Cílem této práce je vytvořit marketingový plán pro advokátní kancelář Servaas pro rok 2017. První část práce byla zaměřena na vymezení teoretických znalostí z oblasti marketingového plánování. Druhá část práce předkládá analýzu makroprostředí advokátní kanceláře v Nizozemí a aktuální situaci v advokátní kanceláři Servaas. Výsledky situační PEST analýzy, analýzy zákazníků, benchmarkingové analýzy a analýzy současného marketingového mixu byly shrnuty prostřednictvím IFE a EFE matice, dále shrnuty do SPACE matice a strategické matice SWOT. Na základě těchto výsledků byl vytvořen marketingový plán včetně akčních plánů. V závěru byl marketingový plán byl podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to develop a marketing plan for a law firm SERVAAS for the year 2017. The first part of the thesis was defined theoretical knowledge of marketing planning. The second part of the thesis was indicated the analysis of the macro environment of law firms in the Netherlands and current performance of the SERVAAS law firm. The results of the situational analysis PEST, customer analysis, benchmarking analysis and the current marketing mix materialized facts that were illustrated in a matrix IFE and EFE, further integrated into the SPACE matrix and strategic SWOT matrix. Based on these results, the remaining parts of the marketing plan were given along with action plans. In the end, the marketing plan was put to the cost, time and risk analysis.
Cílem této práce je vytvořit marketingový plán pro advokátní kancelář Servaas pro rok 2017. První část práce byla zaměřena na vymezení teoretických znalostí z oblasti marketingového plánování. Druhá část práce předkládá analýzu makroprostředí advokátní kanceláře v Nizozemí a aktuální situaci v advokátní kanceláři Servaas. Výsledky situační PEST analýzy, analýzy zákazníků, benchmarkingové analýzy a analýzy současného marketingového mixu byly shrnuty prostřednictvím IFE a EFE matice, dále shrnuty do SPACE matice a strategické matice SWOT. Na základě těchto výsledků byl vytvořen marketingový plán včetně akčních plánů. V závěru byl marketingový plán byl podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to develop a marketing plan for a law firm SERVAAS for the year 2017. The first part of the thesis was defined theoretical knowledge of marketing planning. The second part of the thesis was indicated the analysis of the macro environment of law firms in the Netherlands and current performance of the SERVAAS law firm. The results of the situational analysis PEST, customer analysis, benchmarking analysis and the current marketing mix materialized facts that were illustrated in a matrix IFE and EFE, further integrated into the SPACE matrix and strategic SWOT matrix. Based on these results, the remaining parts of the marketing plan were given along with action plans. In the end, the marketing plan was put to the cost, time and risk analysis.
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile general theory of marketing for services and its characteristics.
Practical part
Analyze the macro environment of law firms in Holland and current performance of the SERVAAS law firm.
Prepare the marketing plan for the SERVAAS law firm for 2017 for maximizing profit.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile general theory of marketing for services and its characteristics.
Practical part
Analyze the macro environment of law firms in Holland and current performance of the SERVAAS law firm.
Prepare the marketing plan for the SERVAAS law firm for 2017 for maximizing profit.
Submit the project to risk and cost analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
KOTLER Philip and ARMSTRONG Gary. Principles of marketing. 15th ed. Boston: Pearson, 2014, 716 p. ISBN 978-0-273-78699-3.
LOVELOCK H. Christopher and WIRTZ Jochen. Services marketing: People, technology, strategy. 8th ed. USA: World Scientific, 2016, 783 p. ISBN 978-1-944659-01-1.
MALHOTRA Naresh. Essentials of marketing research: A hands-on orientation. global edition. Boston: Pearson, 2015, 432 p, ISBN 978-1-292-06016-3.
WILSON Alan, ZEITHAML A. Valarie, BITNER Jo Mary and GREMLER D. Dwayne. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. 3rd European ed. London: McGraw-Hill Education, 2016, 538 p. ISBN 978-0-07-716931-2.
WOOD Marian Burk. The marketing plan handbook. 2nd ed. London: Pearson Education, 2005, 200 p. ISBN 978-0-13-196866-0.
Seznam doporučené literatury
KOTLER Philip and ARMSTRONG Gary. Principles of marketing. 15th ed. Boston: Pearson, 2014, 716 p. ISBN 978-0-273-78699-3.
LOVELOCK H. Christopher and WIRTZ Jochen. Services marketing: People, technology, strategy. 8th ed. USA: World Scientific, 2016, 783 p. ISBN 978-1-944659-01-1.
MALHOTRA Naresh. Essentials of marketing research: A hands-on orientation. global edition. Boston: Pearson, 2015, 432 p, ISBN 978-1-292-06016-3.
WILSON Alan, ZEITHAML A. Valarie, BITNER Jo Mary and GREMLER D. Dwayne. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. 3rd European ed. London: McGraw-Hill Education, 2016, 538 p. ISBN 978-0-07-716931-2.
WOOD Marian Burk. The marketing plan handbook. 2nd ed. London: Pearson Education, 2005, 200 p. ISBN 978-0-13-196866-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: doc. Staňková, 25 points
Will be your project implement by the company? Completly answared.
Reviewer: Dr. Vydrová, 17 points
Will your project be realized? Completly answared.
doc. Olga Březinová:
What was the reason you didn't follow official template and references template? Completly answared.
doc. Miloslava Chovancová:
What your praticle experience in the selected company how did you get there? Completly answared.