Bakalářská práce je zaměřena na analýzu atraktivity vybrané firmy jako zaměstnavatele. Na základě obsahové analýzy literárních zdrojů byla stanovena teoretická východiska a definovány hypotézy. Následně, na základě rozhovorů s personálním manažerem, analýzy interních materiálů a osobní odborné praxe byly popsány faktory, které mohou ovlivnit atraktivitu firmy jako zaměstnavatele. Pro zjištění vnímání atraktivity zaměstnavatele stávajícími zaměstnanci bylo použito dotazníkové šetření. Pro vyhodnocení byly použity průměrné hodnoty, hodnoty směrodatné odchylky a reliability. Hypotézy stanovené na základě teoretických poznatků byly ověřeny pomoci korelační analýzy. Ukázalo se, že největší vliv na atraktivitu zaměstnavatele má spokojenost zaměstnanců a společenská odpovědnost organizace. Firmě bylo pro zvýšení její atraktivity jako zaměstnavatele doporučeno nabídnout zaměstnancům benefity, o které sami projevili zájem, umožnit kariérní růst ve firmě a využívat sociální média.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the employer brand image analysis of a chosen company. Based on the content analysis of literary sources, the theoretical basis and the hypothesis were defined. Subsequently, on the information gathered during interviews with the human resources manager, the analysis of internal materials and professional practice, factors influencing the employer brand image were described. A questionnaire survey was used to identify the employer's brand image of existing employees. Average values, standard deviation, and reliability were used for the evaluation. Hypotheses determined on the basis of theoretical knowledge were verified by correlation analysis. The results showed that employee satisfaction and corporate social responsibility are the most impactful criteria in relation to the employer brand image. In order to increase its attractiveness as an employer, the company was recommended to offer employees the benefits they were interested in, to enable professional growth in the company and to use social media.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, personální marketing, atraktivita zaměstnavatele, značka zaměstnavatele, fluktuace, sociální média
Klíčová slova v angličtině
Human Resources Management, Personal Marketing, Employer Brand Image, Fluctuation, Social Media
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu atraktivity vybrané firmy jako zaměstnavatele. Na základě obsahové analýzy literárních zdrojů byla stanovena teoretická východiska a definovány hypotézy. Následně, na základě rozhovorů s personálním manažerem, analýzy interních materiálů a osobní odborné praxe byly popsány faktory, které mohou ovlivnit atraktivitu firmy jako zaměstnavatele. Pro zjištění vnímání atraktivity zaměstnavatele stávajícími zaměstnanci bylo použito dotazníkové šetření. Pro vyhodnocení byly použity průměrné hodnoty, hodnoty směrodatné odchylky a reliability. Hypotézy stanovené na základě teoretických poznatků byly ověřeny pomoci korelační analýzy. Ukázalo se, že největší vliv na atraktivitu zaměstnavatele má spokojenost zaměstnanců a společenská odpovědnost organizace. Firmě bylo pro zvýšení její atraktivity jako zaměstnavatele doporučeno nabídnout zaměstnancům benefity, o které sami projevili zájem, umožnit kariérní růst ve firmě a využívat sociální média.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the employer brand image analysis of a chosen company. Based on the content analysis of literary sources, the theoretical basis and the hypothesis were defined. Subsequently, on the information gathered during interviews with the human resources manager, the analysis of internal materials and professional practice, factors influencing the employer brand image were described. A questionnaire survey was used to identify the employer's brand image of existing employees. Average values, standard deviation, and reliability were used for the evaluation. Hypotheses determined on the basis of theoretical knowledge were verified by correlation analysis. The results showed that employee satisfaction and corporate social responsibility are the most impactful criteria in relation to the employer brand image. In order to increase its attractiveness as an employer, the company was recommended to offer employees the benefits they were interested in, to enable professional growth in the company and to use social media.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, personální marketing, atraktivita zaměstnavatele, značka zaměstnavatele, fluktuace, sociální média
Klíčová slova v angličtině
Human Resources Management, Personal Marketing, Employer Brand Image, Fluctuation, Social Media
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se atraktivity zaměstnavatele.
Praktická část
Analyzujte, jakými způsoby buduje vybraná firma image atraktivního zaměstnavatele.
Zjistěte, jak atraktivitu daného zaměstnavatele vnímají jeho zaměstnanci.
Navrhněte opatření pro zvýšení vnímané atraktivity zaměstnavatele.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se atraktivity zaměstnavatele.
Praktická část
Analyzujte, jakými způsoby buduje vybraná firma image atraktivního zaměstnavatele.
Zjistěte, jak atraktivitu daného zaměstnavatele vnímají jeho zaměstnanci.
Navrhněte opatření pro zvýšení vnímané atraktivity zaměstnavatele.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, Expert, c2002, 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
DUTTA, Kirti. Brand management: principles and practices. New Delhi: Oxford University Press, 2012, 455 s. ISBN 978-0-19-806986-7.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, West Sussex, United Kingdom: Wiley, 2014, 316 s. ISBN 978-1-118-89852-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, Expert, c2002, 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
DUTTA, Kirti. Brand management: principles and practices. New Delhi: Oxford University Press, 2012, 455 s. ISBN 978-0-19-806986-7.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, West Sussex, United Kingdom: Wiley, 2014, 316 s. ISBN 978-1-118-89852-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Jana Matošková, Ph.D. 24 bodů.
Bude firma některý z Vašich návrhů realizovat? Zodpovězeno částečně.
Oponent práce: Ing. Martin Horák. 18 bodů.
Které opatření by podle Vás mělo největší vliv na snížení fluktuace zaměstnanců v řešeném podniku? Zodpovězeno částečně.