Diplomová práce se zabývá vývojem televizního product placementu v České republice. Popisuje jeho vývoj od přijetí zákonných norem až do současnosti. Dává k dispozici informace k danému tématu získané hlavně od předních odborníků v této oblasti televizní reklamy, doplněné o data z odborné literatury.
Jejím cílem je analýza vývoje televizního product placementu ve významných českých televizních stanicích od jeho prvopočátků až po současnost, déle možnosti jeho dalšího vývoje na základě získaných informací. Při zpracování projektové části, budu vycházet z aktuální situace českých televizních stanic a v návaznosti na získané informace z teoretické, potažmo praktické části vypracuji návrh kampaně televizního product placementu.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with the TV Product Placement development in the Czech Republic. It describes the state of play from approval of relevant legislation up to the present. The thesis presents information on this topic obtained mainly from prominent experts in the television advertising area. The information has been completed by scientific literature data.
The aim of this thesis is to analyse the TV Product Placement development in the Czech major TV stations from its early stages to the present day, as well as the options of its further development on the basis of the obtained information. Processing of the project part is based on the current situation in the Czech TV stations, and the author drafts a TV Product Placement Campaign following the data collected in the theoretical part, as well as the practical part.
Klíčová slova
product placement, TV product placement, televize, český televizní trh, product placenment v televizním vysílání
Klíčová slova v angličtině
Product Placement, TV Product Placement, TV, Czech TV Market, Product Placement in Television Broadcasting
Rozsah průvodní práce
89 s. (119 424 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vývojem televizního product placementu v České republice. Popisuje jeho vývoj od přijetí zákonných norem až do současnosti. Dává k dispozici informace k danému tématu získané hlavně od předních odborníků v této oblasti televizní reklamy, doplněné o data z odborné literatury.
Jejím cílem je analýza vývoje televizního product placementu ve významných českých televizních stanicích od jeho prvopočátků až po současnost, déle možnosti jeho dalšího vývoje na základě získaných informací. Při zpracování projektové části, budu vycházet z aktuální situace českých televizních stanic a v návaznosti na získané informace z teoretické, potažmo praktické části vypracuji návrh kampaně televizního product placementu.
Anotace v angličtině
This master´s thesis deals with the TV Product Placement development in the Czech Republic. It describes the state of play from approval of relevant legislation up to the present. The thesis presents information on this topic obtained mainly from prominent experts in the television advertising area. The information has been completed by scientific literature data.
The aim of this thesis is to analyse the TV Product Placement development in the Czech major TV stations from its early stages to the present day, as well as the options of its further development on the basis of the obtained information. Processing of the project part is based on the current situation in the Czech TV stations, and the author drafts a TV Product Placement Campaign following the data collected in the theoretical part, as well as the practical part.
Klíčová slova
product placement, TV product placement, televize, český televizní trh, product placenment v televizním vysílání
Klíčová slova v angličtině
Product Placement, TV Product Placement, TV, Czech TV Market, Product Placement in Television Broadcasting
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy k tématu Televizní product placement.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce. K ověření hypotéz zvolte vhodnou metodologii.
3. Cílem práce je celková analýza televizního vývoje TV product placementu v České republice, zmapujte product placement v Českých televizích významnějšího charakteru a zanalyzujte vývoj a možnosti využití možnosti product placementu.
4. S využitím výsledků analýz v projektové části navrhněte product placementovou televizní kampaň.
5. Proveďte průzkum formou rozhovoru se zástupci významných českých televizí a mediálních agentur. Na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
6. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. S využitím teoretických a informačních zdrojů charakterizujte základní pojmy k tématu Televizní product placement.
2. Stanovte cíle diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu práce. K ověření hypotéz zvolte vhodnou metodologii.
3. Cílem práce je celková analýza televizního vývoje TV product placementu v České republice, zmapujte product placement v Českých televizích významnějšího charakteru a zanalyzujte vývoj a možnosti využití možnosti product placementu.
4. S využitím výsledků analýz v projektové části navrhněte product placementovou televizní kampaň.
5. Proveďte průzkum formou rozhovoru se zástupci významných českých televizí a mediálních agentur. Na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
6. Závěrem zhodnoťte splnění cílů, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
HOLIDAY, Ryan. Growth hacker marketing: a primer on the future of PR, marketing and advertising. New York: Portfolio/Penguin, 2014. ISBN 978-1-59184-738-0.
