Diplomová práce pojednává o postavení ženy ve společnosti napříč historií a jejím zobrazování v dnešním reklamním sdělení. Práce se věnuje problémům sexismu a zobrazování stereotypních rolí v reklamě. Cílem práce je přispět k reálnějšímu a serióznějšímu zobrazování ženy v reklamě a k uvědomění si české společnosti, k jakým prohřeškům stále ještě dochází při zobrazování žen v televizním reklamním sdělení. Výzkum práce je zaměřený na zjištění míry tolerance společnosti k sexistické a stereotypní televizní reklamě. A do jaké míry jsou názory respondentů ovlivněny věkem a pohlavím.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the role of a woman in the society across the history and her image in today's advertising. The thesis refers to problems of sexism and stereotypical roles in advertising. The aim of this thesis is to redound to more realistic and serious image of a woman in advertising and to realization of Czech society that there are still many aberrances in imaging the role of a woman in television advertising. The research of the thesis focuses on discovery of the forbearance level of society to the advertising which includes sexism and stereotypical roles and how much the respondents are affected by age or sex.
Klíčová slova
sexismus, stereotypní zobrazení, žena, gender, televizní reklama, feminismus, sociální marketing, Rada pro reklamu, hnutí NESEHNUTÍ, Stínová rada pro reklamu
Klíčová slova v angličtině
sexism, stereotypical imagination, woman, gender, television advertising, feminism, social marketing, Ad Council, movement NESEHNUTÍ, The Shaded Council for Advertising
Rozsah průvodní práce
126
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o postavení ženy ve společnosti napříč historií a jejím zobrazování v dnešním reklamním sdělení. Práce se věnuje problémům sexismu a zobrazování stereotypních rolí v reklamě. Cílem práce je přispět k reálnějšímu a serióznějšímu zobrazování ženy v reklamě a k uvědomění si české společnosti, k jakým prohřeškům stále ještě dochází při zobrazování žen v televizním reklamním sdělení. Výzkum práce je zaměřený na zjištění míry tolerance společnosti k sexistické a stereotypní televizní reklamě. A do jaké míry jsou názory respondentů ovlivněny věkem a pohlavím.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the role of a woman in the society across the history and her image in today's advertising. The thesis refers to problems of sexism and stereotypical roles in advertising. The aim of this thesis is to redound to more realistic and serious image of a woman in advertising and to realization of Czech society that there are still many aberrances in imaging the role of a woman in television advertising. The research of the thesis focuses on discovery of the forbearance level of society to the advertising which includes sexism and stereotypical roles and how much the respondents are affected by age or sex.
Klíčová slova
sexismus, stereotypní zobrazení, žena, gender, televizní reklama, feminismus, sociální marketing, Rada pro reklamu, hnutí NESEHNUTÍ, Stínová rada pro reklamu
Klíčová slova v angličtině
sexism, stereotypical imagination, woman, gender, television advertising, feminism, social marketing, Ad Council, movement NESEHNUTÍ, The Shaded Council for Advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody
3. Realizujte výzkum zabývající se postavením ženy v reklamě
4. V rámci projektové části zpracujte na základě závěrů šetření vlastní návrh efektivní kampaně vztahující se k tématu práce
5. Zhodnoťte naplnění cílů práce, odpovězte na výzkumné otázky a formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody
3. Realizujte výzkum zabývající se postavením ženy v reklamě
4. V rámci projektové části zpracujte na základě závěrů šetření vlastní návrh efektivní kampaně vztahující se k tématu práce
5. Zhodnoťte naplnění cílů práce, odpovězte na výzkumné otázky a formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu
Seznam doporučené literatury
1. LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena: neměnnost a proměny ženství. V čes. jaz. vyd. 1. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor, 2000. Střed (Prostor). ISBN 80-7260-030-3.
2. RENZETTI, Claire M a Daniel J CURRAN. Ženy, muži a společnost. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.
3. OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
4. FRIEDAN, Betty. Feminine mystique. Rozš. vyd., s novou Předmluvou a Epilogem autorky. Překlad Jaroslava Kočová. Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-893-2.
5. KUBÁLKOVÁ, Petra a Tereza WENNERHOLM ČÁSLAVSKÁ. Gender, média a reklama: možnosti (samo)regulace genderových stereotypů v médiích a reklamě. Praha: Otevřená společnost - Centrum ProEquality, 2009. Analýza. ISBN 978-80-87110-15-7.
6. HORŇÁK, Pavel a A KOLEKTIV. Reklama 11. Bratislava: Book&Book, 2011. ISBN 978-80-970247-6-5.
7. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
1. LIPOVETSKY, Gilles. Třetí žena: neměnnost a proměny ženství. V čes. jaz. vyd. 1. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor, 2000. Střed (Prostor). ISBN 80-7260-030-3.
2. RENZETTI, Claire M a Daniel J CURRAN. Ženy, muži a společnost. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.
3. OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
4. FRIEDAN, Betty. Feminine mystique. Rozš. vyd., s novou Předmluvou a Epilogem autorky. Překlad Jaroslava Kočová. Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-893-2.
5. KUBÁLKOVÁ, Petra a Tereza WENNERHOLM ČÁSLAVSKÁ. Gender, média a reklama: možnosti (samo)regulace genderových stereotypů v médiích a reklamě. Praha: Otevřená společnost - Centrum ProEquality, 2009. Analýza. ISBN 978-80-87110-15-7.
6. HORŇÁK, Pavel a A KOLEKTIV. Reklama 11. Bratislava: Book&Book, 2011. ISBN 978-80-970247-6-5.
7. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Aký je to kvalitatívny prieskum? Čo je výskum a čo prieskum?Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Charakterizujte pojmy: stereotyp, predsudok a diskriminácia.Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vo výskumných otázkach pracujete s pojmom "kontraverzní", avšak tento pojem nie je vysvetlený. Vysvetlite pri obhajobe.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.