Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Jeruzalém ve fotografických albech 19. století
2. Praktická část: a) autorská publikace: Jeruzalém b) volný výstavní soubor: Jeruzalém
Tato diplomová práce se zabývá dějinami fotografování Jeruzaléma v rozmezí let 1839
1917. Rozděluje vybrané období na logické časové úseky a podrobněji se věnuje vybraným
fotografům, fotografickým sdružením a studiím.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the history of Jerusalem photography between 1839 and
1917. It divides the selected period into logical time slots and deals in detail with selected
photographers, photographic associations and studies.
Klíčová slova
Jeruzalém, dějiny fotografie, fotograf, ateliér, Palestina, daguerrotypie, kalotypie, mokrý
kolodiový proces
Tato diplomová práce se zabývá dějinami fotografování Jeruzaléma v rozmezí let 1839
1917. Rozděluje vybrané období na logické časové úseky a podrobněji se věnuje vybraným
fotografům, fotografickým sdružením a studiím.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the history of Jerusalem photography between 1839 and
1917. It divides the selected period into logical time slots and deals in detail with selected
photographers, photographic associations and studies.
Klíčová slova
Jeruzalém, dějiny fotografie, fotograf, ateliér, Palestina, daguerrotypie, kalotypie, mokrý
kolodiový proces
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Ely Schiller: The First Photographs of Jerusalem: The Old City
Ely Schiller: Jerusalem the New City
Pavel Scheufler: Osobnosti fotografie v českých zemích do roku 1918
Neil Folberg: In a Desert Land: Photographs of Israel, Egypt, and Jordan
Maxime Du Camp: Égypte, Nubie, Syrie: Paysages et Monuments
Seznam doporučené literatury
Ely Schiller: The First Photographs of Jerusalem: The Old City
Ely Schiller: Jerusalem the New City
Pavel Scheufler: Osobnosti fotografie v českých zemích do roku 1918
Neil Folberg: In a Desert Land: Photographs of Israel, Egypt, and Jordan
Maxime Du Camp: Égypte, Nubie, Syrie: Paysages et Monuments
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace teoretické části diplomové práce byla poměrně stručná, zbývající čas byl vyhrazen plodné diskusi k tématu. Ph.D. Fišerová vznesla dotaz o nezařazení raně renesančních zobrazení Jeruzaléma do prezentace.
K debatě nad výstavním souborem rezonovala otázka vhodného způsobu adjustace a instalace. Publikace byla přijata bez výhrad.