Tato bakalářská práce se zabývá preferencí značky v rámci nákupního rozhodování se zaměřením na běžecké boty. Teoretická část popisuje značku ve sportovním prostředí, nákupní rozhodování s důrazem na značku a specifika nákupu běžeckých bot. Praktická část nabízí dvě analýzy. Sekundární analýza je založená na cenových srovnávačích. Nejdůležitější část práce tvoří primární výzkum formou online dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the brand preferences within the purchasing decisions, focusing on running shoes. The theoretical part describes the brand in sport area, the purchasing decisions with the main focus on the brand and the specifics of the purchase of running shoes. The practical part offers two analyses. The secondary analysis is based on the price trackers. The main part of the thesis is the primary research through an online questionnaire.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, identita značky, positioning značky, nákupní rozhodování, spotřební chování, preference značky, běžecké značky
Tato bakalářská práce se zabývá preferencí značky v rámci nákupního rozhodování se zaměřením na běžecké boty. Teoretická část popisuje značku ve sportovním prostředí, nákupní rozhodování s důrazem na značku a specifika nákupu běžeckých bot. Praktická část nabízí dvě analýzy. Sekundární analýza je založená na cenových srovnávačích. Nejdůležitější část práce tvoří primární výzkum formou online dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the brand preferences within the purchasing decisions, focusing on running shoes. The theoretical part describes the brand in sport area, the purchasing decisions with the main focus on the brand and the specifics of the purchase of running shoes. The practical part offers two analyses. The secondary analysis is based on the price trackers. The main part of the thesis is the primary research through an online questionnaire.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, identita značky, positioning značky, nákupní rozhodování, spotřební chování, preference značky, běžecké značky
1. Proveďte literární rešerši vybraných zdrojů.
2. Zpracujte analýzu na základě sekundárně získaných údajů.
3. Proveďte dotazníkové šetření, vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
4. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši vybraných zdrojů.
2. Zpracujte analýzu na základě sekundárně získaných údajů.
3. Proveďte dotazníkové šetření, vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
4. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The Marketing of Sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
BOUCHET Patrick, HILLAIRET Dieter a BODET Guillaume. Sport Brands. Abingdon: Routledge, 2013, 208 s. ISBN 978-0-415-53285-3.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2007-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BEECH, John G. a Simon CHADWICK. The Marketing of Sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
BOUCHET Patrick, HILLAIRET Dieter a BODET Guillaume. Sport Brands. Abingdon: Routledge, 2013, 208 s. ISBN 978-0-415-53285-3.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. Praxe manažera. ISBN 978-80-251-2007-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) Jakou roli při výběr běžeckých bot mohou hrát běžecké aplikace ala Runtastic nebo Nike+?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2.) Je rozdíl mezi začínajícími běžci a poloprofíky ve vztahu ke značkám?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3.) Je značková preference v ČR specifická? Je odlišná od preferencí v jiných zemích? Anebo žebříček TOP běžeckých značek je identický globálně?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.