Diplomová práce pojednává o etických aspektech reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky alkoholu, reklamy, etiky a regulace reklamy. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy objasňuje současný postoj spotřebitelů k reklamě na alkoholické nápoje. Projektová část představuje rady a návrhy pro tvor-bu reklamních kampaní na alkoholické nápoje a prezentuje návrh sociální kampaně zaměřené na prevenci rizikové konzumace alkoholických nápojů.
Annotation in English
The diploma thesis discusses ethical aspects of alcoholic beverages advertising. The theore-tical part provides an insight into the theory of alcohol, advertising, ethics and regulation of advertising. The practical part through quantitative and qualitative analysis explains the current attitude of consumers towards the advertising of alcoholic beverages. The project part presents advices and suggestions for creating advertising campaigns for alcoholic be-verages and presents a proposal for a social campaign aimed at preventing the hazardous consumption of alcoholic beverages.
Keywords
Etika, reklama, sociální reklama, alkohol, alkoholické nápoje, kampaň
Keywords in English
Ethics, Advertising, Social advertising, Alcohol, Alcoholic beverages, Campaign
Length of the covering note
98 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce pojednává o etických aspektech reklamy na alkoholické nápoje. Teoretická část poskytuje náhled do problematiky alkoholu, reklamy, etiky a regulace reklamy. Praktická část pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy objasňuje současný postoj spotřebitelů k reklamě na alkoholické nápoje. Projektová část představuje rady a návrhy pro tvor-bu reklamních kampaní na alkoholické nápoje a prezentuje návrh sociální kampaně zaměřené na prevenci rizikové konzumace alkoholických nápojů.
Annotation in English
The diploma thesis discusses ethical aspects of alcoholic beverages advertising. The theore-tical part provides an insight into the theory of alcohol, advertising, ethics and regulation of advertising. The practical part through quantitative and qualitative analysis explains the current attitude of consumers towards the advertising of alcoholic beverages. The project part presents advices and suggestions for creating advertising campaigns for alcoholic be-verages and presents a proposal for a social campaign aimed at preventing the hazardous consumption of alcoholic beverages.
Keywords
Etika, reklama, sociální reklama, alkohol, alkoholické nápoje, kampaň
Keywords in English
Ethics, Advertising, Social advertising, Alcohol, Alcoholic beverages, Campaign
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje týkající se alkoholických nápojů, etických aspektů a ochrany spotřebitele.
2. Proveďte rešerši historie propagace alkoholických nápojů.
3. Definujte metody práce, výzkumné otázky a cíle práce.
4. V praktické části zpracujte analýzu současného stavu propagace alkoholických nápojů z hledisky etiky.
5. Realizujte výzkum týkající se vnímání reklamy na alkoholické nápoje občany České republiky.
6. Na základě teoretické a praktické části vypracujte projektovou část, která může pomoci řešit problém v této oblasti.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny a dostupné zdroje týkající se alkoholických nápojů, etických aspektů a ochrany spotřebitele.
2. Proveďte rešerši historie propagace alkoholických nápojů.
3. Definujte metody práce, výzkumné otázky a cíle práce.
4. V praktické části zpracujte analýzu současného stavu propagace alkoholických nápojů z hledisky etiky.
5. Realizujte výzkum týkající se vnímání reklamy na alkoholické nápoje občany České republiky.
6. Na základě teoretické a praktické části vypracujte projektovou část, která může pomoci řešit problém v této oblasti.
Recommended resources
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. ZLín : VeRBuM
HORŇÁK, Pavel. 2010. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ŠÍLER, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996. ISBN 80-86058-10-7.
Recommended resources
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. ZLín : VeRBuM
HORŇÁK, Pavel. 2010. Reklama teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Grada. 2000. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka, KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
ŠÍLER, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996. ISBN 80-86058-10-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jak byste obhájil svoje návrhy na změnu pravomoci Rady pro reklamu z dosavadní, která je doporučující, na sankční, včetně finančních postihů a pozastavení činnosti? Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jak by měla odpovědět účastnice focus group, která "pije víno při zvláštních příležitostech a jinak abstinuje", když má na otázku v dotazníkovém šetření pouze odpověď ano či ne?Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Součástí preventivní kampaně s dopadem na rodiče a děti je i návrh printů v podobě časopisů, cílených na ženy. A co printy, cílené na muže?