Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti HOME INTERIER s.r.o. Tato společnost se zaměřuje především na design, realizaci a následnou instalaci interiérů, avšak nedílnou součástí nabídky je prodej kusového nábytku, interiérových doplňků a kuchyňských spotřebičů. Teoretická část práce začíná vysvětlením pojmu marketing a marketingového procesu a pokračuje popisem základních prvků tvorby marketingové strategie. Praktická část je věnována hlavnímu cíli této práce, tedy analýze marketingové strategie firmy, následnému vyhodnocení a vytvoření doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The main objective of the bachelor's thesis is to analyse the marketing strategy of the company HOME INTERIER s.r.o. The company's focus is on designing and installing interiors, but an integral part of the company's offer is furniture, interior accessories, and appliances. The theoretical part of the thesis starts with an explanation of the term marketing, the process of marketing and continues with a description of main features of a marketing strategy creation. The practical part contains an analysis of the company's marketing strategy, evaluates the strategy, and provides suggestions for improvements.
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti HOME INTERIER s.r.o. Tato společnost se zaměřuje především na design, realizaci a následnou instalaci interiérů, avšak nedílnou součástí nabídky je prodej kusového nábytku, interiérových doplňků a kuchyňských spotřebičů. Teoretická část práce začíná vysvětlením pojmu marketing a marketingového procesu a pokračuje popisem základních prvků tvorby marketingové strategie. Praktická část je věnována hlavnímu cíli této práce, tedy analýze marketingové strategie firmy, následnému vyhodnocení a vytvoření doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
The main objective of the bachelor's thesis is to analyse the marketing strategy of the company HOME INTERIER s.r.o. The company's focus is on designing and installing interiors, but an integral part of the company's offer is furniture, interior accessories, and appliances. The theoretical part of the thesis starts with an explanation of the term marketing, the process of marketing and continues with a description of main features of a marketing strategy creation. The practical part contains an analysis of the company's marketing strategy, evaluates the strategy, and provides suggestions for improvements.
Shromáždění odborné literatury a materiálů k problematice marketingových strategií
Studium literatury a definování teorií marketingových strategií
Shromáždění informací o společnosti HOME INTERIER s.r.o.
Analýza současného stavu marketingové strategie společnosti HOME INTERIER s.r.o.
Vyhodnocení analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborné literatury a materiálů k problematice marketingových strategií
Studium literatury a definování teorií marketingových strategií
Shromáždění informací o společnosti HOME INTERIER s.r.o.
Analýza současného stavu marketingové strategie společnosti HOME INTERIER s.r.o.
Vyhodnocení analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení
Seznam doporučené literatury
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE.
Horáková, Helena. 2014. Marketingové strategie. Prague: Idea Servis.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston, MA: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. 16th ed. Boston: Pearson.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 18th ed. Boston, MA: Cengage Learning.
Seznam doporučené literatury
Hill, Mark E. 2013. Marketing Strategy: The Thinking Involved. Thousand Oaks: SAGE.
Horáková, Helena. 2014. Marketingové strategie. Prague: Idea Servis.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Boston, MA: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. 16th ed. Boston: Pearson.
Pride, William M., and O. C. Ferrell. 2016. Marketing. 18th ed. Boston, MA: Cengage Learning.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: How did the owner react to your analysis and results? Has he implemented your suggestions yet?
A: Yes, they are interested. They would like to implement some of the suggestions. It is quite
expensive to hire a marketing specialist, so it is a question of money.
Q: Do you consider IKEA to be HOME INTERIOR’s competitor or not? Why yes/no?
A. Partly yes, they focus on the same segment - kitchens. So it is a indirect competitor, but HI studio has better quality.
Q: What are the opportunities for the organization you are analysing - the external factors that the organization cannot influence by its activities?
A: I am analyzing opportunities which the company can take with their partner company Hanak. HI would change the design of the studio
which would boost the cooperation between these 2 brands, these 2 partners. It means HI would gain more customers.
Q: How many employees does HI have?
A: 3 employees and 6 externals