Instore komunikace je v současnosti běžnou součástí podpory prodeje. Důležitou roli v in- store komunikaci hrají POP a POS materiály, jinými slovy prostředky na podporu prodeje, nebo prodejní stojany. Důležitý je samozřejmě design těchto produktů. Bakalářská práce, která se touto problematikou zabývá, je rozdělena do dvou částí teoretické a analytické. V teoretické části je vysvětlováno, proč komunikace v místě prodeje je důležitá, jaké nástroje se pro podporu prodeje v praxi na trhu využívají, a jakou hraje roli design instore prostředků. V analytické části je popsáno, jaké prostředky instore komunikace se v současné době pou- žívají v maloobchodním prodeji v České republice. Situace v ČR je srovnávána se situací v zahraničí. Tato část bakalářské práce také analyzuje typy používaných POP a POS mate- riálů z hlediska četnosti, designu a používaných materiálů. Analytická část také zkoumá růz- nými výzkumnými metodami vnímání prostředků podpory prodeje v maloobchodech. Na základě zjištěných výsledků na konci bakalářské práce autor uvádí několik doporučení.
Annotation in English
Instore communication is currently a common part of sales support. An important part of instore communication are POP and POS materials, in other words, sales support and sales racks. Design of these products is very important. The bachelor thesis, is divided in two parts - theoretical and analytical. The theoretical part explains why sales at the point of sale are important, what tools are used to promote sales in practice, and what role instore resources play. In the analytical part, it is described which instore communication devices are currently used in retail shops in the Czech Republic. The situation in the Czech Republic is compared with the situation abroad. This part of the bachelor thesis also analyzes types of POP and POS materials used in terms of frequency, design and materials are used. The analytical part also examines with various research methods perception of sales support in retail. Based on the results found at the end of this bachelor thesis, author gives several recommendations.
Instore komunikace je v současnosti běžnou součástí podpory prodeje. Důležitou roli v in- store komunikaci hrají POP a POS materiály, jinými slovy prostředky na podporu prodeje, nebo prodejní stojany. Důležitý je samozřejmě design těchto produktů. Bakalářská práce, která se touto problematikou zabývá, je rozdělena do dvou částí teoretické a analytické. V teoretické části je vysvětlováno, proč komunikace v místě prodeje je důležitá, jaké nástroje se pro podporu prodeje v praxi na trhu využívají, a jakou hraje roli design instore prostředků. V analytické části je popsáno, jaké prostředky instore komunikace se v současné době pou- žívají v maloobchodním prodeji v České republice. Situace v ČR je srovnávána se situací v zahraničí. Tato část bakalářské práce také analyzuje typy používaných POP a POS mate- riálů z hlediska četnosti, designu a používaných materiálů. Analytická část také zkoumá růz- nými výzkumnými metodami vnímání prostředků podpory prodeje v maloobchodech. Na základě zjištěných výsledků na konci bakalářské práce autor uvádí několik doporučení.
Annotation in English
Instore communication is currently a common part of sales support. An important part of instore communication are POP and POS materials, in other words, sales support and sales racks. Design of these products is very important. The bachelor thesis, is divided in two parts - theoretical and analytical. The theoretical part explains why sales at the point of sale are important, what tools are used to promote sales in practice, and what role instore resources play. In the analytical part, it is described which instore communication devices are currently used in retail shops in the Czech Republic. The situation in the Czech Republic is compared with the situation abroad. This part of the bachelor thesis also analyzes types of POP and POS materials used in terms of frequency, design and materials are used. The analytical part also examines with various research methods perception of sales support in retail. Based on the results found at the end of this bachelor thesis, author gives several recommendations.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy a stanovte cíl práce.
2. Zmapujte současný stav instore komunikace v ČR a pro srovnání i v zahraničí, popište používané materiály a design prostředků podpory prodeje.
3. Stanovte cíle práce, metodiku a formulujte výzkumné otázky.
4. Proveďte vlastní výzkumné šetření ke zvolenému tématu a interpetujte výsledky.
5. Zodpovězte výzkumné otázky.
6. Ze zjištěných výsledků výzkumu vyvoďte závěry, formulujte doporučení.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy a stanovte cíl práce.
2. Zmapujte současný stav instore komunikace v ČR a pro srovnání i v zahraničí, popište používané materiály a design prostředků podpory prodeje.
3. Stanovte cíle práce, metodiku a formulujte výzkumné otázky.
4. Proveďte vlastní výzkumné šetření ke zvolenému tématu a interpetujte výsledky.
5. Zodpovězte výzkumné otázky.
6. Ze zjištěných výsledků výzkumu vyvoďte závěry, formulujte doporučení.
Recommended resources
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada,
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2.
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 978-80-247-2840-7.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.
[VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
[UNDERHILL, Paco. Proč nakupujeme: jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-055-4
Recommended resources
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada,
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2.
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 978-80-247-2840-7.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.
[VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
[UNDERHILL, Paco. Proč nakupujeme: jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-055-4
Enclosed appendices
1x datové médium
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jakým způsobem jste vybíral prodejny, ve kterých probíhal in-store audit (Mystery shopping) v rámci kapitoly 3.1?
Z čeho jste vycházel při návrhu a akceptaci výsledného vzorku respondentů v kvantitativním výzkumu. Jak jste vybíral respondenty kvantitativního výzkumu a jak informanty hloubkových kvalitativních rozhovorů?
Jaká jsou 3 nejpřínosnější inovativní zjištění/doporučení na základě provedených výzkumů pro marketingovou praxi?
Student uznal metodologické vady práce a připraveně zodpověděl položené dotazy.