Tato bakalářská práce se zabývá efektivním využitím nástrojů podpory prodeje. Téma podpory prodeje vychází z potřeby poznání nákupního chování spotřebitelů v segmentu nealkoholických nápojů.
Bakalářské práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury a seznamuje s marketingovým mixem, nástroji komunikačního mixu, následně pak popisuje konkrétní nástroje podpory prodeje a vyhodnocení její efektivity. Blíže seznamuje se základy psychologie spotřebního chování, rozhodovacím procesem a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Práce popisuje teoretické předpoklady pro pří-pravu, provedení a vyhodnocení marketingového výzkumu. V závěru teoretické části je popsána metodika práce, výzkumné otázky a cíle praktické části bakalářské práce.
V praktické části této bakalářské práce je blíže popsána společnost Red Bull a její pro-dukt Simply Cola. Následně jsou sekundárním výzkumu srovnány konkurenční produkty pomocí komparativní analýzy. Ve druhé polovině praktické části je proveden výzkum kvantitativní metodou pomocí dotazování metodu CAWI (computer asssited web inter-viewing) on-line dotazování, která je pro účely tohoto průzkumu časově a ekonomicky nejvýhodnější.
Cílem práce bylo zjištění nákupního chování konzumentů kolových nápojů, příležitostí při jakých tyto nápoje konzumují a motivátory, které je ovlivňují při jejich nákupu. Zjiš-těná data byly základem pro vytvoření doporučení efektivní podpory prodeje produktu Simply Cola.
Annotation in English
My Bachelor thesis researchs efficiency of sales promotion tools utilization. Sales pro-motion subject come out from needs to know and understand of comsumer's buying behavior within beverages drink market area.
Bachelor thesis is divided to theoretical and practical part. Theoretical part is based on outcomes form professional literature sources and apprises with marketing mix and describes individual sales promotion tools together with evaluation of its performance efficiency. Thesis also explore and explains in detail basis of buying behavior psycholo-gy, process of decission taking and also study factors which affects consumer behavior. Thesis describes theoretical assumptions taken into consideration within preparation, realization and evaluation of marketing research. Descritption and explanation of work techniques, research questions a objectives for practical part are in the end of theoretical part of thesis.
Practical part of thesis describes company Red Bull and it's product Simply Cola. Next step is secondary research , where competitors products are compared by method of com-parative analysis. Second part of practical section is focused on primary research by on-line quantitative method CAWI (computer assist web interviewing), which is most effi-cient for such a type of research.
Target of my thesis was to learn and understand of cola beverages consumers behavior, occasions and motivating factor for buying and consumption. Resuslts and findings will create base for recommendation how to adapt and modify future sales promotion acti-vities of Simply Cola.
Communication mix, sales support, comsumer's behavior, marketing research
Length of the covering note
85 s. (104173)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá efektivním využitím nástrojů podpory prodeje. Téma podpory prodeje vychází z potřeby poznání nákupního chování spotřebitelů v segmentu nealkoholických nápojů.
Bakalářské práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury a seznamuje s marketingovým mixem, nástroji komunikačního mixu, následně pak popisuje konkrétní nástroje podpory prodeje a vyhodnocení její efektivity. Blíže seznamuje se základy psychologie spotřebního chování, rozhodovacím procesem a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Práce popisuje teoretické předpoklady pro pří-pravu, provedení a vyhodnocení marketingového výzkumu. V závěru teoretické části je popsána metodika práce, výzkumné otázky a cíle praktické části bakalářské práce.
V praktické části této bakalářské práce je blíže popsána společnost Red Bull a její pro-dukt Simply Cola. Následně jsou sekundárním výzkumu srovnány konkurenční produkty pomocí komparativní analýzy. Ve druhé polovině praktické části je proveden výzkum kvantitativní metodou pomocí dotazování metodu CAWI (computer asssited web inter-viewing) on-line dotazování, která je pro účely tohoto průzkumu časově a ekonomicky nejvýhodnější.
Cílem práce bylo zjištění nákupního chování konzumentů kolových nápojů, příležitostí při jakých tyto nápoje konzumují a motivátory, které je ovlivňují při jejich nákupu. Zjiš-těná data byly základem pro vytvoření doporučení efektivní podpory prodeje produktu Simply Cola.
Annotation in English
My Bachelor thesis researchs efficiency of sales promotion tools utilization. Sales pro-motion subject come out from needs to know and understand of comsumer's buying behavior within beverages drink market area.
Bachelor thesis is divided to theoretical and practical part. Theoretical part is based on outcomes form professional literature sources and apprises with marketing mix and describes individual sales promotion tools together with evaluation of its performance efficiency. Thesis also explore and explains in detail basis of buying behavior psycholo-gy, process of decission taking and also study factors which affects consumer behavior. Thesis describes theoretical assumptions taken into consideration within preparation, realization and evaluation of marketing research. Descritption and explanation of work techniques, research questions a objectives for practical part are in the end of theoretical part of thesis.
Practical part of thesis describes company Red Bull and it's product Simply Cola. Next step is secondary research , where competitors products are compared by method of com-parative analysis. Second part of practical section is focused on primary research by on-line quantitative method CAWI (computer assist web interviewing), which is most effi-cient for such a type of research.
Target of my thesis was to learn and understand of cola beverages consumers behavior, occasions and motivating factor for buying and consumption. Resuslts and findings will create base for recommendation how to adapt and modify future sales promotion acti-vities of Simply Cola.
Communication mix, sales support, comsumer's behavior, marketing research
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska práce k zadanému tématu.
2. Definujte cíl, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a analyzujte dostupné výzkumy týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje.
3. Realizujte primární šetření. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska práce k zadanému tématu.
2. Definujte cíl, metody práce a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou značku a analyzujte dostupné výzkumy týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje.
3. Realizujte primární šetření. V průzkumu získejte informace týkající se efektivity nástrojů podpory prodeje.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi.
Recommended resources
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-2183-2.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
Recommended resources
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-2183-2.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2049-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Kotyzová):
1. Jak konkrétně si představujete, že mohou probíhat ochutnávky nápoje Simply Cola?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaké argumenty a nástroje zvolíte k podpoře pochopení specifika nápoje Simply Cola?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Která data Vás v primárním šetření nejvíce překvapila a z jakého důvodu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Kocourek položil ve svém posudku tuto otázku:
1. V kapitole 1. 3. máte vymezeny jen 4 nástroje komunikačního mixu. Opravdu jsou jen 4?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.