Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu nové české společnosti Vasky trade s.r.o., která vyrábí kvalitní kožené boty. Hlavním cílem je navrhnout doporučení pro vylepšení jejich pozice na trhu a zvýšit povědomí veřejnosti o této značce. Práce je rozdělena na 2 části. Teoretická část se zabývá literární rešerší na téma analýzy marketingového mixu, analýz mikroprostředí i makroprostředí podniku a vysvětlení jednotlivých marketingových výrazů souvisejících s tímto tématem. Praktická část se soustředí předevsím na zpracování a vyhodnocení analýzy marketingového mixu společnosti Vasky trade s.r.o. Rovněž jsou aplikovány analýzy STP, PESTE, SWOT nebo konkurence. Do praktické části jsou začleněny doporučení na vylepšení současných drobných chyb, stejně tak návrhy pro rozšíření nástrojů komunikačního mixu.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is a marketing mix analysis of a new Czech company Vasky trade s.r.o. producing quality leather shoes. The main aim is to suggest recommendations for improving its position on the market and raise public awareness about the brand. This thesis is divided into 2 parts. The first section is theoretical, dedicated to literary research on the topic marketing mix analysis, microenvironment as well as macroenvironment analyses and explanation of individual marketing terms connected to this topic. The second part is practical, mainly focused on the processing and result evaluation of marketing mix analysis of the Vasky trade s.r.o. Likewise are applied STP, PESTE, SWOT or competitor analysis. In the practical section are included recommendations for improvement of current trifling errors, as well as suggestions introducing enlargement of used tools in company's communication mix.
communication mix, competitor analysis, marketing, marketing mix, marketing mix analysis, PESTE analysis, STP analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingového mixu nové české společnosti Vasky trade s.r.o., která vyrábí kvalitní kožené boty. Hlavním cílem je navrhnout doporučení pro vylepšení jejich pozice na trhu a zvýšit povědomí veřejnosti o této značce. Práce je rozdělena na 2 části. Teoretická část se zabývá literární rešerší na téma analýzy marketingového mixu, analýz mikroprostředí i makroprostředí podniku a vysvětlení jednotlivých marketingových výrazů souvisejících s tímto tématem. Praktická část se soustředí předevsím na zpracování a vyhodnocení analýzy marketingového mixu společnosti Vasky trade s.r.o. Rovněž jsou aplikovány analýzy STP, PESTE, SWOT nebo konkurence. Do praktické části jsou začleněny doporučení na vylepšení současných drobných chyb, stejně tak návrhy pro rozšíření nástrojů komunikačního mixu.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is a marketing mix analysis of a new Czech company Vasky trade s.r.o. producing quality leather shoes. The main aim is to suggest recommendations for improving its position on the market and raise public awareness about the brand. This thesis is divided into 2 parts. The first section is theoretical, dedicated to literary research on the topic marketing mix analysis, microenvironment as well as macroenvironment analyses and explanation of individual marketing terms connected to this topic. The second part is practical, mainly focused on the processing and result evaluation of marketing mix analysis of the Vasky trade s.r.o. Likewise are applied STP, PESTE, SWOT or competitor analysis. In the practical section are included recommendations for improvement of current trifling errors, as well as suggestions introducing enlargement of used tools in company's communication mix.
communication mix, competitor analysis, marketing, marketing mix, marketing mix analysis, PESTE analysis, STP analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu práce
Studium odborné literatury
Shromáždění dat o společnosti Vasky trade s.r.o.
Analýza konkurence a porovnání se společností Vasky trade s.r.o.
Výsledky analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu práce
Studium odborné literatury
Shromáždění dat o společnosti Vasky trade s.r.o.
Analýza konkurence a porovnání se společností Vasky trade s.r.o.
Výsledky analýzy a tvorba doporučení pro zlepšení
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Dodson, Ian. 2016. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken: Wiley.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. 16th ed. Boston: Pearson.
Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiawan. 2017. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Hoboken: Wiley.
Ryan, Damian. 2017. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 4th ed. London: Kogan Page.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, Philip Kotler, and Marc Oliver Opresnik. 2017. Marketing: An Introduction. 13th ed. Boston: Pearson.
Dodson, Ian. 2016. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken: Wiley.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. 16th ed. Boston: Pearson.
Kotler, Philip, Hermawan Kartajaya, and Iwan Setiawan. 2017. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Hoboken: Wiley.
Ryan, Damian. 2017. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 4th ed. London: Kogan Page.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Other parts of Mkt. mix are not mentioned in suggestions. Does it mean that price, place and product is sufficient or is there some space for improvement? A: There is always place for improvement (and the student explains using a slide in her presentation).
Q: In the SWOT analysis (see p 34), the author refer to the opportunity of gaining the innovation vouchers or subsidy programs. Could she be more specific and name some of them as well as the conditions of aging such support, please? A: (The student explained using a slide in her presentation.)