Diplomová práce pojednává o sexismu v reklamách na trhu v České republice.
Teoretická část popisuje reklamu a její role v rámci marketingu, problematiku genderu a genderových stereotypů. Práce se věnuje se erotice, sexu a sexismu v reklamě. V praktické části je představená anticena Sexistické prasátečko, kritéria sexistické reklamy a analýza
kvantitativního dotazníkového šetření, zaměřená na vybrané reklamy, které byly
nominované v Sexistickém prasátečku.
Annotation in English
This Master's thesis deals with sexism in advertising on the market in the Czech Republic. The theoretical part describes advertising and its role in marketing, gender and gender ste-reotypes issues. Thesis deals with eroticism, sex and sexism in advertising. In the practical part there is introduced an anti-award Sexist Little Pig, criterions of the sexist advertising and an analysis of quantitative questionnaire inquiry, concerned on chosen advertising, that were nominated to Sexist Little Pig.
Keywords
sexismus v reklamě, gender a stereotypy, erotika a sex v reklamě, Sexistické prasátečko, reklamní apely, kvantitativní výzkum
Keywords in English
sexism in advertising, gender and stereotypes, eroticism and sex in advertising, Sexist Little Pig, emotional appeals, quantitative research
Length of the covering note
97 s., (139 933 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce pojednává o sexismu v reklamách na trhu v České republice.
Teoretická část popisuje reklamu a její role v rámci marketingu, problematiku genderu a genderových stereotypů. Práce se věnuje se erotice, sexu a sexismu v reklamě. V praktické části je představená anticena Sexistické prasátečko, kritéria sexistické reklamy a analýza
kvantitativního dotazníkového šetření, zaměřená na vybrané reklamy, které byly
nominované v Sexistickém prasátečku.
Annotation in English
This Master's thesis deals with sexism in advertising on the market in the Czech Republic. The theoretical part describes advertising and its role in marketing, gender and gender ste-reotypes issues. Thesis deals with eroticism, sex and sexism in advertising. In the practical part there is introduced an anti-award Sexist Little Pig, criterions of the sexist advertising and an analysis of quantitative questionnaire inquiry, concerned on chosen advertising, that were nominated to Sexist Little Pig.
Keywords
sexismus v reklamě, gender a stereotypy, erotika a sex v reklamě, Sexistické prasátečko, reklamní apely, kvantitativní výzkum
Keywords in English
sexism in advertising, gender and stereotypes, eroticism and sex in advertising, Sexist Little Pig, emotional appeals, quantitative research
Research Plan
1. Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o reklamě a reklamních apelech, genderu, sexismu v reklamě a stereotypech s nimi spojených a možnostech regulace reklamy.
2. Charakterizujte cíle diplomové práce. Stanovte teoretická východiska výzkumu a formulujte výzkumné otázky v rámci tématu práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu sexistických reklam, nominovaných v soutěži Sexistické prasátečko. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry. Zodpovězte výzkumné otázky.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o reklamě a reklamních apelech, genderu, sexismu v reklamě a stereotypech s nimi spojených a možnostech regulace reklamy.
2. Charakterizujte cíle diplomové práce. Stanovte teoretická východiska výzkumu a formulujte výzkumné otázky v rámci tématu práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu sexistických reklam, nominovaných v soutěži Sexistické prasátečko. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry. Zodpovězte výzkumné otázky.
Recommended resources
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1456-8.
HORŇÁK, Pavel et al. 2011. Reklama 11. Bratislava: Book & Book. ISBN 978-80-970247-6-5.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. 2010. Sex v reklamě. Liberec: Bor. Jazyky a texty. ISBN 978-80-86807-88-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2012. O podstatě reklamy. Bratislava: EUROKÓDEX. ISBN 978-80-89447-85-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Recommended resources
DU PLESSIS, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1456-8.
HORŇÁK, Pavel et al. 2011. Reklama 11. Bratislava: Book & Book. ISBN 978-80-970247-6-5.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. 2010. Sex v reklamě. Liberec: Bor. Jazyky a texty. ISBN 978-80-86807-88-1.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2012. O podstatě reklamy. Bratislava: EUROKÓDEX. ISBN 978-80-89447-85-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Bolo v práci nevyhnutné popisovať všeobecne známe informácie o reklame?
2. Akým spôsobom pristupovala k výberu analyzovaných reklamných artefaktov?
3. Ako viacročný člen poroty Sexistického prasátečka by som sa rád spýtal autorky, ktorá reklama uráža najviac práve ju?
Studentka připraveně reagoala na položené dotazy.