Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Fotografie jako básně 2. Praktická část: a) autorská publikace: Jalan-jalan b) volný výstavní soubor: Jalan-jalan
Táto práca je inšpirovaná dielami kanadského fotografa Jeffa Walla. Autor pracuje so svojimi myšlienkami, znalosťami a zdrojmi voľným, asociatívnym spôsobom. Jeho základným predpokladom je prítomnosť slobody v umeleckom diele, ktorej sa snaží byť verný aj v tejto práci. Prístup autora možno označiť ako snahu o stieranie hraníc medzi akademickým a voľným textom.
Anotace v angličtině
This thesis is inspired by works of Canadian photographer Jeff Wall. Author works with his thoughts, knowledge and sources in a free, associative manner. His primary assumption is the presence of freedom in an artwork, which he is trying to respect and work with in this thesis too. An approach of author could be described as an effort to blur the lines between an academic and a free text.
Klíčová slova
Jeff Wall, sloboda, krása, umenie, poézia
Klíčová slova v angličtině
Jeff Wall, freedom, beauty, art, poetry
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Táto práca je inšpirovaná dielami kanadského fotografa Jeffa Walla. Autor pracuje so svojimi myšlienkami, znalosťami a zdrojmi voľným, asociatívnym spôsobom. Jeho základným predpokladom je prítomnosť slobody v umeleckom diele, ktorej sa snaží byť verný aj v tejto práci. Prístup autora možno označiť ako snahu o stieranie hraníc medzi akademickým a voľným textom.
Anotace v angličtině
This thesis is inspired by works of Canadian photographer Jeff Wall. Author works with his thoughts, knowledge and sources in a free, associative manner. His primary assumption is the presence of freedom in an artwork, which he is trying to respect and work with in this thesis too. An approach of author could be described as an effort to blur the lines between an academic and a free text.
Klíčová slova
Jeff Wall, sloboda, krása, umenie, poézia
Klíčová slova v angličtině
Jeff Wall, freedom, beauty, art, poetry
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 25 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházejících, případně navazujících na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (400 - 500 slov).
c) prezentační CD (2 ks) + 1x flash karta: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov a portrétu autora.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BERGER, John. O pohledu. Praha: Agite/Fra, 2009. Edice vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-81-0
SONTAG, Susan a Pavel VANČÁT. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9
Seznam doporučené literatury
BERGER, John. O pohledu. Praha: Agite/Fra, 2009. Edice vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-81-0
SONTAG, Susan a Pavel VANČÁT. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na připomínky vznesené v posudku oponenta student reagoval pohotově, v rámci další debaty bylo znát, že si je svým autorským přístupem zcela jist. Na otázku doktorky Fišerové, zda je vhodné, aby v teoretické práci byly barevné fotografie reprodukované černobíle, bylo odpovězeno, že je to záměrem.
Fotografické části práce byla vyčtena ne zcela fungující instalace, fotografie samotné však byly přijaty téměř bez výhrad.