Diplomová práce se věnuje tématu budování značky realitní kanceláře Century 21 All Inclusive v místě svého podnikání a je zaměřena na poskytování služeb v oblasti realitního trhu. Práce je rozdělena na tři části. V první části jsou vymezeny teoretické rámce práce týkající se významu značky a jejího budování, využívání značek ve službách, a dále marketingu služeb a jejich vlastností. Následně je stanovena metodika práce, cíle práce a výzkumné předpoklady.
Druhá část diplomové práce se zabývá analýzou konkurence firmy využitím Porterova pětifaktorového modelu konkurenčních sil, a dále realizací dotazníkového šetření v dané lokalitě, kde předmětem výzkumu je analýza znalosti značky Century 21 a současné preference zákazníků při výběru značky. Na základě výsledků výzkumů je navržena komunikační kampaň ve třetí části této práce, s cílem zvýšit povědomí o značce a tržní podíl firmy ve zkoumané lokalitě.
Anotace v angličtině
This thesis deals with building of the brand 'Century 21 All Inclusive' real estate agency at its domestic location, and is focused on providing services on real estate market. The thesis consists of 3 sections. The first part defines the theoretical frameworks of thesis regarding brand importance, brand building, the usage of brands in services, marketing services and its specifics. Further on, the methodical foundations, the targets of thesis and prerequisites of research are explained.
The second section of this thesis reviews the competitive environment using Porter's five forces analysis and lays out the details of a questionnaire survey which was done in the brands domestic location to investigate the brand awareness of 'Century 21' and customers overall brand preferences. Based on the results of the prior research, the proposed communication campaign in section 3 of this thesis aims at increasing brand awareness and market share of Century 21 in its domestic location.
Klíčová slova
Význam značky, budování a řízení značky, hodnota značky, marketing služeb, vlastnosti služeb, marketingový mix služeb, Porteruv pětifaktorový model konkurenčních sil, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
Importance of a brand, brand building and brand management, brand value, service marketing, service features, marketing mix of services, Porter's five forces analysis, communication campaign
Rozsah průvodní práce
99 s. (136 961 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu budování značky realitní kanceláře Century 21 All Inclusive v místě svého podnikání a je zaměřena na poskytování služeb v oblasti realitního trhu. Práce je rozdělena na tři části. V první části jsou vymezeny teoretické rámce práce týkající se významu značky a jejího budování, využívání značek ve službách, a dále marketingu služeb a jejich vlastností. Následně je stanovena metodika práce, cíle práce a výzkumné předpoklady.
Druhá část diplomové práce se zabývá analýzou konkurence firmy využitím Porterova pětifaktorového modelu konkurenčních sil, a dále realizací dotazníkového šetření v dané lokalitě, kde předmětem výzkumu je analýza znalosti značky Century 21 a současné preference zákazníků při výběru značky. Na základě výsledků výzkumů je navržena komunikační kampaň ve třetí části této práce, s cílem zvýšit povědomí o značce a tržní podíl firmy ve zkoumané lokalitě.
Anotace v angličtině
This thesis deals with building of the brand 'Century 21 All Inclusive' real estate agency at its domestic location, and is focused on providing services on real estate market. The thesis consists of 3 sections. The first part defines the theoretical frameworks of thesis regarding brand importance, brand building, the usage of brands in services, marketing services and its specifics. Further on, the methodical foundations, the targets of thesis and prerequisites of research are explained.
The second section of this thesis reviews the competitive environment using Porter's five forces analysis and lays out the details of a questionnaire survey which was done in the brands domestic location to investigate the brand awareness of 'Century 21' and customers overall brand preferences. Based on the results of the prior research, the proposed communication campaign in section 3 of this thesis aims at increasing brand awareness and market share of Century 21 in its domestic location.
Klíčová slova
Význam značky, budování a řízení značky, hodnota značky, marketing služeb, vlastnosti služeb, marketingový mix služeb, Porteruv pětifaktorový model konkurenčních sil, komunikační kampaň
Klíčová slova v angličtině
Importance of a brand, brand building and brand management, brand value, service marketing, service features, marketing mix of services, Porter's five forces analysis, communication campaign
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce a definujte základní pojmy k budování a řízení značky.
2. Stanovte cíle, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. Na základě výzkumu vyvoďte příležitosti pro firmu a navrhněte komunikační kampaň.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce a definujte základní pojmy k budování a řízení značky.
2. Stanovte cíle, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Zpracujte analýzu konkurenčního prostředí a realizujte primární dotazníkové šetření.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky.
5. Na základě výzkumu vyvoďte příležitosti pro firmu a navrhněte komunikační kampaň.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy
v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2002, xi, 172 s. ISBN 80-7179-578-x.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy
v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2002, xi, 172 s. ISBN 80-7179-578-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Na str. 55 uvádíte, "že se do budoucna očekává zvýšení počtu spokojených klientů, kteří budou realizovat více obchodů přes kancelář?". Uveďte, prosím, argumenty, které podpoří vaše tvrzení. Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. 2. V práci také zmiňujete možnost zavedení realitního zákona. Co by tato skutečnost znamenala pro Vaši kancelář? Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. V úvodním textu uvádíte důležitost etického přístupu, který posiluje pozici realitní kanceláře. V projektové části uvádíte: "Hlavním obrazovým prvkem sdělení bude využití porovnávacích fotografií, jak prezentují nemovitosti v inzerci jiné realitní kanceláře a jak prezentuje nemovitosti Century 21 All Inc-lusive. Sdělení bude zaměřeno hlavně na službu home staging. Bude využito emocionálního apelu strachu v úvodním popisu fotografií jiných realitních kanceláří: "Naplnila se Vaše noční můra při prodeji bytu?" U fotografií C21 bude nabídnuto řešení: "I Váš byt si zaslouží profesionální prezentaci". Vysvětlete. Student plně odpověděl na položenou otázku.