ABSTRAKT
Práce se zabývá problematikou herních stereotypů a vývojem her samotných. Teoretická část krátce popisuje definici pojmu 'hra', věnuje se její historii a vývoji, taktéž z vizuální stránky. Hlavní problematikou a analýzou práce jsou stereotypy hlavních hrdinů, taky her celkově. V neposlední řadě popisuje i motivaci lidí k hraní her. Praktická část pak předsta-vuje moje vlastní řešení smyšlené počítačové hry v podobě concept artu, digitálních ilustrací načrtávajícími herní charaktery, prostředí a vizuál hry zvanej K.A. Popisuje zužitko-vané poznatky a informace získané v teoretické části.
Anotace v angličtině
This project deals with the issue of stereotypes in games and the game development itself. Theoretical part shortly describes definition of the term 'game', the history and develop-ment of games, from the visual side as well. The main point of analysis in this project is the stereotype of a game character, or game itself. Last, but not least, thesis describes mo-tivation of people to play games. Practical part introduces my own solution of the imagina-ry computer game, in the form of concept art, digital illustrations that show main game characters, enviroment and a visual of the game called K.A. It describes knowledge and information gained during analysis in theoretical part.
Klíčová slova
hra, herní design, digitální ilustrace, concept art, počítačová hra
Klíčová slova v angličtině
game, game design, digital illustration, concept art, computer game
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
SK
Anotace
ABSTRAKT
Práce se zabývá problematikou herních stereotypů a vývojem her samotných. Teoretická část krátce popisuje definici pojmu 'hra', věnuje se její historii a vývoji, taktéž z vizuální stránky. Hlavní problematikou a analýzou práce jsou stereotypy hlavních hrdinů, taky her celkově. V neposlední řadě popisuje i motivaci lidí k hraní her. Praktická část pak předsta-vuje moje vlastní řešení smyšlené počítačové hry v podobě concept artu, digitálních ilustrací načrtávajícími herní charaktery, prostředí a vizuál hry zvanej K.A. Popisuje zužitko-vané poznatky a informace získané v teoretické části.
Anotace v angličtině
This project deals with the issue of stereotypes in games and the game development itself. Theoretical part shortly describes definition of the term 'game', the history and develop-ment of games, from the visual side as well. The main point of analysis in this project is the stereotype of a game character, or game itself. Last, but not least, thesis describes mo-tivation of people to play games. Practical part introduces my own solution of the imagina-ry computer game, in the form of concept art, digital illustrations that show main game characters, enviroment and a visual of the game called K.A. It describes knowledge and information gained during analysis in theoretical part.
Klíčová slova
hra, herní design, digitální ilustrace, concept art, počítačová hra
Klíčová slova v angličtině
game, game design, digital illustration, concept art, computer game
Zásady pro vypracování
1. Rešerše, hledání zdrojů
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše, hledání zdrojů
2. Analýza pro zpracování tématu
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boston: Elsevier/Morgan Kaufmann, 2008, 520 s. ISBN 0123694965.
2. WOLF, Mark J. The video game explosion: a history from PONG to Playstation and beyond. Westport, Conn.: Greenwood Press, 2008, 380 s. ISBN 031333868x.
3. BOWATER Ch., STENNING D. Beginner's guide to digital painting in Photoshop: characters. Worcester, United Kingdom: 3DTotal Publishing, 2015, 224 s. 190941414X.
4. WONG, Chee Ming. Digitální malířské techniky. 1. vyd. Překlad Jan Dvořák. Brno: Computer Press, 2012, 287 s. ISBN 9788025136270.
Seznam doporučené literatury
1. SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boston: Elsevier/Morgan Kaufmann, 2008, 520 s. ISBN 0123694965.
2. WOLF, Mark J. The video game explosion: a history from PONG to Playstation and beyond. Westport, Conn.: Greenwood Press, 2008, 380 s. ISBN 031333868x.
3. BOWATER Ch., STENNING D. Beginner's guide to digital painting in Photoshop: characters. Worcester, United Kingdom: 3DTotal Publishing, 2015, 224 s. 190941414X.
4. WONG, Chee Ming. Digitální malířské techniky. 1. vyd. Překlad Jan Dvořák. Brno: Computer Press, 2012, 287 s. ISBN 9788025136270.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila videohru s názvem K. A. odkazující na egyptský název pro duši. Fantasy příběh se odehrává v Jižní Korei a s příběhem hlavní postavy se souběžně odehrávají i další příběhy, které jsou postaveny na rozhodnutí hráčů. Autorské ilustrace jsou dobře rozkresleny a společně s městem vytvářejí atmosféru celé hry. Součástí práce je také vizuální styl hry - sběratelské kartičky, manuál, obaly, plakáty.
Komise vylovila námitku ke grafickému designu - malá atraktivita, umístění loga uprostřed obličeje.