Tato bakalářská práce se zabývá problematikou designu loga a jeho přímé spojitosti s vizuální komunikací značky. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení základních pojmů a také uvedení do dané oblasti práce. Dále pojednává o logu z pohledu designu a následně rozebírá vizuální komunikaci značky a působení těchto dvou oblastí na sebe. Teorie je seskupena do dané podoby za pomoci věrohodných podkladů, které napomáhají vytvořit celistvý pohled na danou oblast zkoumání.
Posláním praktické části je zjištění, jak literární zhodnocení designu loga a jeho vizuální komunikace působí na vnímání cílové skupiny tedy zdali se shodují či ne. Průzkum probíhá na základě hloubkového individuálního rozhovoru, kde cílovou skupinou jsou lidé, kteří nemají odbornou znalost designu a problematiky zkoumání. Výstup této práce je věnován zhodnocení a následnému doporučení v rámci zkoumané skupiny participantů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design of the logo and its direct connection with the visual communication of the brand. The theoretical part deals with the explanation of the basic terms and also with the introduction into the given field of work. It also discusses the logo from a design point of view, and then discusses the visual communication of the brand and the impact of these two areas on itself. Theory is grouped into a given form with credible evidence that helps to create a holistic view of the field of investigation.
The mission of the practical part is to find out how the literary evaluation of the logo design and its visual communication affects the perception of the target group - whether or not they agree. The survey is conducted on the basis of an indepth individual interview, where the target group is people who have no expertise in design and exploration. The output of this work is devoted to evaluation and subsequent recommendations within the group of participants surveyed.
Klíčová slova
Design loga, vizuální komunikace, logo, individuální rozhovor, pravidla designu, značka
Klíčová slova v angličtině
Logo design, visual communication, logo, individual interview, design rules, brand
Rozsah průvodní práce
61 s. (90 913 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou designu loga a jeho přímé spojitosti s vizuální komunikací značky. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení základních pojmů a také uvedení do dané oblasti práce. Dále pojednává o logu z pohledu designu a následně rozebírá vizuální komunikaci značky a působení těchto dvou oblastí na sebe. Teorie je seskupena do dané podoby za pomoci věrohodných podkladů, které napomáhají vytvořit celistvý pohled na danou oblast zkoumání.
Posláním praktické části je zjištění, jak literární zhodnocení designu loga a jeho vizuální komunikace působí na vnímání cílové skupiny tedy zdali se shodují či ne. Průzkum probíhá na základě hloubkového individuálního rozhovoru, kde cílovou skupinou jsou lidé, kteří nemají odbornou znalost designu a problematiky zkoumání. Výstup této práce je věnován zhodnocení a následnému doporučení v rámci zkoumané skupiny participantů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design of the logo and its direct connection with the visual communication of the brand. The theoretical part deals with the explanation of the basic terms and also with the introduction into the given field of work. It also discusses the logo from a design point of view, and then discusses the visual communication of the brand and the impact of these two areas on itself. Theory is grouped into a given form with credible evidence that helps to create a holistic view of the field of investigation.
The mission of the practical part is to find out how the literary evaluation of the logo design and its visual communication affects the perception of the target group - whether or not they agree. The survey is conducted on the basis of an indepth individual interview, where the target group is people who have no expertise in design and exploration. The output of this work is devoted to evaluation and subsequent recommendations within the group of participants surveyed.
Klíčová slova
Design loga, vizuální komunikace, logo, individuální rozhovor, pravidla designu, značka
Klíčová slova v angličtině
Logo design, visual communication, logo, individual interview, design rules, brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k danému tématu. V teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy odpovídající studované oblasti (design loga, vizuální prezentace značky atd.) v kontinuitě vzájemného působení dvou sledovaných linií.
2. Na základě teoretické báze stanovte cíl práce, specifikujte výzkumnou otázku a metodiku práce.
3. Zvolte a přibližte vybrané subjekty ve spojení s jejich vizuální komunikací značky.
4. V rámci analytické části práce proveďte kvantitativní šetření s cílem zjištění percepce vizuální komunikace značky vybraných subjektů.
5. Na základě výsledků šetření zodpovězte výzkumnou otázku, případně stanovte potřebná doporučení směrem k vizuální komunikaci značky vybraných subjektů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k danému tématu. V teoretické části dle poznatků z odborné literatury charakterizujte pojmy odpovídající studované oblasti (design loga, vizuální prezentace značky atd.) v kontinuitě vzájemného působení dvou sledovaných linií.
2. Na základě teoretické báze stanovte cíl práce, specifikujte výzkumnou otázku a metodiku práce.
3. Zvolte a přibližte vybrané subjekty ve spojení s jejich vizuální komunikací značky.
4. V rámci analytické části práce proveďte kvantitativní šetření s cílem zjištění percepce vizuální komunikace značky vybraných subjektů.
5. Na základě výsledků šetření zodpovězte výzkumnou otázku, případně stanovte potřebná doporučení směrem k vizuální komunikaci značky vybraných subjektů.
Seznam doporučené literatury
GIBSON, C. (2010) Symboly a jejich významy: klíč k výkladu motivů a znaků v umění. V Praze: Slovart, 256 s. ISBN 978-80-7391-370-0.
HEALEY, M. (2011). Design loga: analýza úspěchu 300 mezinárodních značek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 240 s. ISBN 978-80-251-3608-9.
KAFKA, O. a KOTYZA, M. Logo & corporate identity. 3. př. vyd. Praha: Kafka Design, 128 s. ISBN 9788026067719.
URBAN, J. (2014) Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 110 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
VYSEKALOVÁ, J. a MIKEŠ, J. (2009) Image a firemní identita. Praha: Grada, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
GIBSON, C. (2010) Symboly a jejich významy: klíč k výkladu motivů a znaků v umění. V Praze: Slovart, 256 s. ISBN 978-80-7391-370-0.
HEALEY, M. (2011). Design loga: analýza úspěchu 300 mezinárodních značek. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 240 s. ISBN 978-80-251-3608-9.
KAFKA, O. a KOTYZA, M. Logo & corporate identity. 3. př. vyd. Praha: Kafka Design, 128 s. ISBN 9788026067719.
URBAN, J. (2014) Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 110 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
VYSEKALOVÁ, J. a MIKEŠ, J. (2009) Image a firemní identita. Praha: Grada, 190 s. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím, objasněte provedení analýzy log na základě teoretických zdrojů - kdo hodnotil, kolik osob, jak jste došla k závěrům uvedeným v příloze P I?
Odpověd: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Lze podle Vašeho názoru skutečně objektivně zhodnotit kvalitu loga? Jaká je podle Vás nejlepší metoda?
Odpověd: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Myslíte si, že právě pro psí útulky a podobné neziskovky je logo potřeba? Nedochází kvůli tomu, že má logo dnes každá organizace, k tzv. vizuálnímu smogu?
Odpověd: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce (dr. Göttlichová) položila jednu otázku:
1. Nakolik si myslíte, že sehrává roli subjektivní hodnocení log právě v dané oblasti neziskových organizací?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.