Diplomová práce Komunikační strategie města Vizovice si klade za cíl analyzovat a následně navrhnout opatření pro zdokonalení komunikačních procesů místní samosprávy. V teoretické části práce jsou základy marketingových komunikací aplikovány v rámci městského marketingu. Autor práce se zabývá značkou města, jeho strategií, identitou, image a možnostmi využití metod marketingových komunikací v marketingu města. Praktická část analyzuje komunikační nástroje města Vizovice, městský produktový mix a segmentaci trhu. Návrh komunikační strategie města Vizovice v projektové částí práce je zacílen na širokou veřejnost a má za cíl efektivní aplikaci nástrojů public relations.
Anotace v angličtině
The thesis Communication strategy of Vizovice is an introduction to the communication of Vizovice. In the theoretical part are the basics of marketing communications applied in the context of town marketing. The author discusses about the brand town, its strategy, identity, image and usability of marketing communications in town marketing. The practical part analyzes the communication tools of Vizovice, town segmentation and product mix. Draft communication strategy Vizovice in the design part of the work is aimed at the general public and aims to make efficient application of public relations.
Klíčová slova
Komunikační strategie, marketingové komunikace, značka města, řízení značky, identita měst, image města, marketing města, marketing služeb, komunikační mix, produktový mix, segmentace trhu, reklama, public relations.
Klíčová slova v angličtině
Communication strategy, marketing communication, branding, destination identity, destination image, town marketing, marketing services, communication mix, product mix, segmentation, advertising, public relations.
Rozsah průvodní práce
82
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Komunikační strategie města Vizovice si klade za cíl analyzovat a následně navrhnout opatření pro zdokonalení komunikačních procesů místní samosprávy. V teoretické části práce jsou základy marketingových komunikací aplikovány v rámci městského marketingu. Autor práce se zabývá značkou města, jeho strategií, identitou, image a možnostmi využití metod marketingových komunikací v marketingu města. Praktická část analyzuje komunikační nástroje města Vizovice, městský produktový mix a segmentaci trhu. Návrh komunikační strategie města Vizovice v projektové částí práce je zacílen na širokou veřejnost a má za cíl efektivní aplikaci nástrojů public relations.
Anotace v angličtině
The thesis Communication strategy of Vizovice is an introduction to the communication of Vizovice. In the theoretical part are the basics of marketing communications applied in the context of town marketing. The author discusses about the brand town, its strategy, identity, image and usability of marketing communications in town marketing. The practical part analyzes the communication tools of Vizovice, town segmentation and product mix. Draft communication strategy Vizovice in the design part of the work is aimed at the general public and aims to make efficient application of public relations.
Klíčová slova
Komunikační strategie, marketingové komunikace, značka města, řízení značky, identita měst, image města, marketing města, marketing služeb, komunikační mix, produktový mix, segmentace trhu, reklama, public relations.
Klíčová slova v angličtině
Communication strategy, marketing communication, branding, destination identity, destination image, town marketing, marketing services, communication mix, product mix, segmentation, advertising, public relations.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje týkající se tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a vhodné metody práce na tématu.
3. Proveďte analýzu marketingového prostředí města Vizovice s využitím sekundárních informačních zdrojů.
4. Proveďte výzkum vnímání image města Vizovice u vybraných cílových skupin.
5. Navrhněte prakticky aplikovatelnou komunikační strategii posilující pozitivní vnímání města Vizovice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje týkající se tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a vhodné metody práce na tématu.
3. Proveďte analýzu marketingového prostředí města Vizovice s využitím sekundárních informačních zdrojů.
4. Proveďte výzkum vnímání image města Vizovice u vybraných cílových skupin.
5. Navrhněte prakticky aplikovatelnou komunikační strategii posilující pozitivní vnímání města Vizovice.
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M., Komunikující město, Masarykova univerzita v Brně, 1996, 108 s., ISBN 80-210-1287-0
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M., Marketing měst a obcí, Grada Publishing, 1999, 178 s., ISBN 80-7169-750-8
KOTLER, P., Marketing management, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0016-6
PALATKOVÁ, M., Marketingová strategie destinace cestovního ruchu, 1. vyd., Grada Publishing, 2006, 224 s., ISBN 80-247-1014-5
POSPÍŠIL, P., Efektivní Public relations a Media relations, 1. vyd., Computer press, Praha 2002, 153 s., ISBN 80-7226-823-6
SVOBODA, V., Public relations: moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky, 1. vyd., Grada Publishing, 2006, 240 s., ISBN 80-247-0564-8
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M., Komunikující město, Masarykova univerzita v Brně, 1996, 108 s., ISBN 80-210-1287-0
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M., Marketing měst a obcí, Grada Publishing, 1999, 178 s., ISBN 80-7169-750-8
KOTLER, P., Marketing management, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0016-6
PALATKOVÁ, M., Marketingová strategie destinace cestovního ruchu, 1. vyd., Grada Publishing, 2006, 224 s., ISBN 80-247-1014-5
POSPÍŠIL, P., Efektivní Public relations a Media relations, 1. vyd., Computer press, Praha 2002, 153 s., ISBN 80-7226-823-6
SVOBODA, V., Public relations: moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky, 1. vyd., Grada Publishing, 2006, 240 s., ISBN 80-247-0564-8
Přílohy volně vložené
1 CD.
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Soukalová):
1. Objasněte způsob realizace a postup vyhodnocení SWOT analýzy.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Proč považujete za pozoruhodný výsledek, že nejvíce byly zastoupena skupina mladé generace (při elektronickém dotazování)?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Martina Juříková položila ve svém posudku tyto otázky:
1. K obhajobě zpracujte SWOT, která bude shrnovat závěry jednotlivých analýz i primárního šetření.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Projekt "otevřené radnice" realizuje poměrně mnoho měst a obcí v ČR. V čem spatřujete originalitu Vašeho přístupu k této strategii?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Celkově komise hodnotila práci jako dobrou, ale s drobnými nedostatky, které se promítají do hodnocení obhajoby.