Téma práce se zabývá problematikou zaměstnávání osob se zdravotním postižením, která je zasazena do kontextu sociální reklamy. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se komunikuje problematika zaměstnávání osob s handicapem pomocí nástrojů sociální reklamy. Dále je snahou zjistit, jaké komunikační nástroje a typy médií se v analyzovaných kampaních objevují nejčastěji a jestli jsou cíle kampaní splněny. V práci je využito subjektivně srovnávací obsahové analýzy. Z praktické části vyplynulo, že k efektivitě kampaně vede využití co nejvíce komunikačních prostředků a typů médií a že cíle kampaní byly splněny u tří z pěti analyzovaných kampaní.
Annotation in English
Topic of thesis deals with issue how to employ people with health disability. This is in context with social advertising. Purpose of thesis is to find out which way issue has to be communicated by instruments of social advertising. Main effort is to find out which communications instruments and types of social media are most frequent and if purposes are fulfill. From field part eventuated that usage of many communications instruments and types of media leads to eficiency of campaigns. Purposes were fulfilled in three of five campaigns analysed.
Keywords
sociální reklama, sociální marketing, zdravotní postižení, zaměstnávání osob se zdravotním postižením, kampaně
Keywords in English
social advertising, social marketing, health disability, employment of people with disabilities
Length of the covering note
68 s. (97 418 znaků)
Language
CZ
Annotation
Téma práce se zabývá problematikou zaměstnávání osob se zdravotním postižením, která je zasazena do kontextu sociální reklamy. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se komunikuje problematika zaměstnávání osob s handicapem pomocí nástrojů sociální reklamy. Dále je snahou zjistit, jaké komunikační nástroje a typy médií se v analyzovaných kampaních objevují nejčastěji a jestli jsou cíle kampaní splněny. V práci je využito subjektivně srovnávací obsahové analýzy. Z praktické části vyplynulo, že k efektivitě kampaně vede využití co nejvíce komunikačních prostředků a typů médií a že cíle kampaní byly splněny u tří z pěti analyzovaných kampaní.
Annotation in English
Topic of thesis deals with issue how to employ people with health disability. This is in context with social advertising. Purpose of thesis is to find out which way issue has to be communicated by instruments of social advertising. Main effort is to find out which communications instruments and types of social media are most frequent and if purposes are fulfill. From field part eventuated that usage of many communications instruments and types of media leads to eficiency of campaigns. Purposes were fulfilled in three of five campaigns analysed.
Keywords
sociální reklama, sociální marketing, zdravotní postižení, zaměstnávání osob se zdravotním postižením, kampaně
Keywords in English
social advertising, social marketing, health disability, employment of people with disabilities
Research Plan
1. Specifikujte marketing neziskového sektoru, sociální marketing a reklamu.
2. Analyzujte vybrané sociální marketingové kampaně.
3. Zhodnoťte efektivitu kampaní, navrhněte možné změny a použití.
Research Plan
1. Specifikujte marketing neziskového sektoru, sociální marketing a reklamu.
2. Analyzujte vybrané sociální marketingové kampaně.
3. Zhodnoťte efektivitu kampaní, navrhněte možné změny a použití.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka, HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
HANNAGAN, Tim, 1996. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-07-7.
NAKONEČNÝ, Milan, 2009. Sociální psychologie. Praha: Akademia. ISBN 978-80-200-1679-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al., 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4005-8.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka, HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
HANNAGAN, Tim, 1996. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-07-7.
NAKONEČNÝ, Milan, 2009. Sociální psychologie. Praha: Akademia. ISBN 978-80-200-1679-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al., 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4005-8.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na Státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Rozvoj automobilismu, cestování, civilizační choroby, volnočasové a sportovní aktivity mají za následek, že se stále rozšiřuje skupina osob se zdravotním postižením. Jaká je etická hranice mezi varováním před riziky a zneužíváním motivu strachu?
Ačkoli je téma handicapu v českém prostředí již hodně popularizováno a má i stálé ambasadory po několik let, v analyzovaných reklamách se osobně angažovala pouze jedna výrazná osobnost. Čím by se to dalo vysvětlit?
Jaký je váš názor na státní příspěvky pro zaměstnavatele osob se zdravotním postižením v kontextu CSR?
Studentka zodpověděla položené otázky.