Tato práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na popis pojmů, jako je konkurence, konkurenční strategie a konkurencí výhoda. Dále popisuje metody zvané marketingový mix, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a benchmarking. Tyto analýzy jsou následovně aplikovány v praktické části bakalářské práce. Praktická část představuje firmu samotnou a vychází z poznatků teoretické části. Na základě výsledků z provedených analýz jsou závěrem v praktické části zmíněné možné doporučení, které by mohly vést k vyšší konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the competitiveness of company Cykloservis Zlín. This thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on a description and explanation of terms such as competition, competitive strategies, and competitive advantage. Further it describes methods called marketing mix, PESTLE analysis, SWOT analysis, Porter's Five Forces Model and benchmarking which are subsequently applied on Cykloservis Zlín in the practical part in this bachelor thesis. The practical part introduces the company itself and is based on the findings from the theoretical part. The findings of the analysis will be used as a basis for possible recommendations which could lead into some increase of competitiveness of the company Cykloservis Zlín.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, marketingový mix, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, benchmarking
Tato práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na popis pojmů, jako je konkurence, konkurenční strategie a konkurencí výhoda. Dále popisuje metody zvané marketingový mix, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a benchmarking. Tyto analýzy jsou následovně aplikovány v praktické části bakalářské práce. Praktická část představuje firmu samotnou a vychází z poznatků teoretické části. Na základě výsledků z provedených analýz jsou závěrem v praktické části zmíněné možné doporučení, které by mohly vést k vyšší konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the competitiveness of company Cykloservis Zlín. This thesis is divided into two parts. The theoretical part is focused on a description and explanation of terms such as competition, competitive strategies, and competitive advantage. Further it describes methods called marketing mix, PESTLE analysis, SWOT analysis, Porter's Five Forces Model and benchmarking which are subsequently applied on Cykloservis Zlín in the practical part in this bachelor thesis. The practical part introduces the company itself and is based on the findings from the theoretical part. The findings of the analysis will be used as a basis for possible recommendations which could lead into some increase of competitiveness of the company Cykloservis Zlín.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, konkurenční strategie, marketingový mix, PESTLE analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, benchmarking
Stanovení cílů práce a uvedení metod v ní použité
Zpracování literární rešerše vztahující se ke konkurenceschopnosti společnosti
Analýza současného stavu konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín
Vyvození závěrů z provedené analýzy
Doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce a uvedení metod v ní použité
Zpracování literární rešerše vztahující se ke konkurenceschopnosti společnosti
Analýza současného stavu konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín
Vyvození závěrů z provedené analýzy
Doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti firmy Cykloservis Zlín
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Prague: C. H. Beck.
Hanzelková, Alena. 2013. Business strategie: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston, MA: Pearson.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 18th ed. Boston, MA: Cengage Learning.
Seznam doporučené literatury
Dvořáček, Jiří, and Peter Slunčík. 2012. Podnik a jeho okolí: Jak přežít v konkurenčním prostředí. Prague: C. H. Beck.
Hanzelková, Alena. 2013. Business strategie: Krok za krokem. Prague: C. H. Beck.
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston, MA: Pearson.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 18th ed. Boston, MA: Cengage Learning.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: New segment of e-bikes is fast growing segment without any doubts. How is this trend changing the competitive environment in Zlin region? Are all local sellers ready to provide high quality services in this segment as well? And is it important to do so? A: (The student answered.)
Q: Could you name not only the 4Ps but the 7Ps of the marketing mix for the selected company? A: (The student answered.)
Q: Which of the recommendations do you consider the most important, the most effective and why? A: (The student answered.)