Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním mateřské školy a dětské skupiny. Srovnává rozdíly ve vzdělávacích postupech. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo přiblížit problematiku dětských skupin a popsat rozdílné a shodné znaky s mateřskou školou. Teoretická část se zabývá předškolními institucemi v České Republice a v zahraničí. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. Bakalářská práce má tři cíle a to zjistit jak probíhá proces vzdělávání v dětské skupině, v mateřské škole a tyto dva procesy porovnat. Pro výzkumnou část byl zvolen kvalitativně orientovaný výzkum.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with comparison of kindergarten and children's groups. It com-pares differences in educational procedures. The aim of the theoretical part of thesis was to approach problematics of children's group and to describe different and indentical features with kindergarten. The theoretical part deals with pre-school institutions in the Czech Republic and abroad. The practical part describes the methods of qualitative research used and it also presents the resulst. The bachelor thesis has three objectives: to find out how the educational practices work in children's group, at kindergarten and compare these two practices. For the research part qualitatively oriented research was choosen.
Klíčová slova
dětská skupina, vzdělávací postupy
Klíčová slova v angličtině
children's group, educational practises
Rozsah průvodní práce
58 s. (87 386 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním mateřské školy a dětské skupiny. Srovnává rozdíly ve vzdělávacích postupech. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo přiblížit problematiku dětských skupin a popsat rozdílné a shodné znaky s mateřskou školou. Teoretická část se zabývá předškolními institucemi v České Republice a v zahraničí. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. Bakalářská práce má tři cíle a to zjistit jak probíhá proces vzdělávání v dětské skupině, v mateřské škole a tyto dva procesy porovnat. Pro výzkumnou část byl zvolen kvalitativně orientovaný výzkum.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with comparison of kindergarten and children's groups. It com-pares differences in educational procedures. The aim of the theoretical part of thesis was to approach problematics of children's group and to describe different and indentical features with kindergarten. The theoretical part deals with pre-school institutions in the Czech Republic and abroad. The practical part describes the methods of qualitative research used and it also presents the resulst. The bachelor thesis has three objectives: to find out how the educational practices work in children's group, at kindergarten and compare these two practices. For the research part qualitatively oriented research was choosen.
Klíčová slova
dětská skupina, vzdělávací postupy
Klíčová slova v angličtině
children's group, educational practises
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o postavení mateřských škol a dětských skupin v ČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu prostřednictvím pozorování a interview ve vybraných zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o postavení mateřských škol a dětských skupin v ČR.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu prostřednictvím pozorování a interview ve vybraných zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Daria. Za dveřmi mateřské školy. Ilustroval Miroslav PAVLÍK. Praha: Krigl, 2016. ISBN 978-80-88104-15-5.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdaléna KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, c2013. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-071-0.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0183-0.
SELMI, Ann M., Raymond J. GALLAGHER a Eugenia R. MORA-FLORES. Early childhood curriculum for all learners: integrating play and literacy activities. Los Angeles: SAGE, 2015, xvi, 483. ISBN 978-1-4522-4029-9.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, Daria. Za dveřmi mateřské školy. Ilustroval Miroslav PAVLÍK. Praha: Krigl, 2016. ISBN 978-80-88104-15-5.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdaléna KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, c2013. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-071-0.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0183-0.
SELMI, Ann M., Raymond J. GALLAGHER a Eugenia R. MORA-FLORES. Early childhood curriculum for all learners: integrating play and literacy activities. Los Angeles: SAGE, 2015, xvi, 483. ISBN 978-1-4522-4029-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou balářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřil k teoretické i empirické práce. Práci hodnotil kladně. Položil otázku týkající se požadavků na zařízení výchovy a péče o děti v neformální rovině. Druhá otázka se orientovala na subjektivní názor studentky na potřeby dítěte ve třech letech. Na obě otázky studentka dokázala odpovědět adekvátně. Oponent práce se vyjádřil k nedostatkům v empirické části práci. Položil otázku týkající se teoretické části práce. Druhá otázka se týkala komparace dětské skupiny a mateřské školy. Na tyto otázky studentka dokázala odpovědět s nedostatky. Na otázky komise studentka dokázala reagovat adekvátně. Proběhla diskuse ke komparaci dětské skupiny a mateřské školy.