Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Současné tendence v instantní fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů: Self Design b) volné fotografie - výstavní soubor: Experiment
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Současné tendence v instantní fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů:
Self Design
b) volné fotografie - výstavní soubor:
Experiment
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Contemporary Trends in Instant Photography
2. Practical part: a) Self Design b) Experiment
Název dle studenta
1. Teoretická část: Současné tendence v instantní fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů: Self Design b) volné fotografie - výstavní soubor: Experiment
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Contemporary Trends in Instant Photography 2. Practical part: a) Self Design b) Experiment
Ve své bakalářské práci se zabývám současnými tendencemi v instantní fotografii, charakteristikou instantní fotografie a uvedením do historie polaroidu. Tento fenomén je v současné době velmi aktuální na fotografické scéně a zažívá velký úspěch. Velký důraz je kladen na zmapovaní současných dostupných instantních materiálů a přístrojů se kterými se můžeme v dnešní době potýkat a pracovat. Zkoumaní aktuálních možností prezentace v digitálním i tištěném formátu. Představení současné tvorby v rámci fotografických žánrů a detailnější rozbor vybraných osobností v instantní fotografii. Využívaní rozsáhlých zdrojů literatury k porovnání a zařazení jednotlivých autorů. Výzkum teoretické bakalářské práce je využit ke zpracování praktické části.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the present tendencies in instant photography, its characteristics and a brief history of polaroid a phenomenon that is up-to-date in current global photography and is becoming a great success. Emphasis is laid on defining the currently available instant material and devices that are likely to be dealt and worked with. Furthermore, the evaluation of modern available media dedicated to artistic presentation, both digital and printed, is present in this thesis, as well as the introduction to contemporary production throughout different genres and detailed analyses of selected artists. Many different sources have been studied in order to present and compare the present artists. The theoretical research of this thesis is applied in the practical part of the final work.
Ve své bakalářské práci se zabývám současnými tendencemi v instantní fotografii, charakteristikou instantní fotografie a uvedením do historie polaroidu. Tento fenomén je v současné době velmi aktuální na fotografické scéně a zažívá velký úspěch. Velký důraz je kladen na zmapovaní současných dostupných instantních materiálů a přístrojů se kterými se můžeme v dnešní době potýkat a pracovat. Zkoumaní aktuálních možností prezentace v digitálním i tištěném formátu. Představení současné tvorby v rámci fotografických žánrů a detailnější rozbor vybraných osobností v instantní fotografii. Využívaní rozsáhlých zdrojů literatury k porovnání a zařazení jednotlivých autorů. Výzkum teoretické bakalářské práce je využit ke zpracování praktické části.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the present tendencies in instant photography, its characteristics and a brief history of polaroid a phenomenon that is up-to-date in current global photography and is becoming a great success. Emphasis is laid on defining the currently available instant material and devices that are likely to be dealt and worked with. Furthermore, the evaluation of modern available media dedicated to artistic presentation, both digital and printed, is present in this thesis, as well as the introduction to contemporary production throughout different genres and detailed analyses of selected artists. Many different sources have been studied in order to present and compare the present artists. The theoretical research of this thesis is applied in the practical part of the final work.
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Barbara Hitchcock a Steve Crist, The Polaroid Book, Taschen, 2008, ISBN 978-3-8365-0189-7
Peter Coeln, Achim Heine a Rebekka Reuter, From Polaroid to Impossible, Hatje Cantz Verlag, 2011, ISBN-10: 3775732217
Seznam doporučené literatury
Barbara Hitchcock a Steve Crist, The Polaroid Book, Taschen, 2008, ISBN 978-3-8365-0189-7
Peter Coeln, Achim Heine a Rebekka Reuter, From Polaroid to Impossible, Hatje Cantz Verlag, 2011, ISBN-10: 3775732217
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diskuse k teoretické práci kroužila zejména kolem problému nedostatečné jazykové korektury teoretické práce. Po vysvětlení důvodů bylo komisí studentovi umožněno nahrání nové, jazykově korigované verze do systému STAG.
Obhajoba praktická práce byla přijata takřka bez výhrad.