Diplomová práce se zabývá využitím kulturních dimenzí v marketingové komunikaci alkoholických nápojů a automobilů. Práce též zkoumá vliv kultury a kulturních dimenzí na nákupní chování ruských spotřebitelů. Globalizace je celosvětovou záležitostí a má dopad na všechny oblasti lidského konání. Je zřejmé, že oblasti jako kultura, kulturní dimenze, komunikace, tržní a spotřební chování jsou vystaveny globalizaci. Kulturní rozměry se odlišují v rámci jednotlivých kultur a určují chování spotřebitelů patřících do konkrétní kultury. Zahraniční značky by měly být přizpůsobeny pro fungování na mezinárodním trhu tak, aby je zahraniční spotřebitelé přijali.
Anotace v angličtině
The thesis deals with using cultural dimensions in marketing communications of alcoholic beverages and cars. The culture's and the cultural dimensions' influence on buying behav-ior of the Russian consumers is examined as well. Globalization is a today's tendency im-pacting all the fields of people's lives. Such spheres as culture, cultural dimensions, com-munication, market and consumer behavior are subjected to globalizing. Cultural dimen-sions distinguish from culture to culture and determine consumer behavior of people be-longing to the culture. Foreign brands ought to be adapted for intercultural market to ac-cept by the foreign consumers.
Klíčová slova
Kultura, kulturní dimenze, marketingová komunikace, marketingový vý-zkum, spotřebitelské chování.
Klíčová slova v angličtině
Culture, cultural dimensions, marketing communication, consumer behavior, marketing research
Rozsah průvodní práce
138 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím kulturních dimenzí v marketingové komunikaci alkoholických nápojů a automobilů. Práce též zkoumá vliv kultury a kulturních dimenzí na nákupní chování ruských spotřebitelů. Globalizace je celosvětovou záležitostí a má dopad na všechny oblasti lidského konání. Je zřejmé, že oblasti jako kultura, kulturní dimenze, komunikace, tržní a spotřební chování jsou vystaveny globalizaci. Kulturní rozměry se odlišují v rámci jednotlivých kultur a určují chování spotřebitelů patřících do konkrétní kultury. Zahraniční značky by měly být přizpůsobeny pro fungování na mezinárodním trhu tak, aby je zahraniční spotřebitelé přijali.
Anotace v angličtině
The thesis deals with using cultural dimensions in marketing communications of alcoholic beverages and cars. The culture's and the cultural dimensions' influence on buying behav-ior of the Russian consumers is examined as well. Globalization is a today's tendency im-pacting all the fields of people's lives. Such spheres as culture, cultural dimensions, com-munication, market and consumer behavior are subjected to globalizing. Cultural dimen-sions distinguish from culture to culture and determine consumer behavior of people be-longing to the culture. Foreign brands ought to be adapted for intercultural market to ac-cept by the foreign consumers.
Klíčová slova
Kultura, kulturní dimenze, marketingová komunikace, marketingový vý-zkum, spotřebitelské chování.
Klíčová slova v angličtině
Culture, cultural dimensions, marketing communication, consumer behavior, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na kulturní dimenze, spotřebitelské chování a marketingové komunikace.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte výzkum prostřednictvím dotazníků a polo strukturovaných rozhovorů s vybranými zástupci cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte závěry a doporučení a navrhněte projekt reklamní kampaně ve vztahu ke spotřebě alkoholických nápojů a automobilů. Uveďte výhody a limity projektu a navrhněte způsoby měřitelnosti úspěšnosti reklamní kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na kulturní dimenze, spotřebitelské chování a marketingové komunikace.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte výzkum prostřednictvím dotazníků a polo strukturovaných rozhovorů s vybranými zástupci cílové skupiny.
4. Na základě výsledků výzkumu formulujte závěry a doporučení a navrhněte projekt reklamní kampaně ve vztahu ke spotřebě alkoholických nápojů a automobilů. Uveďte výhody a limity projektu a navrhněte způsoby měřitelnosti úspěšnosti reklamní kampaně.
Seznam doporučené literatury
ALESHINA, Irina, 1999. Chování spotřebitelů. Moskva: FA-IR-PRESS, 384 s.
BOGOLYUBOVA, Natalia a Julie NIKOLAEVA, 2009. Mezikulturní komunikace a mezikulturní výměna. Petrohrad: PKS, 416 s. ISBN 978-5-903983-10-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 729 s. ISBN 978-80-247-1359-5
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VOSOBA, Pavel, 2004. Dokonalé služby: co chtějí zákazníci. 1. vyd. Praha: Grada, 164 s. ISBN 8024708477.
Seznam doporučené literatury
ALESHINA, Irina, 1999. Chování spotřebitelů. Moskva: FA-IR-PRESS, 384 s.
BOGOLYUBOVA, Natalia a Julie NIKOLAEVA, 2009. Mezikulturní komunikace a mezikulturní výměna. Petrohrad: PKS, 416 s. ISBN 978-5-903983-10-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 729 s. ISBN 978-80-247-1359-5
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VOSOBA, Pavel, 2004. Dokonalé služby: co chtějí zákazníci. 1. vyd. Praha: Grada, 164 s. ISBN 8024708477.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. How could you extend the project by some proposals oriented on cars? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. In present days the model of national culture by Hofstede consists of six dimensions. Briefly describe the newest one. Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. What are the particular values for the 6 dimensions concerning Czechia and Russia? Compare and interprate the scores. Studentka plně odpověděla na položenou otázku.