Diplomová práce se zabývá problematikou smysluplnosti života a životními cíli u studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V teoretické části se autorka zaměřuje na smysl života, tedy vymezení, popis a celkové objasnění tohoto pojmu. Dále se autorka orientuje na životní hodnoty, cíle a pomáhajících profese. Specifikuje sociální pedagogiku v souvislosti se studiem tohoto oboru na dané univerzitě. Cílem praktické části je zjistit úroveň smyslu života u studentů sociální pedagogiky pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with issues of meaningfulness of life and life goals at the students of social pedagogy at Tomas Bata University in Zlín. In the theoretical part, the author fo-cuses on the meaning of life, ie the definition, description and general explanation of this term. In addition, the author focuses on the values, goals, and helping professions. Speci-fies social pedagogy in connection with the study of this field at the given university. The aim of the practical part is to find out the level of meaning of life in the students of social pedagogy through a questionnaire survey.
Klíčová slova
smysl života, životní hodnoty, životní cíle, pomáhající profese, sociální pedagogika, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
meaning of life, life values, life goals, helping professions, social pedagogy, social pedago-gue
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou smysluplnosti života a životními cíli u studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V teoretické části se autorka zaměřuje na smysl života, tedy vymezení, popis a celkové objasnění tohoto pojmu. Dále se autorka orientuje na životní hodnoty, cíle a pomáhajících profese. Specifikuje sociální pedagogiku v souvislosti se studiem tohoto oboru na dané univerzitě. Cílem praktické části je zjistit úroveň smyslu života u studentů sociální pedagogiky pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with issues of meaningfulness of life and life goals at the students of social pedagogy at Tomas Bata University in Zlín. In the theoretical part, the author fo-cuses on the meaning of life, ie the definition, description and general explanation of this term. In addition, the author focuses on the values, goals, and helping professions. Speci-fies social pedagogy in connection with the study of this field at the given university. The aim of the practical part is to find out the level of meaning of life in the students of social pedagogy through a questionnaire survey.
Klíčová slova
smysl života, životní hodnoty, životní cíle, pomáhající profese, sociální pedagogika, sociální pedagog
Klíčová slova v angličtině
meaning of life, life values, life goals, helping professions, social pedagogy, social pedago-gue
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oblastem životních cílů, hodnot, lidských potřeb a studia pomáhajících profesí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oblastem životních cílů, hodnot, lidských potřeb a studia pomáhajících profesí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CSÍKSZENTMIHÁLYI, Mihály. Flow: o štěstí a smyslu života. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0918-8.
HUDEČEK, Ondřej a Vojtěch TOMÁŠEK. Vědomí hodnot: hodnoty (nejen) v antropologických perspektivách.
Praha: TOGGA, 2015. Andrias. ISBN 978-80-7476-076-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie smysluplnosti existence: otázky na vrcholu života. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1370-5.
MACHOVEC, Milan. Smysl lidské existence. 3., nezměn. vyd. Praha: Akropolis, 2006. ISBN 80-7304-069-7.
Seznam doporučené literatury
CSÍKSZENTMIHÁLYI, Mihály. Flow: o štěstí a smyslu života. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0918-8.
HUDEČEK, Ondřej a Vojtěch TOMÁŠEK. Vědomí hodnot: hodnoty (nejen) v antropologických perspektivách.
Praha: TOGGA, 2015. Andrias. ISBN 978-80-7476-076-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie smysluplnosti existence: otázky na vrcholu života. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1370-5.
MACHOVEC, Milan. Smysl lidské existence. 3., nezměn. vyd. Praha: Akropolis, 2006. ISBN 80-7304-069-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická východiska své diplomové práce. Následně prezentovala zaměření a výsledky výzkumu, byl popsán výzkumný nástroj. Podobně se věnovala interpretaci dat. Odpovídala na otázky v posudcích práce. Uvedla doporučení pro praxi a závěry. Komise neměla doplňující dotazy.\par