Diplomová práce je zaměřena na jednotlivé kroky procesu řízení neshodného produktu pomocí metody 8D. Na základě informací zjištěných touto metodou jsou realizovány další kroky vedoucí ke změnovému řízení. V další části je detailně rozebrán proces tohoto řízení pomocí dokumentu SREA. Tento dokument a jeho části jsou následně prezentovány a aplikovány na reálném případu. SREA dokument vede ke schválení designové změny produktu jako následek zákaznické reklamace. Součástí práce je také rešerše k dané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the particular steps of the non-conforming product process management by the use of 8D method. Based on the information obtained by this method, further steps leading to change management are implemented. The process of this change management is analyzed by the use of the SREA document in the further part of the thesis. This document and its parts are subsequently applied and demonstrated on a real case. The SREA document leads to the approval of a product design change resulting from customer complaint. Research of this issue is a part of the thesis.
Klíčová slova
zákaznická reklamace, neshodný produkt, 8D report, SREA, změnové řízení
Diplomová práce je zaměřena na jednotlivé kroky procesu řízení neshodného produktu pomocí metody 8D. Na základě informací zjištěných touto metodou jsou realizovány další kroky vedoucí ke změnovému řízení. V další části je detailně rozebrán proces tohoto řízení pomocí dokumentu SREA. Tento dokument a jeho části jsou následně prezentovány a aplikovány na reálném případu. SREA dokument vede ke schválení designové změny produktu jako následek zákaznické reklamace. Součástí práce je také rešerše k dané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the particular steps of the non-conforming product process management by the use of 8D method. Based on the information obtained by this method, further steps leading to change management are implemented. The process of this change management is analyzed by the use of the SREA document in the further part of the thesis. This document and its parts are subsequently applied and demonstrated on a real case. The SREA document leads to the approval of a product design change resulting from customer complaint. Research of this issue is a part of the thesis.
Klíčová slova
zákaznická reklamace, neshodný produkt, 8D report, SREA, změnové řízení
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši související s managementem kvality.
Praktická část
Analyzujte problematiku řízení kvality s důrazem na řízení neshodných produktů.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt řízení neshod pomocí 8D reportu.
Proveďte a popište nápravná opatření a úkony související se změnovým řízením.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši související s managementem kvality.
Praktická část
Analyzujte problematiku řízení kvality s důrazem na řízení neshodných produktů.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte projekt řízení neshod pomocí 8D reportu.
Proveďte a popište nápravná opatření a úkony související se změnovým řízením.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
ČASTORÁL, Zdeněk. Management kvality a výkonnosti. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 140 s. ISBN 978-80-7452-101-0.
DELGADO SOBRINO, Daynier Rolando. Material flow and layout: an integrative analysis. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2016, 93 s. Vědecké monografie. ISBN 978-80-7380-600-2.
GOETSCH, David L a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. Eighth edition. Boston: Pearson, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
ČASTORÁL, Zdeněk. Management kvality a výkonnosti. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 140 s. ISBN 978-80-7452-101-0.
DELGADO SOBRINO, Daynier Rolando. Material flow and layout: an integrative analysis. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2016, 93 s. Vědecké monografie. ISBN 978-80-7380-600-2.
GOETSCH, David L a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. Eighth edition. Boston: Pearson, 2016, 434 s. ISBN 978-0-13-379185-3.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc., 26 bodů
Oponent práce: doc. Ing. Roman Bobák, Ph.D., 21 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Ve své diplomové práci uvádíte náklady na změnové řízení designu výrobku formou SREA (tab. 7), kterou hradil zákazník. Uveďte prosím, jaké byly náklady v souvislosti se zamítnutím reklamace a kdo je hradil? Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta práce: 1) Neuvažovala se při změně úpravu parametrů použitých materiálů (tloušťka), pevnostní charakteristiky. Z jakých důvodů byla dána přednost úpravě konstrukce a technologie? Zodpovězeno zcela. 2) V jakém stavu je náběh požadované změny k 4. 11. 2019? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., Vzhledem k problematice týkající se zahraničního zákazník (Anglie), je vybraný podnik nějak ovlivněn Brexitem? Zodpovězeno zcela.
prof. Ing. Felicita Chromjaková, PhD., Měla změna vliv na nějaké standardy procesů? Zodpovězeno zcela.