Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Přitažlivost krajiny v současné fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: Sto roků samoty b) volný výstavní soubor: Sto roků samoty
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Přitažlivost krajiny v současné fotografii
2. Praktická část:
a) autorská publikace:
Sto roků samoty
b) volný výstavní soubor:
Sto roků samoty
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Attraction of Landscape in Contemporary Photography
2. Practical part:
a) Hundred Years of Solitude
b) Hundred Years of Solitude
Název dle studenta
1. Teoretická část: Přitažlivost krajiny v současné fotografii 2. Praktická část: a) autorská publikace: Sto roků samoty b) volný výstavní soubor: Sto roků samoty
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Attraction of Landscape in Contemporary Photography 2. Practical part: a) Hundred Years of Solitude b) Hundred Years of Solitude
Táto diplomová práca sa zaoberá krajinou v súčasnej fotografii a vzťahom maľby
k fotografii. Približuje vývoj vnímania krajiny prostredníctvom histórie krajinomaľby
a krajinu v počiatkoch fotografie. Následne sa venuje rôznym vplyvom dejín umenia na
súčasnú fotografiu. V neposlednom rade rozoberá rôzne prístupy ku krajine, a tým
charakterizuje postavenie krajiny ako žánru v rámci súčasnej fotografie.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with landscape in contemporary photography and the relationship
between photography and painting. It analyzes the development of perception of the
landscape trough history of painting and history of photography. Subsequently it describes
different influences of the art history on contemporary photography. In the main part it
discloses a various approaches of the photographers to the landscape, which characterize the
landscape as a genre within contemporary photography.
landscape, contemporary, photography, painting, fine art, history, influence
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
SK
Anotace
Táto diplomová práca sa zaoberá krajinou v súčasnej fotografii a vzťahom maľby
k fotografii. Približuje vývoj vnímania krajiny prostredníctvom histórie krajinomaľby
a krajinu v počiatkoch fotografie. Následne sa venuje rôznym vplyvom dejín umenia na
súčasnú fotografiu. V neposlednom rade rozoberá rôzne prístupy ku krajine, a tým
charakterizuje postavenie krajiny ako žánru v rámci súčasnej fotografie.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with landscape in contemporary photography and the relationship
between photography and painting. It analyzes the development of perception of the
landscape trough history of painting and history of photography. Subsequently it describes
different influences of the art history on contemporary photography. In the main part it
discloses a various approaches of the photographers to the landscape, which characterize the
landscape as a genre within contemporary photography.
landscape, contemporary, photography, painting, fine art, history, influence
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BADGER, Gerry. The Pleasures of Good Photographs: Essays. New York: Aperture, c2010. Writers and artists on photography. ISBN 978-1-59711-139-3
COTTON, Charlotte. The Photograph as Contemporary Art. Third edition. New York, New York: Thames & Hudson, 2014. ISBN 9780500204184
Seznam doporučené literatury
BADGER, Gerry. The Pleasures of Good Photographs: Essays. New York: Aperture, c2010. Writers and artists on photography. ISBN 978-1-59711-139-3
COTTON, Charlotte. The Photograph as Contemporary Art. Third edition. New York, New York: Thames & Hudson, 2014. ISBN 9780500204184
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci své teoretické práce se studentka zabývala vztahem fotografie, malby a krajiny.
Studentka prokázala poměrně hluboké znalosti v této problematice, vytýkána jí byla ne zcela funkční struktura práce.
Ve své praktické práci se zabývala interpretací rodinného archivu. Byla vznesena námitka, zda její vlastní fotografie vhodně doplňují snímky původní.