HRADISKÁ, Elena, Samuel BREČKA a Zbyněk VYBÍRAL. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009. ISBN 978-80-89447-12-1.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
KŘÍŽEK, Zdeněk. Základy reklamy: učební text. Praha: Akademie múzických umění, Filmová a TV fakulta, 1995. ISBN 80-85883-05-8.
KRUPKA, Jaroslav. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing, 2011. Monografie. ISBN 978-80-7418-111-5.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. V Praze: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2010. ISBN 978-80-87411-00-1.
MARICH, Robert. Marketing to moviegoers [electronic resource] : a handbook of strategies and tactics. 3rd ed. Carbondale: Southern Illinois University Press, c2013. xi, 417 p.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU. Dějiny reklamy. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6.
RABOY, Marc. Public broadcasting for the 21st century. Luton, Bedfordshire, England: University of Luton Press, 1995. Acamedia monograph. ISBN 1-86020-006-0.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood films: a history. Jefferson: McFarland & Company, c2004. ISBN 0-7864-1904-0.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-76-7.
TRUSÍKOVÁ, Hana. Skrytá reklama v ČR. 2008. Dostupné také z: http://is.muni.cz/th/103119/pravf_m/
Zákonné normy:
ČR. ZÁKON ze dne 17. května 2001 Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů. In 231/2001 Sb. 2001. Dostupný také z WWW: .
ČR. ZÁKON ze dne 9. února 1995 o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů. In 40/1995 Sb. Dostupný z WWW: .
ČR. ZÁKON ze dne 13. dubna 2010 o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů (zákon o audiovizuálních mediálních službách
na vyžádání). In 132/2010. 2010, s. 1-24. Dostupný také z WWW: .
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
HOLIDAY, Ryan. Growth hacker marketing: a primer on the future of PR, marketing and advertising. New York: Portfolio/Penguin, 2014. ISBN 978-1-59184-738-0.
HRADISKÁ, Elena, Samuel BREČKA a Zbyněk VYBÍRAL. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009. ISBN 978-80-89447-12-1.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
KŘÍŽEK, Zdeněk. Základy reklamy: učební text. Praha: Akademie múzických umění, Filmová a TV fakulta, 1995. ISBN 80-85883-05-8.
KRUPKA, Jaroslav. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing, 2011. Monografie. ISBN 978-80-7418-111-5.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. V Praze: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2010. ISBN 978-80-87411-00-1.
MARICH, Robert. Marketing to moviegoers [electronic resource] : a handbook of strategies and tactics. 3rd ed. Carbondale: Southern Illinois University Press, c2013. xi, 417 p.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
PINCAS, Stéphane a Marc LOISEAU. Dějiny reklamy. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6.
RABOY, Marc. Public broadcasting for the 21st century. Luton, Bedfordshire, England: University of Luton Press, 1995. Acamedia monograph. ISBN 1-86020-006-0.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood films: a history. Jefferson: McFarland & Company, c2004. ISBN 0-7864-1904-0.
ŠTARCHOŇ, Peter a Martina JUŘÍKOVÁ. Značky a český zákazník. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-76-7.
TRUSÍKOVÁ, Hana. Skrytá reklama v ČR. 2008. Dostupné také z: http://is.muni.cz/th/103119/pravf_m/
Zákonné normy:
ČR. ZÁKON ze dne 17. května 2001 Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů. In 231/2001 Sb. 2001. Dostupný také z WWW: .
ČR. ZÁKON ze dne 9. února 1995 o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů. In 40/1995 Sb. Dostupný z WWW: .
ČR. ZÁKON ze dne 13. dubna 2010 o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů (zákon o audiovizuálních mediálních službách
na vyžádání). In 132/2010. 2010, s. 1-24. Dostupný také z WWW: .
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Metoda získávání dat prostřednictvím hloubkových rozhovorů není nejvhodnější pro dosažení cíle: poskytnout analýzu "vývoje televizního product placementu ve významných českých televizích od jeho prvopočátků až do současnosti" (s. 34) Která metoda/Které metody se jeví pro tuto činnost nejvhodnější.
2. Práce má dobře zvolený výběr respondentů a rovněž nabízí dobře zpracované a vyhodnocené obsahy hloubkových rozhovorů. V práci však chybí popis analytických metod, pomocí kterých byly jednotlivé rozhovory vyhodnocovány. Můžete je reflektovat?
3. Které analytické metody se nejčastěji využívají při vyhodnocování kvalitativních rozhovorů.
Student zodpověděl položené dotazy.