Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Abstraktní fotografie 2. Praktická část: a) autorská publikace: Zeitgeist b) volný výstavní soubor: Abstraktní fotografie
Diplomová práca popisuje rôzne prístupy výtvarných fotografov k abstrakcii. Snaží sa vysvetliť niektoré kľúčové pojmy, ktoré využíva teoretický diskurz pri popisovaní abstraktnej fotografie a dáva ich do súvislosti so štrukturalistickou teóriou znakov. Snaží sa poprieť mýtus objektívnej predmetnej fotografie na príkladoch konkrétnych autorov, ktorí zámerne tento konštrukt vyvracajú. Taktiež popisuje širší kontext výtvarných hnutí bezprostredne ovplyvňujúcich chápanie abstraktného obrazu vo fotografii a ilustruje jej vzťah k dobovej maľbe.
Anotace v angličtině
This diploma paper describes various approaches towards abstract photography. It tries to explain some of the key terms, theoretical discourse uses in describing abstract photography
In key terms of theoretical discourse it explains connections between structuralist theory of signs and abstract photography. It disclaim the myth of photography as an objective artistic representation using examples of specific authors, negating this myth in their artwork. Using general context of artistic movements it describes influences directly shifting paradigm of abstract depiction in photography in connection with contemporary painting.
Diplomová práca popisuje rôzne prístupy výtvarných fotografov k abstrakcii. Snaží sa vysvetliť niektoré kľúčové pojmy, ktoré využíva teoretický diskurz pri popisovaní abstraktnej fotografie a dáva ich do súvislosti so štrukturalistickou teóriou znakov. Snaží sa poprieť mýtus objektívnej predmetnej fotografie na príkladoch konkrétnych autorov, ktorí zámerne tento konštrukt vyvracajú. Taktiež popisuje širší kontext výtvarných hnutí bezprostredne ovplyvňujúcich chápanie abstraktného obrazu vo fotografii a ilustruje jej vzťah k dobovej maľbe.
Anotace v angličtině
This diploma paper describes various approaches towards abstract photography. It tries to explain some of the key terms, theoretical discourse uses in describing abstract photography
In key terms of theoretical discourse it explains connections between structuralist theory of signs and abstract photography. It disclaim the myth of photography as an objective artistic representation using examples of specific authors, negating this myth in their artwork. Using general context of artistic movements it describes influences directly shifting paradigm of abstract depiction in photography in connection with contemporary painting.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-283-1
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-283-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Suverénní průběh obhajoby teoretické práce prokázal širokospektrální znalost problematiky studenta. Na otázky reagoval pohotově.
Na výstavním souboru byla kladně hodnocena zejména nápaditá forma instalace, k publikaci zazněla otázka, z jakého počtu snímků byly zvolené fotografie vybrány.