Tématem diplomové práce je influencer marketing na sociální síti Instagram se zaměřením na oblast cestovního ruchu. Cílem práce je zjistit, proč je Instagram v dnešní době důležitá sociální síť pro marketingové účely v oblasti cestování a proč je důležité do marketingové komunikace zapojit influencery, kteří mohou ovlivnit nákupní proces díky komunikaci na Instagramu. Výzkum je založen na hloubkových rozhovorech s influencery, kteří se zaměřují na oblast cestovního ruchu. Další hloubkový rozhovor je uskutečněn přímo s agenturou, která zajišťuje spolupráci mezi influencery a značkami. Výzkum se zaměřuje na vnímání influecer marketingu z pohledu influencerů, na sociální síť Instagram jako nový komunikační kanál pro marketingovou komunikaci a dále se výzkum zaměřuje na to, jakým způsobem se navazují spolupráce mezi influencery a značkou. Na základě výsledků je navržen proces spolupráce mezi značkou a influencery v marketingové kampani na Instagramu a následně navrženo strategické komunikační doporučení pro firmy v oblasti cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The topic of the master thesis is influencer marketing on the social network Instagram with a focus on travel industry. The aim of the thesis is to find out why Instagram is today an important social network for marketing purposes, and why it is important to involve influencers who can influence the buying process through communication on Instagram. The research is based on in-depth interviews with influencers focusing on tourism and travel content. Another in-depth interview is carried out directly with the agency that ensures cooperation between influencers and brands. The research is based on three parts: influencer marketing from influencer point of view, social medium Instagram as a new communication and cooperation between influencers and brands. Based on research results in the thesis is defined process between brand and influencers on the marketing campaign on Instagram and proposed strategic communication recommendation for brands in the travel industry.
Klíčová slova
influencer marketing, influencer, Instagram, marketingová komunikace, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, influencer, Instagram, communication of marketing, travel industry
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je influencer marketing na sociální síti Instagram se zaměřením na oblast cestovního ruchu. Cílem práce je zjistit, proč je Instagram v dnešní době důležitá sociální síť pro marketingové účely v oblasti cestování a proč je důležité do marketingové komunikace zapojit influencery, kteří mohou ovlivnit nákupní proces díky komunikaci na Instagramu. Výzkum je založen na hloubkových rozhovorech s influencery, kteří se zaměřují na oblast cestovního ruchu. Další hloubkový rozhovor je uskutečněn přímo s agenturou, která zajišťuje spolupráci mezi influencery a značkami. Výzkum se zaměřuje na vnímání influecer marketingu z pohledu influencerů, na sociální síť Instagram jako nový komunikační kanál pro marketingovou komunikaci a dále se výzkum zaměřuje na to, jakým způsobem se navazují spolupráce mezi influencery a značkou. Na základě výsledků je navržen proces spolupráce mezi značkou a influencery v marketingové kampani na Instagramu a následně navrženo strategické komunikační doporučení pro firmy v oblasti cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The topic of the master thesis is influencer marketing on the social network Instagram with a focus on travel industry. The aim of the thesis is to find out why Instagram is today an important social network for marketing purposes, and why it is important to involve influencers who can influence the buying process through communication on Instagram. The research is based on in-depth interviews with influencers focusing on tourism and travel content. Another in-depth interview is carried out directly with the agency that ensures cooperation between influencers and brands. The research is based on three parts: influencer marketing from influencer point of view, social medium Instagram as a new communication and cooperation between influencers and brands. Based on research results in the thesis is defined process between brand and influencers on the marketing campaign on Instagram and proposed strategic communication recommendation for brands in the travel industry.
Klíčová slova
influencer marketing, influencer, Instagram, marketingová komunikace, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, influencer, Instagram, communication of marketing, travel industry
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing a sociální síti Instagram.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k diplomové práci.
3. Charakterizujte a analyzujte současnou situaci influencerů na sociální síti Instagram v prostředí českého trhu s důrazem na cestovatelství.
4. Realizujte hloubkové rozhovory s českými influencery na Instagramu v oblasti cestování.
5. Na základě výsledků sekundárního výzkumu a primárního šetření formulujte strategická komunikační doporučení pro firmy zaměřené na cestovní ruch. V rámci projektové části definujte proces spolupráce mezi značkou a influencery při tvoření marketingové kampaně na Instagramu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing a sociální síti Instagram.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k diplomové práci.
3. Charakterizujte a analyzujte současnou situaci influencerů na sociální síti Instagram v prostředí českého trhu s důrazem na cestovatelství.
4. Realizujte hloubkové rozhovory s českými influencery na Instagramu v oblasti cestování.
5. Na základě výsledků sekundárního výzkumu a primárního šetření formulujte strategická komunikační doporučení pro firmy zaměřené na cestovní ruch. V rámci projektové části definujte proces spolupráce mezi značkou a influencery při tvoření marketingové kampaně na Instagramu.
Seznam doporučené literatury
GONZÁLEZ, Phil. Instagram: Muchos más que fotos!. Madrid: Ediciones Anaya Multimedia, 2016. ISBN 978-84-415-3890-0.
HENRY, Carroll a Kristián PAVEL. Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press, 2017. ISBN 978-80-7413-368-8.
BROWN, Danny a Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 978-0-7897-5104-1.
SCHAEFER, Mark. Return on influence: the revolutionary power of Klout, social scoring, and influence marketing. New York: McGraw-Hill, c2012. ISBN 978-0-07-179109-0.
WILLIAMS, Ryan. The Influencer Economy: How to launch your idea, share it with the world and thrive into digital age. 2016. ISBN 978-0-996077-11-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
GONZÁLEZ, Phil. Instagram: Muchos más que fotos!. Madrid: Ediciones Anaya Multimedia, 2016. ISBN 978-84-415-3890-0.
HENRY, Carroll a Kristián PAVEL. Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press, 2017. ISBN 978-80-7413-368-8.
BROWN, Danny a Sam FIORELLA. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que, 2013. ISBN 978-0-7897-5104-1.
SCHAEFER, Mark. Return on influence: the revolutionary power of Klout, social scoring, and influence marketing. New York: McGraw-Hill, c2012. ISBN 978-0-07-179109-0.
WILLIAMS, Ryan. The Influencer Economy: How to launch your idea, share it with the world and thrive into digital age. 2016. ISBN 978-0-996077-11-8.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Káčerková):
1. Uvádíte, že influencer může být označen jako "digital opinion leader". Je tedy influencer novodobý nástupce opinion leadera využívající pouze jinou formu komunikace?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. V komentářích v praktické části je uvedeno, že je nutné dát influencer marketingu legislativní rámec a označovat placená sdělení. Co tento krok udělá s důvěryhodností influencera vůči svému publiku?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Stručně popište marketingové principy, kterými se "influencer marketing" řídí.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.