978-3-8327-9596-2.
VANCE, Ashlee. Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future: Ecco, c2015, 400 p. ISBN 978-0062301239.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: Dr. Vaněk, 24 points
What is main benefit of your thesis for Škoda company, did you cooperate with someone from "the inside"? Completly answared.
How do you think the competition will react on this plan (for example ford, nissan or renault)? Completly answared.
Reviewer: Ing. Pechancová, 18 points
Explain more in detail, what did you mean by the following statment: "noaways i tis more profitable to have eletronic car..". Competly answared.
Explain the background of the concept Ingerated Marketing Communitactions, mentioned in you thesis. Completly answared
doc. Olga Březinová:
What is your opinion about green production? Completly answared.
Dr. Vydrová:
Is it really PESTEL analysis? Which letters are missing and what they mean? SWOT there are all opportunities, are they corret? Partially answered
Dr.Benyahya: